X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
רופאה כללית שעובדת בבית החולים סורוקה בבאר שבע נתנה חוות דעת פסיכיאטרית למרות שהיא אינה רשומה כפסיכיאטרית מומחית על-פי חוות הדעת שנתנה, אושפזה מטופלת באישפוז כפוי בניגוד לרצונה תיעוד ההליך נעלם מן התיק הרפואי של המטופלת בית החולים: הצלנו את חייה
▪  ▪  ▪
אישפוז כפוי ללא סמכות

בית החולים סורוקה בבאר שבע מאפשר לרופאה שאינה בעלת התמחות בפסיכיאטריה לתת חוות דעת למטופלים ואף לקבוע כי נדרש אישפוז בכפייה למטופלים. כך עולה ממידע בלעדי שהגיע לידי News1.
ביוני 2011 הגיעה ט' [שמה המלא ופרטיה שמורים במערכת, א.ו.] אל בית החולים סורוקה לאחר ניסיון התאבדות. היא אושפזה תחילה במחלקה לטיפול נמרץ אך הייתה אמורה לעבור למחלקה פנימית לאחר שכבר לא נשקפה סכנה לחייה. ט', חולה בסוכרת, ביקשה להשתחרר לביתה ולא להתאשפז. לאחר שהתעקשה יחד עם בן-זוגה על רצונה להשתחרר - הוזמן מאבטח של בית החולים על-מנת שיימנע מהם לצאת.
כמו-כן הוזמנה אל המקום ד"ר ליליה סידנקו והוצגה בפני המטופלת ובן-זוגה כרופאה פסיכיאטרית. לאחר שיחה קצרה עם ט' קבעה הרופאה כי היא אינה כשירה להשתחרר וכי היא זקוקה להשגחה צמודה. למרות בקשות מצד בן-זוגה של ט', שליווה אותה באישפוז, לא שיתפה אותו הרופאה בקביעותיה. כאשר התעקש כי בת-זוגו תשוחרר מן האישפוז הוזמן מאבטח ותחת איום זה נאלץ בן-הזוג לעזוב את המקום.
על-סמך חוות הדעת של ד"ר סידנקו, כי חל פגם בכשירותה של ט', נשללה מט' הזכות לאשר טיפולים רפואיים שנעשו בגופה.

"ד"ר סידנקו אינה בעלת תואר מומחה בפסיכיאטריה"

לאחר השתלשלות דברים אלה שאירעה בשבת, שב בן-זוגה של ט' אל בית החולים במוצאי השבת. לדבריו, צוות המחלקה שבה אושפזה בת-זוגו אמר לו כי חל שיפור ניכר במצבה וכי היא מהלכת ומתפקדת. בשעה 23:00 במוצאי השבת פנתה ט' אל צוות המחלקה וביקשה להשתחרר. הצוות התקשר אל הרופאה התורנית שהייתה אז ד"ר סידנקו. בן-הזוג של ט' ציין כי סידנקו, בשיחת טלפון, מבלי שראתה את המטופלת, קבעה כי המטופלת אינה יכולה לחתום על בקשת שחרור מאישפוז ואין לשחררה. עוד ציינה כי קביעותיה ביחס לט' שניתנו מספר שעות קודם לכן עדיין בתוקף וכי החלטתה תקיפה למשך 24 ותיבחן שנית רק למחרת בשעה שפסיכיאטר יערוך למטופלת אבחון חדש.
ראיה לחוות הדעת שהעניקה ד"ר סידנקו לט' ניתן למצוא במכתב השחרור של ט' מבית החולים. במכתב, שנכתב על-ידי ד"ר הדר שלו, מומחה בפסיכיאטריה, צוינו המילים: "ראה ייעוץ קודם ד"ר סודנקו".
אולם בירור שנעשה עם האגף לרישוי מקצועות רפואיים מעלה כי ד"ר סידנקו אינה מחזיקה בתואר מומחה בפסיכיאטריה או בכל תחום רפואה אחר.
"ד"ר סידנקו ליליה הינה רופאה מורשית בעלת רישיון קבוע לעסוק ברפואה במדינת ישראל מס' 26644. ד"ר סידנקו ליליה אינה בעלת תואר מומחה בפסיכיאטריה או בכל תחום רפואי אחר", כתבה עדנה יפה, הממונה המינהלית באגף לרישוי מקצועות רפואיים.

פגישה עקרה עם הנהלת בית החולים

ב-4 בינואר התקיימה בבית החולים סורוקה פגישה שבה דרשו ט' ובן-זוגה הסברים מהנהלת בית החולים מחמת זאת שרופאה שאינה פסיכיאטרית מומחית העניקה חוות דעת פסיכיאטרית באישפוזה של ט'.
בפגישה לא ניתנו תשובות לשאלותיהם של בני-הזוג. כל שנאמר להם הוא שהטיפול הרפואי שניתן לט' היה מקצועי, איכותי וראוי, תוך ליווי צמוד ומתוך דאגה כנה לחייה בעקבות ניסיון ההתאבדות שלה.
עם זאת ציין בן-זוגה של ט' בפני News1, כי מנהל בית החולים סורוקה אמר לו שייתכן שד"ר סידנקו היא מתמחה בפסיכיאטריה אשר העניקה את חוות הדעת משום שבסופי שבוע ממלאים המתמחים את התורנויות.
משרד הבריאות אישר את המידע שמסר בן-הזוג ושעל-פיו מדובר במתמחה שהעניקה חוות דעת פסיכיאטרית.
אולם אין בכך הסבר לסתירה שקיימת בין שאירע, שהיה לטענת בית החולים ומשרד הבריאות תקין, לבין הנהלים בחוזר משרד הבריאות אשר קובע כי במידה שהחולה אינו מסוגל לתת את הסכמתו לאישפוז פסיכיאטרי, כמו במקרה שבו אנו מדברים, על הפסיכיאטר המומחה שקובע את חוסר הכשירות לפנות לפסיכיאטר המחוזי או למנהל בית-החולים על-מנת שיאשרו אישפוז ללא הסכמת המטופל. כמו-כן קיימת חובת תיעוד של ההליך.
במקרה זה, מי שקבע את חוסר הכשירות של ט' לתת את הסכמתה לאישפוז לא הייתה פסיכיאטרית מומחית. איש גם לא פנה לפסיכיאטר המחוזי או למנהל בית-החולים על-מנת לקבל את הסכמתם לאישפוז הכפוי. כמו-כן, תיעוד ההליך של חוות הדעת וההחלטה להורות על אישפוז כפוי אינם מצויים בתיק הרפואי של המטופלת.

תגובות

מבית החולים סורוקה ומשירותי בריאות כללית נמסר בתגובה:
"במהלך אישפוזה טופלה האישה באופן מיטבי בבית החולים על-ידי צוות רב-תחומי. חייה ניצלו בעקבות הטיפול הרפואי אותו קיבלה. הטיפול הרפואי נעשה תוך התייחסות למכלול השיקולים הרפואיים הרלוונטיים ועמידה בנהלי עבודה מקובלים ובהנחיות משרד הבריאות.
"מפאת שמירה על צנעת הפרט וסודיות רפואית אנו מנועים ממסירת פרטים נוספים. אנו מצרים על תחושותיה של הגברת ובן זוגה ומאחלים לה בריאות שלמה".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה:
"מטעמי סודיות רפואית ושיקולי צנעת הפרט, אנו מנועים מלמסור פרטים לגבי המטופלת. נערכה בדיקה על-ידי איש מקצוע בהתאם לחוק. הבדיקה הושלמה בהתייעצות עם כונן, מומחה. בדיקתנו העלתה שהן התהליך והן איכות ההחלטות נעשו באופן מיטבי תוך שיקול דעת רפואי מקצועי. בוצע טיפול ושחרור ברגע שהמצב הפיזי אפשר זאת.
"לפי חוק זכויות החולה, החומר הרפואי שייך לחולה ויש להעבירו אליו אלא אם יש אישור של ועדת האתיקה לא להעביר את החומר כי הוא עלול להזיק לחולה".
פניית News1 למשרד הבריאות בבקשה לקבל תיעוד של ישיבת ועדת האתיקה שעסקה בהסרת המידע על אודות האישפוז הכפוי מתיקה הרפואי של ט', פרטים על אודות הגורמים שדנו בסוגייה ותשובה מדוע בן-זוגה של ט' לא קיבל את המידע במקומה - לא קיבלה כל מענה.
ד"ר ליליה סידנקו סירבה להגיב לדברים
.

תאריך:  22/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופאה כללית נתנה חוו"ד פסיכיאטרית
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מגה שערורייה וחוצפה שלא תיאמן!
שמעון ש  |  22/01/12 18:33
2
עקרב וברבור
aviku  |  22/01/12 18:38
3
ואם היתה מתאבדת-היו תובעים
58  |  22/01/12 20:27
4
שינוי מרענן
משה גורליק  |  22/01/12 22:07
5
תסלחו לי אבל הפעם התלכלכתם
mubh  |  22/01/12 23:11
6
מכירה שופט שנתן חו"ד פסיכו'
ופסק בהתאם  |  23/01/12 09:41
7
ומה רציתם?
אביב10  |  24/01/12 12:15
8
יש רו"ח שנתן חוו"ד פסיכולוגית ל"ת
בגירושין!!!!!!!  |  24/01/12 18:49
9
לדעתי הרופאה נהגה בסדר. לאשפז
את המנסים להתאבד  |  25/01/12 07:37
10
אסור על-פי חוק
שרה בת חוה  |  25/01/12 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בתי הדין של מועצת העיתונות מתנהלים באופן מופקר ומקומם    "שופטים" מתמנים בלא קריטריונים ובלא בדיקת עברם    משה נגבי מונה לשופט למרות שביצע עבירה חמורה של ניגוד עניינים    מועצת העיתונות נמנעה מלפרסם באתרה את פסק הדין נגד הנגבי ובכך מונעת מידע חשוב מהציבור    הדס שטייף נאלצה להתפטר לאחר שחשפנו דבר הרשעתה בעבירה פלילית    מנשה רז צורף במקומה לבית הדין למרות שעבר לפוליטיקה במסגרת מפלגת קדימה    שחיתות כבר אמרנו?
יואב יצחק
בית הדין של מועצת העיתונות פועל בלא סמכות חוקית גם נגד עיתונאים שאינם חברים באגודת העיתונאים וגם נגד כלי תקשורת שאינם חברים במועצת העיתונות    עו"ד יורם סמואל, עדה אושפיז, משה נגבי, פרופ' מיכאל קורינאלדי ומנשה רז פרסמו "פסק דין" מפוקפק, הזוי ורצוף שקרים ודברי הבל בתלונה שהגיש מיקי רוזנטל    במקביל קיימו "דיון" וקיבלו "החלטה" המטילה דופי בכתבתו של העיתונאי אמיר זוהר שפורסמה ב-News1 בלי שטרחו לזמנו לדיון ו/או למסור גירסתו
יואב יצחק
פירמת סומך חייקין KPMG (ישראל) הינה הגדולה ביותר בישראל בתחום ראיית חשבון    למרות זאת, היא אינה מקפידה להימנע מניגוד עניינים פסול ואסור    במקרה אותו אנו חושפים כאן אנו מגלים: כך פעלו בכירי המשרד כדי לקבל עבודת ייעוץ ממשרד האוצר למתן ייעוץ לשינוי מבני בחברת החשמל תוך הסתרת ניגוד עניינים הקשור להתמודדות במכרז חברת החשמל
גיל ברינגר
זה נמשך בקדנציה של גדעון סער: הדחה של המפקחת על לימודי האזרחות שגרה בשומרון; גרירת אישור לספר לימוד ציוני ואישור מהיר לספר פוסט-ציוני; ניסיון למניעת כינוס ועדת המקצוע באמתלות שווא, שכתוב פרוטוקולים של הוועדה בניגוד להחלטותיה; איסור על השתתפות בהשקת ספר לימוד ציוני; הכירו את המפמ"ר אדר כהן, צעיר בשנות השלושים לחייו ובוגר המכון הישראלי לדמוקרטיה, שמוביל מהפכה פוסט-ציונית בתוכניות לימודי האזרחות של תלמידי ישראל, מתחת לאפו של שר החינוך גדעון סער
דוד חרמץ
אין חולק על כך ששרון היה גיבור ישראל במלחמת יום הכיפורים. וגם לא יכול להיות חולק על כך, כי יומני המלחמה המתעדים את פעולותיה של האוגדה בפיקודו - נעלמו באורח פלא. ואריק זה אריק; אותו לא שואלים שאלות קשות. וגם לא את הבן שלו, שחושף לפתע אוצר ארכיוני נדיר. תחקיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il