X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
עוד תרגיל מושחת מתוצרת אגד ומשרד התחבורה - נוסע שיירד באחת מתחנות הביניים ישלם מחיר יקר בהרבה מאשר נוסע שיירד בתחנה הסופית תופעה חדשה של הסתרת מחירי נסיעה ועוד: פינוק חדש לחרדים - מקומות שמורים
▪  ▪  ▪
הקומבינה נמשכת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
חשיפה: הקומבינה של אגד ומשרד התחבורה
עידן יוסף
קואופרטיב אגד תפר ארבעה קווים חדשים לחרדים * הקווים זולים במיוחד ומדלגים במכוון על תחנות אסטרטגיות במסלול הנסיעה * לראשונה עושה אגד סלקציה בין נוסעים, "כולא" נוסעים לא-רצויים באוטובוס ואינו מאפשר להם לרדת בתחנות בהן כולם מורשים לרדת * דובר אגד מפנה למשרד התחבורה: זה הם שאישרו לנו
לרשימה המלאה

כלל ידוע בתחבורה ציבורית הוא שככל שהיעד רחוק מן המוצא, כך גבוה יותר המחיר שישלם הנוסע עבור הנסיעה. באגד ובמשרד התחבורה חושבים אחרת, וכך יוצא שנוסע שנסע רק חלק מהנסיעה ישלם הרבה יותר מאשר נוסע שנסע את מלוא הנסיעה.
הגיוני? ממש לא. אבל בהחלט לא מפתיע לנוכח הקומבינה של אגד ומשרד התחבורה, אותה חשף News1 בפברואר 2011. בתחקיר הנוכחי, המהווה למעשה המשך ישיר לזה הקודם, נחשוף פרטים חדשים על הקומבינה הפסולה והספק-חוקית של אגד ומשרד התחבורה.
אם לא די בכך, מחיר הנסיעה לחלק מקווי הביניים מוסתר מעיני הנוסעים. הן באתר אגד והן באתר "כל קו" של משרד התחבורה (המופעל ע"י אגד!) מופיע המחיר כ"נתון חסר". כאשר הערנו על כך לראשונה לאגד הן באמצעות המוקד הטלפוני והן באמצעות הדוברות, נאמר לנו כי מדובר בתקלה שתתוקן, אך ככל שחלף הזמן הסתבר שמדובר בהעלמה מכוונת של מידע.
הקווים בהם מופעלת הקומבינה הם קווים חדשים המשמשים בעיקר את הציבור החרדי. להלן כמה דוגמאות למחירים. המחירים מופיעים לפי קצב התקדמות הנסיעה וניתן לראות כיצד חל מהפך במחיר בתחנה הסופית:
קו 980 - צפת - מירון - צומת כרמיאל - בני ברק
  • מסעף מאיר שפיה (111 ק"מ מתחנת המוצא) - 29 שקל
  • תחנת הדלק בפרדיס (115 ק"מ) - 42 שקל
[הערה: שימו לב לפער במחיר. למרות שהמרחק בין שתי התחנות הוא רק 3.2 ק"מ (כשתי דקות נסיעה), פער המחיר הוא 13 שקל! לשם השוואה: מחיר נסיעה רגיל בין שתי התחנות הוא 6.40 שקל בלבד - כמחצית המחיר!]
  • צומת אולגה - (134 ק"מ) - 53 שקל
  • מחלף נתניה (147 ק"מ) - 56 שקל
  • צומת הרצליה (164 ק"מ) - 59 שקל
  • מחלף גהה (175 ק"מ) - חסוי
  • מרכז בני ברק (177 ק"מ) - 37 שקל
קו 981 - צפת - מירון - בני ברק
  • מחלף גהה (169 ק"מ) - חסוי
  • מרכז בני ברק (171 ק"מ) - 37 שקל
קו 984 - צפת - חצור - בני ברק
  • צומת מגידו (99 ק"מ) - חסוי
  • מחלף גהה (175 ק"מ) - חסוי
  • מרכז בני ברק (176 ק"מ - 37 שקל
נוסף לכך, בידל אגד את הקווים החדשים משאר הקווים "לחרדים", והחל ב-1 במרס 2011 הם יוצאים מרציף שונה מאשר שאר הקווים הבינעירוניים - 501, 361, 845 ו-846.
בתוך כך, נוסעים חרדיים זוכים ל"פינוק" חדש נוסף מבית אגד, הנהוג רק בקווים לאילת. מדובר בשירות מקומות שמורים בקו בני ברק - ירושלים (קו 402). שירות זה מאפשר לנוסע להזמין מקום מראש.

לוקח זמן לאשר קו
תגובת רון רטנר, דובר אגד:
▪  ▪  ▪

  • קביעת תעריפי הנסיעה נתונה בסמכותו של הממונה על התעבורה במשרד התחבורה.
  • אגד פועל לפרסום כל המידע לנוסע, לרבות המחירים, באתר האינטרנט. עם זאת, במספר קווים, שנמצאים בהליך אישור של משרד התחבורה, טרם התקבלו נתונים סופיים הנוגעים בעיקר לתחנות ביניים ולכן לא ניתן להזינם לאתר האינטרנט. בטוחני כי עם סיום הליך אישור הקווים, על-ידי המפקח על התעבורה במשרד התחבורה, יוזנו הנתונים במערכות המידע של אגד בכלל ובאתר האינטרנט של אגד בפרט.
הערות:
1. אתם הבנתם את זה? אגד, כמו ילד שננזף על-ידי אבא, בעצם טוען: אבל אימא הרשתה לי. הוא אינו מסביר מדוע מלכתחילה ביקש לאשר לו תעריפי מחירים מופרכים.
2. עד שמאושר קו עלולה לחלוף שנה וחצי. בינתיים הקו פועל ומסיע נוסעים. האם עד אז נדמה לאגד שזה תקין לא להציג מה מחיר הנסיעה הזמני?
3. תגובת משרד התחבורה צפויה מראש, כמו בפעם הקודמת: "מסלולי התחבורה הציבורית, התעריפים והקווים נמצאים בבחינה מתמדת ומתעדכנים מעת לעת בהתאם לתוכנית העבודה השוטפת. מסלולי הקווים והתחנות נקבעו במטרה לענות על צורכי הנוסעים ולאפשר לחברות התחבורה הציבורית תחרות הוגנת. כל בקשה מצד הנוסעים בנוגע למסלולי התחבורה הציבורית תיבדק לגופה ותטופל במלוא הרצינות".

כל התחבורה בכף-ידך
תאריך:  27/03/2011   |   עודכן:  27/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: היורדים בתחנות הביניים ישלמו ביוקר
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מה לא ברור אגדרוצה שכולם יגיעו
ססססס  |  27/03/11 15:07
2
כל הכבוד לכם!!!
הראובני  |  27/03/11 15:29
 
- באתר אחר הראו מעללים אחרים...
חבר אגד  |  27/03/11 19:22
3
הפתרון- תגידו שאתם נוסעים לב"ב
קר  |  27/03/11 15:46
4
לארגן חרם צרכנים חילונים על אג
מוציקו  |  27/03/11 15:48
5
חרדי הנוסע מחוץ לעיר נלקח
במונית חינם לאגד.  |  27/03/11 16:25
6
אינני קונה מוצרים שיד חרדי
ויוי5090  |  27/03/11 17:24
7
בעד רציף נפרד לחרדים
וגם רכבת נפרדת  |  27/03/11 19:11
8
אצל השופט ענבר זה לא עבד...
שקשוקה  |  27/03/11 19:14
9
בקויים החרדים המצב הוא כמו...
ךך  |  27/03/11 19:34
10
אגד צריך הכנסה בשביל שחיתות
אחת שיודעת הרבה  |  27/03/11 23:23
11
אנטישמיות
יוסף הררי  |  28/03/11 21:56
12
זה מה שצרכן נבון ועקשן משיג
HAMDINAI  |  29/03/11 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דוח ממשלתי שהוגש חודשיים אחרי תאונת רכבת בספטמבר 2009 מתפרסם רק לאחרונה    ועדת בדיקה לא-מקצועית שמינה משרד התחבורה הגישה מסקנות שכלל אינן קשורות לתאונה    מומחים שקראו את הדוח אומרים כי מדובר בדוח רצוף טעויות וחובבני שנראה כאילו נכתב בידי תלמיד בי"ס תיכון    תאונת הרכבת הבאה קרובה מתמיד
אורי ישראל פז
תוואי הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב חוצה את הקו הירוק. המשנה ליועמ"ש מלכיאל בלס הורה למדינה להקפיא את בניית המסילה, עד שתפצה את הפלשתינים בקו רכבת מרמאללה לעזה. זו דוגמה אחת לכוח הרב האצור בידיו של בלס, כוח שלדעת רבים הוא עושה בו שימוש מופרז ומוטה
עידן יוסף
ועדת הבדיקה שהקים שר התחבורה הגיעה רק אתמול להתחיל בבדיקת הדליקה    הקרונועים השרופים מוצבים ללא שמירה וחשופים לפגיעה ולחבלה    מכון פרטי חוקר את הכשל במקום מכון ממשלתי    מומחי רכבת דנים שהגיעו כמשקיפים הצביעו על כיווני חקירה ויצאו המומים מתשובות הרכבת    למרות המלצת מבקר המדינה – נוהל סטטוטורי לוועדות חקירה ברכבת לא הוסדר בחוק    חשש לטיוח ממצאים במידה שיימצא כשל בטיחותי או אחזקתי
ענבל ויינברגר, יהודה יפרח
הפסד של מאות מיליוני דולרים, דליפת מידע מבצעי מסווג, פגיעה בשגרה המבצעית של לוחמי צה"ל, פסקי דין שהופכים לנשק במסע הדה-לגיטימציה הבינלאומי כנגד ישראל. כל זה לא קורה במחנות הפליטים או במאורות הטרור, אלא בין כותלי בתי המשפט בישראל. ראיון בלעדי עם הפרקליטים שעומדים בחוד החנית של המאבק הכלכלי והתדמיתי של כוחות הביטחון ומדינת ישראל
איציק וולף
מנהלת תוכנית עיר ללא אלימות באילת, עו"ד שרון מיר, זכתה בתפקידה במכרז שנתפר עבורה ושבו הייתה המתמודדת היחידה    מיר היא חברתה של המנהלת המקצועית של התוכנית, ד"ר אורלי אינס קניג, שגם מינויה היה כרוך במכרז תפור    שכרה של מיר משולם בחלקו על-ידי המשרד לביטחון פנים    רק לאחר שמשרד הפנים פסל את המכרז בדיעבד - הוציאה עיריית אילת מכרז נוסף שגם בו זכתה עו"ד מיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il