X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
תחבורה ציבורית? תופרים מסלולי נסיעה ללקוחות נבחרים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
חשיפה: הקומבינה של אגד ומשרד התחבורה
קואופרטיב אגד תפר ארבעה קווים חדשים לחרדים הקווים זולים במיוחד ומדלגים במכוון על תחנות אסטרטגיות במסלול הנסיעה לראשונה עושה אגד סלקציה בין נוסעים, "כולא" נוסעים לא-רצויים באוטובוס ואינו מאפשר להם לרדת בתחנות בהן כולם מורשים לרדת דובר אגד מפנה למשרד התחבורה: זה הם שאישרו לנו
עידן יוסף
אגד בפינוק לחרדים: חילונים משלמים יותר

לראשונה: הפגנה נגד אפליית מחירי הנסיעה
עידן יוסף
בכותרת "ההגה של אגד בידיים של החרדים", מחו המפגינים נגד המחירים היקרים אותם נדרשים הנוסעים בתחבורה הציבורית לשלם שעה שעל קווי אוטובוס הנוסעים בשכונות חרדיות משלמים פחות - הרבה פחות
לרשימה המלאה

תארו לעצמכם שעליתם לאוטובוס בתחנה המרכזית. באוטובוס אליו עליתם ישבו נוסעים שעלו בתחנות קודמות, ובמהלך הנסיעה של הקו עלו עוד ועוד נוסעים בתחנות הבאות. מאחר שמדובר בנסיעה ארוכה מאוד, עצר האוטובוס לחניית ביניים של רבע שעה בפונדק דרכים לצורך מנוחה והתרעננות. כל הנוסעים, הן אלה שעלו בתחנות שלפני התחנה המרכזית והן אלה שעלו בתחנות שאחריה, הורשו לרדת חוץ ממך.
נשמע מופרך? בהחלט, אבל זו תמצית הקומבינה הענקית של אגד, שקיבלה חותמת הכשר ממשרד התחבורה. מדובר בתקדים שלא היה כמותו בישראל ומאפשר לכלוא נוסעים באוטובוס בארבעה קווים חדשים של קואופרטיב אגד.
תכנון הקווים, שכולם זולים במיוחד ועיקר הנהנים מהם הם אזרחים חרדיים, נעשה באופן שפוגע בנוסעים רבים, ובהם חיילים במשרתים בבסיסי צה"ל בצפון הארץ. בכל הקווים שנמנה להלן, קיימת אפליה הפוגעת קשות בעיקרון השוויוניות. הרשימה עליה מצביע News1 היא חלקית, ומפרטת רק את הבעיות העיקריות:
קו 980 - צפת - מירון - צומת כרמיאל - בני ברק
  • מצפון לדרום -
  • תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 114.6 ק"מ, אחרי 22 תחנות איסוף.
  • בצומת פרדיס לא מתאפשרת העלאת נוסעים למרות שהקו עוצר לרבע שעה.
  • מי שעולה בתחנה מרכזית צפת אינו יכול לרדת בצומת פרדיס, למרות שבין שתי התחנות מרחק של 110.5 ק"מ (כנ"ל לגבי צומת כרמיאל, צומת חנניה וכן הלאה).
  • אין איסוף בצומת פרדיס למרות שבתחנה שלפניה ובתחנה שאחריה יש איסוף.
  • מצומת הרצליה (תחנה 26) ואילך יש רק הורדה ללא איסוף.
  • כל הקווים הבינעירוניים נכנסים לתחנה המרכזית בכרמיאל חוץ מקו זה.
  • מדרום לצפון -
  • תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 69.5 ק"מ, אחרי 15 תחנות איסוף.
  • מתחנה 16 (מ. שפיה-מאיר) ואילך מתאפשרת רק הורדת נוסעים.
  • בתחנה 17 (תחנת הדלק בבת שלמה) לא מתאפשרת העלאת נוסעים למרות שהקו עוצר לרבע שעה.
קו 981 - צפת-מירון-
  • מצפון לדרום -
  • תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 93.8 ק"מ, אחרי 21 תחנות איסוף.
  • מי שעולה בתחנה מרכזית צפת אינו יכול לרדת בצומת מגידו, למרות שבין שתי התחנות מרחק של 90.1 ק"מ ולמרות שהקו עוצר לרבע שעה.
  • מצומת מגידו (תחנה 22) מתאפשרת רק הורדת נוסעים.
  • מדרום לצפון -
  • ב-12 התחנות הראשונות יש רק איסוף נוסעים ומהתחנה ה-13 והלאה יש הורדה בלבד.
  • לא מתאפשרת ירידה בצומת מגידו (תחנה 13) למי שעלה בתחנה הראשונה (דמשק אליעזר 19 ב"ב) למרות שבין שתי התחנות מרחק של 80.7 ק"מ ולמרות שהאוטובוס עוצר למשך רבע שעה. כמו-כן מדוע לא מתאפשרת ירידה למי שעלה במחלף גהה (מרחק של 75.5 ק"מ).
קו 984 - צפת - חצור - בני ברק
  • מצפון לדרום -
  • תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 91.1 ק"מ, אחרי 25 תחנות איסוף.
  • מתחנה 26 (צומת גהה) והלאה יש הורדה בלבד.
  • מדרום לצפון -
  • תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 47.1 ק"מ, אחרי 31 תחנות איסוף.
  • בצומת מגידו (תחנה 44) לא מתאפשרת ירידה למי שעלה במחלף גהה - מרחק של 75.5 ק"מ (גם כאן עוצר האוטובוס לרבע שעה).
קו 985 - מירון - צפת - חצור - אשדוד
  • מצפון לדרום -
  • תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 107.9 ק"מ, אחרי 22 תחנות איסוף.
  • מי שעולה בתחנה מרכזית צפת אינו יכול לרדת בצומת מגידו, למרות שבין שתי התחנות מרחק של 90.1 ק"מ ולמרות שהקו עוצר לרבע שעה.
  • מתחנה 24 ואילך יש רק תחנות הורדה.
  • מדרום לצפון -
  • תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 130.7 ק"מ, אחרי 30 תחנות איסוף.
  • בצומת מגידו לא מתאפשרת ירידה למי שעלה במרכז כלנית - מרחק של 130.7 ק"מ (גם כאן עוצר האוטובוס לרבע שעה).
  • מתחנה 32 ואילך יש רק הורדת נוסעים.
  • על הנהג נאסר להעלות נוסעים בתחנה מרכזית צפת.
נוסעים שאינם עונים לקריטריונים הדרקוניים של אגד נאלצים להסתפק בקווי אוטובוס ארוכים ולשלם מחיר הגבוה ב-50-30 אחוזים יותר!!!

תגובות: אגד מפנה למשרד התחבורה
משרד התחבורה: אלה צורכי הנוסעים
▪  ▪  ▪

  • תגובת רון רטנר, דובר אגד: "לכל קו מאפיינים ייחודיים שמטרתם ליצור מערכת תחבורה ציבורית שתספק מענה מיטבי לציבור הנוסעים. אגד פועל על-פי ההגדרות שנקבעו ברישיון הקו על-ידי המפקח על התעבורה בדרכים במשרד התחבורה, שהוא גם הכתובת לבקשות לשינוי כזה או אחר.
  • תגובת אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה: "מסלולי התחבורה הציבורית, התעריפים והקווים נמצאים בבחינה מתמדת ומתעדכנים מעת לעת בהתאם לתוכנית העבודה השוטפת. מסלולי הקווים והתחנות נקבעו במטרה לענות על צורכי הנוסעים ולאפשר לחברות התחבורה הציבורית תחרות הוגנת. כל בקשה מצד הנוסעים בנוגע למסלולי התחבורה הציבורית תיבדק לגופה ותטופל במלוא הרצינות".
  • מנכ"ל עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון, עו"ד אורי רגב: "אין דרך אחרת להגדיר את התנאים שקבעו משרד התחבורה ואגד לקווים החדשים לצפת מאשר הזויים. אין ספק, מטרתם של הכללים המפלים בגסות ובעזות מצח את מי שאינם חרדים היא לעקוף את פסיקת בג"ץ בעניין קווי ההפרדה, ולהרתיע את מי שאינם מעוניינים בהפרדה מלעלות לאוטובוס. מדהימה במיוחד הפגיעה הקשה בחיילי צה"ל המשרתים בצפון. מוטב לאגד למהר ולבטל את תנאי האפרטהייד בקווי צפת, לפני שבתי המשפט יזכירו להם את כללי הדמוקרטיה".

כל התחבורה בכף-ידך
תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  18/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: הקומבינה של אגד ומשרד התחבורה
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
השר השמן כץ המושחת מכולם ל"ת
כאילו שלא ידעתם  |  16/02/11 23:49
 
- ההפרטה הארורה מוכרת את אגד
לחברות ערביות   |  17/02/11 11:32
2
הממשלה מושחתת. שוחד לחרדים ל"ת
חץ  |  16/02/11 23:52
3
עוד נסיון פתטי לספין של קדימה
ליאוב  |  17/02/11 01:00
 
- לא צריך להסחף, הכותב צודק
לייבלה  |  17/02/11 02:37
4
אגד.. לכל קו מאפיינים יחודיים
גורבצ'ובה  |  17/02/11 01:00
5
לא הבנתי איפה הפסול בדיוק
המממ  |  17/02/11 01:29
 
- נסיון להשכיח את המינוי הפסול
של האלוף בני גנץ  |  17/02/11 01:54
6
רוצים את דני בלמס חזרה
mendic  |  17/02/11 09:16
7
להחרים את אגד שהיא מונופול ל"ת
חרם עלי  |  17/02/11 09:38
 
- לנסוע רק עם החברות הערביות
עפיפי  |  17/02/11 11:18
8
חרדי הנוסע באגד מחוץ לעיר,נלקח
מביתו חינם לתחנה   |  17/02/11 09:40
9
צירך לפגוע לאגד בכיס ואז יביני
מוציקו  |  17/02/11 09:45
 
- כל התחבורה הציבורית בצפון ,
בידי חברות ערביות  |  17/02/11 11:24
10
מצחיק מאד
ליאור לויהוא  |  17/02/11 10:38
11
כל קווי התחבורה בצפון הם ערבים
גמלאי אגד בצפון  |  17/02/11 11:07
 
- ליהודים לא מגיעה מדינה כי לא
מוכנים להגן עליה  |  17/02/11 11:20
12
צריך להעמיד זאת למבחן משפטי
אםרת שדר  |  17/02/11 11:18
13
לא מבין מה הבעיה
לוי  |  19/02/11 21:45
14
לאיזה נוסע אסור לרדת????
יצחקק  |  20/02/11 02:45
15
עובדות מול שינאה-הסיפור האמיתי
הייתי שם  |  22/02/11 00:27
16
ממשלת הליכוד הורסת בזדון את
התחבורה הציבורית  |  29/05/12 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת הבדיקה שהקים שר התחבורה הגיעה רק אתמול להתחיל בבדיקת הדליקה    הקרונועים השרופים מוצבים ללא שמירה וחשופים לפגיעה ולחבלה    מכון פרטי חוקר את הכשל במקום מכון ממשלתי    מומחי רכבת דנים שהגיעו כמשקיפים הצביעו על כיווני חקירה ויצאו המומים מתשובות הרכבת    למרות המלצת מבקר המדינה – נוהל סטטוטורי לוועדות חקירה ברכבת לא הוסדר בחוק    חשש לטיוח ממצאים במידה שיימצא כשל בטיחותי או אחזקתי
ענבל ויינברגר, יהודה יפרח
הפסד של מאות מיליוני דולרים, דליפת מידע מבצעי מסווג, פגיעה בשגרה המבצעית של לוחמי צה"ל, פסקי דין שהופכים לנשק במסע הדה-לגיטימציה הבינלאומי כנגד ישראל. כל זה לא קורה במחנות הפליטים או במאורות הטרור, אלא בין כותלי בתי המשפט בישראל. ראיון בלעדי עם הפרקליטים שעומדים בחוד החנית של המאבק הכלכלי והתדמיתי של כוחות הביטחון ומדינת ישראל
איציק וולף
מנהלת תוכנית עיר ללא אלימות באילת, עו"ד שרון מיר, זכתה בתפקידה במכרז שנתפר עבורה ושבו הייתה המתמודדת היחידה    מיר היא חברתה של המנהלת המקצועית של התוכנית, ד"ר אורלי אינס קניג, שגם מינויה היה כרוך במכרז תפור    שכרה של מיר משולם בחלקו על-ידי המשרד לביטחון פנים    רק לאחר שמשרד הפנים פסל את המכרז בדיעבד - הוציאה עיריית אילת מכרז נוסף שגם בו זכתה עו"ד מיר
איתי רום
תחקיר G: לתרופות הוותיקות אין יחצנים שדוחפים אותן, וליצרנים כבר לא משתלם לשווק    רופא: "אנחנו עושים מה שהתועמלנים אומרים"    משרד הבריאות: הקדמה הטכנולוגית מחייבת
איציק וולף
ראש המועצה המקומית בבית אל מקדם את ענייניו של קבלן אשר החל בעבודות עפר לבניית בניין רב קומות ללא אישורים וללא תוכניות ותוך פגיעה באיכות חייהם של תושבים המתגוררים בסמוך    נגיעה אישית של חברי הנהלת המועצה גם בפרויקטים קבלניים אחרים שהעבודה עליהם החלה למרות שלא אושרו    בינתיים - איש במועצה או במינהל האזרחי לא מפסיק את עבירות הבנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il