כלל ידוע בתחבורה ציבורית הוא שככל שהיעד רחוק מן המוצא, כך גבוה יותר המחיר שישלם הנוסע עבור הנסיעה. באגד וב
משרד התחבורה חושבים אחרת, וכך יוצא שנוסע שנסע רק חלק מהנסיעה ישלם הרבה יותר מאשר נוסע שנסע את מלוא הנסיעה.
הגיוני? ממש לא. אבל בהחלט לא מפתיע לנוכח
הקומבינה של אגד ומשרד התחבורה, אותה חשף News1 בפברואר 2011. בתחקיר הנוכחי, המהווה למעשה המשך ישיר לזה הקודם, נחשוף פרטים חדשים על הקומבינה הפסולה והספק-חוקית של אגד ומשרד התחבורה.
אם לא די בכך, מחיר הנסיעה לחלק מקווי הביניים מוסתר מעיני הנוסעים. הן באתר אגד והן באתר "כל קו" של משרד התחבורה (המופעל ע"י אגד!) מופיע המחיר כ"נתון חסר". כאשר הערנו על כך לראשונה לאגד הן באמצעות המוקד הטלפוני והן באמצעות הדוברות, נאמר לנו כי מדובר בתקלה שתתוקן, אך ככל שחלף הזמן הסתבר שמדובר בהעלמה מכוונת של מידע.
הקווים בהם מופעלת הקומבינה הם קווים חדשים המשמשים בעיקר את הציבור החרדי. להלן כמה דוגמאות למחירים. המחירים מופיעים לפי קצב התקדמות הנסיעה וניתן לראות כיצד חל מהפך במחיר בתחנה הסופית:
קו 980 - צפת - מירון - צומת כרמיאל - בני ברק - מסעף מאיר שפיה (111 ק"מ מתחנת המוצא) - 29 שקל
- תחנת הדלק בפרדיס (115 ק"מ) - 42 שקל
[הערה: שימו לב לפער במחיר. למרות שהמרחק בין שתי התחנות הוא רק 3.2 ק"מ (כשתי דקות נסיעה), פער המחיר הוא 13 שקל! לשם השוואה: מחיר נסיעה רגיל בין שתי התחנות הוא 6.40 שקל בלבד - כמחצית המחיר!]
- צומת אולגה - (134 ק"מ) - 53 שקל
- מחלף נתניה (147 ק"מ) - 56 שקל
- צומת הרצליה (164 ק"מ) - 59 שקל
- מחלף גהה (175 ק"מ) - חסוי
- מרכז בני ברק (177 ק"מ) - 37 שקל
קו 981 - צפת - מירון - בני ברק - מחלף גהה (169 ק"מ) - חסוי
- מרכז בני ברק (171 ק"מ) - 37 שקל
קו 984 - צפת - חצור - בני ברק - צומת מגידו (99 ק"מ) - חסוי
- מחלף גהה (175 ק"מ) - חסוי
- מרכז בני ברק (176 ק"מ - 37 שקל
נוסף לכך, בידל אגד את הקווים החדשים משאר הקווים "לחרדים", והחל ב-1 במרס 2011 הם יוצאים מרציף שונה מאשר שאר הקווים הבינעירוניים - 501, 361, 845 ו-846.
בתוך כך, נוסעים חרדיים זוכים ל"פינוק" חדש נוסף מבית אגד, הנהוג רק בקווים לאילת. מדובר בשירות מקומות שמורים בקו בני ברק - ירושלים (קו 402). שירות זה מאפשר לנוסע להזמין מקום מראש.