X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
קווים. תתחבר לנו...
תחקיר / עבירה גוררת עבירה
אוטובוסים לים על-חשבון שכונות מצוקה
משרד התחבורה אישר לחברת קווים להפחית נסיעות בקווים קבועים בגוש-דן כדי לאפשר לחרדים לנסוע לחוף הים הנפרד. קווים בחרה לפגוע בקווים המשרתים אוכלוסיות מוחלשות ומשרד התחבורה אמר אמן
הצפיפות בקווי השירות הפכה לקיצונית

בגלל הרמדאן: פגיעה בקו הים מבני-ברק
עידן יוסף
משרד התחבורה החליט באופן שרירותי להעביר את הפעלת הקו מבני-ברק לחוף הנפרד בהרצליה מחברת דן לחברת קווים * המשמעות: אוטובוסים לא מותאמים, איסוף מתחנות מרכזיות בלבד ומחיר יקר יותר לנוסע ולמדינה
לרשימה המלאה

האטימות חייבת להיפסק
הקלות בה נתן משרד התחבורה את האישור לפגוע באוכלוסיות מוחלשות שקולן אינו נשמע מעוררת בי חלחלה. אין לי מילים אחרות לתאר זאת מלבד אטימות וקהות חושים. אין שום רשות ושום הצדקה לפגוע בשירות הסדיר. אם רוצים לתת שירות לתושבי בני ברק, שגם להם מגיע שירות, זה אינו יכול לבוא על חשבון נוסעים אחרים בתחבורה הציבורית. יואיל משרד התחבורה וימציא אוטובוסים מן הגורן ומן היקב של החברות הפרטיות ויגייס את כל מי שרק אפשר כדי לתת מענה לביקוש. במדינה מתוקנת היו המחוקק ומבקר המדינה מתערבים מזמן כדי למנוע מחדלים מהסוג שמייצר משרד התחבורה מדי יום בהתנהלותו הכושלת, שרומסת את נוסעי התחבורה הציבורית באשר הם.
הפלא הגדול הוא על חברת קווים שנתנה יד לחוסר האנושיות הזה. התירוץ הזה ש"משרד התחבורה אישר" אינו פוטר אתכם מאחריות. לפעמים הגדולה היא להניח את המפתחות על השולחן, לומר "לא" ולצעוק מעל כל במה אפשרית. כיצד זה שדווקא אתם, שבתקופה האחרונה חרתתם על דגלכם את תודעת השירות ותחת הסיסמה "מתחברים אליך" העמקתם את הקשר עם הלקוח, פונים אליו עכשיו ובעצם אומרים לו, וסליחה מראש על הביטוי: "תתחבר לנו..."?

אם אתם תושבי פתח תקוה, אור יהודה או קריית אונו המשתמשים בתחבורה הציבורית, אולי הרגשתם את האיחורים של האוטובוסים בשבועיים האחרונים ואת הצפיפות בהם. זה לא החמסין שמתעתע בכם, אלא משרד התחבורה וחברת קווים שעשו יד אחת כדי לפגוע בשירות שניתן לנוסעים.
תדירות הקווים פחתה בשבעה קווים, ובמקום 1,014 נסיעות יומיות הנהוגות בתקופת חופשת הקיץ, מופעלות כעת 890 בלבד. מדובר בהפחתה של כ-12% מהנסיעות.
אם תהיתם לאן נעלמו האוטובוסים, תמצאו את התשובה לכך בבני ברק השכנה. רק לפני שבועות מספר דיווח News1 בהרחבה על שערוריית קווי הים מבני ברק לחוף הנפרד בהרצליה - הפעלת השירות, שהופעל עד אשתקד על-ידי קואופרטיב דן, נכפתה על-ידי משרד התחבורה על חברת קווים. קווים אינה ערוכה למתן סוג כזה של שירות, וגם השירות שניתן לנוסעים החרדים המבקשים לנפוש מעט בחופשת הקיץ נפגע משמעותית, ועל כך כבר כתבנו. מה שלא ידענו, ומתברר רק כעת, הוא שגם שירות התחבורה הציבורית הסדיר לנוסעים אחרים נפגע גם כן.
כ-40 אוטובוסים לקווי הים
כדי להפעיל את קווי הים לחוף הנפרד, דרושים לחברת קווים כ-40 אוטובוסים. שאלנו את דובר החברה, כמה נסיעות הורדו בסך-הכל מהשירות הסדיר באשכול פ"ת-אונו. הוא התחמק מלהשיב לעניין וענה: "רובם המכריע של האוטובוסים המופעלים בקווי הים מופעלים על-ידי חברות מתגברות, ולא על-ידי חברת קווים. באותם מקרים מועטים שנעשה שימוש באוטובוסי החברה, ובאישור משרד התחבורה, ההפעלה נעשית באמצעות תגבור מקווים עתירי תלמידים, שממילא בתקופה זו של השנה ישנה ירידה בתדירות הפעלתם".
האמנם? בדיקת News1 העלתה כי הדובר אינו מדייק. קווי תלמידים אכן אינם פועלים בתקופת חופשת הקיץ, והאוטובוסים המשמשים אותם הועברו לטובת קווי הים. הדובר מדבר על קווים עתירי תלמידים ולאו-דווקא על קווים המשמשים רק תלמידים. אך דובר קווים בחר לנסות ולהסתיר מאיתנו שתדירות הקווים הללו נמוכה ממילא בחופשות ומדובר למעשה בהפחתה על גבי הפחתה. למעשה, גם קווים רגילים נפגעו - 124 נסיעות פחות בשבעה קווים באשכול פתח תקוה-בקעת אונו: 16, 25, 36, 53, 62, 68, 99. קווים אלה משרתים בעיקר אוכלוסיות מוחלשות משכונות מצוקה וחיילים. קשה להתנתק מהמחשבה שהבחירה דווקא בקווים אלה נועדה למנוע מחאה.
בתקופת חופשת הקיץ של בתי הספר, למרות שאין מדובר בקווי תלמידים, תדירות הקווים הללו נמוכה ממילא ולמעשה מדובר בהרעה נוספת בשירות. תדירות הנסיעות בקווים שנבחרו ירדה, ופרק הזמן בין נסיעה לנסיעה גדל. נוסעים בקווים אלו מדווחים בדרך כלל על צפיפות, ומאז השינוי החדש הפכה הצפיפות באוטובוסים לקיצונית בצורה בלתי נסבלת ("סרדינים"). אם לא די בכך, גם השירות בחלק מן הקווים הנפגעים מסתיים בשעה מוקדמת יותר של הלילה.
הכל נעשה אומנם על-ידי חברת קווים, אך באישור מצד משרד התחבורה, שאיפשר את הפגיעה בחלשים. נזכיר כי זה אותו משרד תחבורה שגם אישר לפגוע בקווי הים לתושבי בני ברק כאשר הורה להעביר אותם מדן לחברת קווים.
"מענה הולם לנוסעים?
ומה אומרים במשרד התחבורה? דובר המשרד אבנר עובדיה מסר כי "תדירות הנסיעות צומצמה בשעות השפל בלבד, שממילא מספר הנוסעים והביקוש בהן קטן ביותר. במקביל, תוגברו קווים אחרים באזור הנותנים מענה הולם לנוסעים".
גם כאן, תשובת הדובר תלושה מן המציאות. ראשית, תדירות הנסיעות צומצמה הן בשעות השפל והן בשעות השיא לאורך כל שעות היממה. שנית, כל פתח-תקוואי יודע שגם בשעות השפל הביקוש לקווים אלה גבוה, ומי שעושה בהם שימוש הם לרוב אנשים קשי-יום וקשישים שנוסעים לקופת חולים ולשוק. ואחרונה, לאלו נוסעים בדיוק הוא מתכוון - האם לתושבים באזורים שנפגעו שלא קיבלו שום תגבור או לנוסעים בבני ברק, ששירות עבורם אינו מצדיק בכהוא זה פגיעה בשירות הקיים.
יצוין כי האופן בו הודיעה קווים על הפחתת הנסיעות נעשה באופן שלא גרם לאף נורה אדומה לדלוק אצל הנוסעים. נאמר בהודעה כי "לוחות הזמנים ישתנו בקווים" האמורים. הודעות מעין אלה, שמשמעותן בדרך כלל היא שקו מסוים יאחר או יקדים בכמה דקות, הן עניין שבשגרה. בהודעה האמורה לא היה שום רמז לכך שעשרות נסיעות הולכות להתבטל. דובר קווים סירב להתייחס לשאלה שהפנינו אליו בעניין.
ב-9 באוגוסט, אחרי שלושה שבועות של סיוט תחבורתי, תחזור קווים לשגרה. אך את הרושם הרע שנותר יהיה כנראה קשה למחוק.

בהודעה המעורפלת של חברת קווים לנוסעים לא נרמז על הורדת הנסיעות
תאריך:  31/07/2013   |   עודכן:  31/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוטובוסים לים על-חשבון שכונות מצוקה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ממש חוצפה של כתבה
לחיאני  |  31/07/13 10:25
 
- זה לא מה שכתוב
ים תיכונית  |  31/07/13 11:13
2
מה תגובת השמן הטיפש? ל"ת
אסף1  |  31/07/13 13:51
3
השר כץ - שר הליקוק לחרדים
אחד העם  |  1/08/13 13:01
4
הזהרו בלשונכם.
עמוס שנער  |  2/08/13 12:37
5
ומה עם קו 76?
דוש  |  3/08/13 13:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בחלק מהקווים יוארך משך הנסיעה ובחלקם האחר יתקצר
עידן יוסף
מתחילים ברגל שמאל: משרד התחבורה הורה שלא לאפשר בינתיים לנוסעים לעלות למטרונית, אך לא הסביר מדוע    מה הסיבות לעיכוב ומדוע מטעה המשרד את הנוסעים שמבקשים מידע?
עידן יוסף
מזכירות אגד אישרה קיצוץ מיידי של כ-60 מיליון שקלים הכולל בין היתר פיטורי 172 עובדים במטה ובמנהלה, שהם כ-3% מכלל העובדים    נפטרים מ-30 רכבי מנהלים
עידן יוסף
החקירות אותן מקיימת נציבות שירות המדינה נגד מנהל אגף בקרה ופרויקטים שלמה כץ ובעלי תפקידים נוספים באגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה נמצאות לקראת סיום    חשדות להטיית מכרזים, למתן פטור ממכרזים לספקים יחידים בסכומים מופקעים לאורך זמן ולעיכוב בהוצאת מכרזים חדשים
רותם כבסה
בעמותת נגישות ישראל פנו למשרד המשפטים בטענה על ליקויי נגישות בפרויקט המטרונית שבו הושקעו 1.3 מיליון שקלים    ביום שלישי יתקיים סיור שיבדוק את נושא ההנגשה, רגע לפני שהיא יוצאת לדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il