X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
הממשלה החליטה להקים ועדת איתור לתפקיד הבכיר שינהל את התחבורה הציבורית בישראל. נציבות שירות המדינה ומשרד התחבורה לא המתינו למינוי חברי הוועדה, ופרסמו תנאי סף לתפקיד בניגוד להחלטת ממשלה ולכללי הנציבות. משהסתיים המועד להגשת המועמדויות התברר: אין ועדת איתור...
▪  ▪  ▪
הנציב משה דיין. רתם את העגלה לפני הסוסים [צילום: יח"צ]
יצחקי. קיבל חותמת גומי מהנציבות לפרסום תנאי הסף [צילום: קובי קנטור]

הממונה שיחליף את המפקח על התעבורה
עידן יוסף
פורסמו הקריטריונים המנחים לוועדת האיתור לתפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
לרשימה המלאה

האם גוף ממשלתי שאמור לקום, יכול לקבוע כללים עוד בטרם הוקם? התשובה לכך כמובן שלילית. אבל בנציבות שירות המדינה ובמשרד התחבורה סבורים אחרת, ומחילים את "חוק הביצה והתרנגולת", בניגוד לנהלים. הנה הסיפור הלא ייאמן, כפי שאנו ב-News1 חושפים כאן לראשונה.
הממשלה החליטה להקים גוף חדש שינהל את כל התחבורה הציבורית בישראל. בראש הגוף הזה צריך לעמוד בכיר. כדי לבחור את הממונה החדש על הרשות הארצית לתחבורה ציבורית החליטה הממשלה שיש להקים ועדת איתור.
משרד התחבורה ונציבות שירות המדינה פרסמו את הקריטריונים לתפקיד. מועד הגשת המועמדויות הסתיים ב-30 במאי. לנוכח דרישות הסף הנמוכות, 30 איש מצאו את עצמם ראויים לתפקיד והגישו את מועמדותם. אלא שאז התברר כי אין מי שיבחר את אותם מועמדים - נציבות שירות המדינה כלל לא טרחה להקים את ועדת האיתור!
מתברר שכל הכישורים הנדרשים לתפקיד הוצגו בניגוד לכללים. החלטת ממשלה 2541/02 קובעת במפורש שאת ועדת האיתור יש להקים לפני פרסום תנאי הסף לתפקיד. נאמר בה (סעיף 3): "הוועדה תקבע ותפרסם את מאפייני המשרה ותנאי הסף הנדרשים מן המועמדים".
עוד נאמר בהחלטת הממשלה: "הוועדה תפרסם בפומבי הודעה על המשרה וכי מועמדים שרואים עצמם מתאימים, רשאים להגיש מועמדותם. בנוסף, תוכל הוועדה לפנות ביוזמתה למועמדים פוטנציאלים ולהזמינם להציג מועמדות. הוועדה תקבע ותפרסם את מאפייני המשרה ותנאי הסף הנדרשים מן המועמדים [ההדגשות אינן במקור, ע.י.].
בהתאם לכך, ולאחר עבודת מטה מעמיקה שהתקיימה בנציבות, פרסם נציב שירות המדינה הקודם שמואל הולנדר את "נוהל עבודת ועדות ציבוריות לאיתור מועמדים". מן הנוהל, שלמעשה מיישם את החלטות הממשלה השונות בעניין ועדות איתור, עולה כי יש להקים אותן לפני פרסום דרישות הסף לתפקיד. ככזו הקובעת את התנאים למשרה, ועדת האיתור אף רשאית להאריך את המועד בו ניתן להגיש מועמדות.
האחריות במקרה זה אינה רק על מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, שהוא או נציגו יעמדו בראש ועדת האיתור, אלא על העומד בראש המערכת - נציב שירות המדינה משה דיין, האמור לשמש כשומר הסף, אך בפועל נתן את ההכשר, בניגוד לכללים שנקבעו בנציבות.
הליך של ועדת איתור מיועד לבחינת מועמדים למשרות בכירות המאופיינות בהיבט מקצועי או מדעי מובהק, או שהן בעלות אופי רגולטורי במובן זה שממלאיהן נדרשים לשמירה על האינטרס הציבורי. האינטרס הציבורי לא נשמר כאן, והחשש כי לתפקיד החשוב כל כך ייבחר אדם שאינו ראוי לתפקיד גובר.
גורמים בענף התחבורה הביעו בפני News1 תמיהה על הדרישות הנמוכות של התפקיד, כפי שאלה עלו בתנאי הסף - 8-7 שנות ניסיון (בהתאם לתואר ראשון או תואר שני) בניהול מיזמים מורכבים ועתירי תקציב, מתוכם לפחות ארבע שנות ניסיון בתחומי ענף התחבורה היבשתית. הם טוענים כי לנוכח השפל המקצועי אליו נקלעו מינהל היבשה ואגף תחבורה ציבורית, כפי שהדבר בא לידי ביטוי ברצף השערוריות האחרון, ישנו צורך באישיות מקצועית וניהולית בכירה, עם ניסיון ניהולי עשיר במשק הישראלי, אשר יצעיד את מינהל היבשה ואת תחום התחבורה הציבורית קדימה.

בנציבות לא מבינים מה הבעיה

  • תגובת משרד התחבורה: "הוועדה תמונה לאחר קבלת כל המועמדויות לתפקיד, בתיאום עם נציבות שרות המדינה".
  • תגובת נציבות שירות המדינה: "נציבות שירות המדינה נוהגת להתחיל בהליך הגשת המועמדויות לוועדת איתור, במקביל להליך אישור מינוי חברי הוועדה. הדבר נעשה על-מנת לחסוך זמן יקר בהמתנת המשרדים לאיוש התפקיד. אין בכך כל פגיעה בזכות כלשהי של מי מהמועמדים או בתהליך עצמו! יתרה מכך: הודות לכך, שני ההליכים המתנהלים במקביל מסתיימים בדרך כלל באותה העת, וניתן להתחיל מיד בעבודת הוועדה. מובן מאליו כי ועדת איתור לא תתחיל לעבוד בטרם יהיו כתבי מינוי לחבריה".

תאריך:  06/06/2013   |   עודכן:  06/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: נציבות המדינה הפרה החלטת ממשלה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין מלך בישראל, איש ל"ת
הישר בעיניו יעשה  |  6/06/13 18:45
2
מה משה דיין עדיין נציב?
ארזי  |  6/06/13 23:20
3
הפקידות מנהלת
את המדינה  |  7/06/13 03:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
קו אוטובוס חדש שמספרו 408 ייסע בבוקר מתחנת הרכבת בלוד לירושלים ובחזרה    תגבור לקווי הרכבת מתחנת גני אביב
עידן יוסף
משמעות הסיכום בין סיעות הקואליציה היא שלא יקודמו תמריצים למעסיקים ולעובדים שיעברו לנסיעה בתחבורה ציבורית, פקחים עירוניים לא יוכלו לתת דוחות לנוסעים בנת"צים ועובדי מדינה לא יקבלו נסיעות חינם
עידן יוסף
בישיבת השדולה לתחבורה ציבורית, תיאר ח"כ לוין את המחסומים בהם נתקל במשרד התחבורה בנוגע לשיפור התחבורה הציבורית וקרא להתגייס ל"משימה הלאומית"    השר כ"ץ: "אני לא מבין את המלחמה נגד הרכב הפרטי"
עידן יוסף
הנוסעים הממתינים ברציפי התחנות בירושלים אינם ממתינים לירידת הנוסעים וגורמים לפקקים שמאריכים את הנסיעה בעד 10 דקות
איתמר לוין
ביה"ד הארצי זיכה את משה חזות בפיצוי על ההתנכלויות שסבל, בנוסף להוראה להשיבו לעבודה ולשלם לו הפרשי שכר במאות אלפי שקלים    מותח ביקורת על ועד העובדים וההסתדרות שלא באו לעזרתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il