X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
החקירה שנפתחה ביוני 2011 בעקבות תלונתו של שי לבנת הסתעפה לפרשות נוספות על-פי החשד, אדלר ופדלון ביצעו עבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח בשורה של חברות אדלר ופדלון הכחישו את כל החשדות נגדם הן בחקירתם והן במסגרת הליך אזרחי שהתנהל בינם לבין שי לבנת
▪  ▪  ▪
אשר. הורה על החקירה [צילום: ארן דולב, לשכת רואי החשבון]

רשות המיסים מקיימת חקירה פלילית מתקדמת נגד אמיר אדלר ואילן פדלון. החשד: סדרה של עבירות מס חמורות בהיקף כספי גדול, לרבות: אי-תשלום מס כדין בגין דיבידנדים, רישומים כוזבים, ביצוע עסקות סיבוביות שתוצאתם העברת כספים שלא כדין לפדלון ואדלר ועוד.
ל-News1 נודע, כי בידי הפרקליטות ממצאים מפלילים לכאורה נגד השניים. ההחלטה האם יש מקום להגיש כתב אישום אמורה להתקבל תוך כמה חודשים. אדלר ופדלון כבר נחקרו ומסרו גירסתם. בחקירתם הם הכחישו את כל החשדות הפליליים נגדם, ודחו את טענותיו של שי לבנת, כפי שאלה הוצגו הן בתלונתו לרשות המיסים והן במסגרת ההליך האזרחי שנוהל ביניהם.
לדבר החקירה ניתן ביטוי בפסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי מרכז, פרופ' עופר גרוסקופף, אם כי בלשון רכה, בקובעו, בין היתר: "הטענות כי מר אדלר ומר פדלון ביצעו עבירות מס הן טענות שמתבררות כאמור על-ידי רשויות המס, וממילא לא אחווה דעתי לגביהן". פסק הדין ניתן בסכסוך שבין איש העסקים שי לבנת לבין שותפיו בעבר, אדלר ופדלון, סכסוך שגלש לטענות קשות מצד שני הצדדים.
החקירה שנפתחה ביוני 2011 בהנחיית מנהל רשות המיסים רו"ח משה אשר, מתקיימת מאז בליווי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) והעומדת בראשה, עו"ד ליאת בן-ארי. החקירה שהחלה בעקבות תלונה שהגיש איש העסקים שי לבנת, הסתעפה לכמה פרשות: פרשת HCNH, פרשת סקאיויז'ן, פרשת חברת זואי, פרשת סייפרטק.

החקירה - בשורה של פרשות

פדלון ואדלר חשודים במעשי מרמה ותחבולה ובעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח. על-פי החשד, הם ביצעו עבירות בתחכום רב בשורה ארוכה וסבוכה של חברות. נוכח מעשיהם והסכסוך שפרץ הם הודחו על-ידי שותפם, שי לבנת, מתפקידי ניהול בחברות המעורבות בסכסוך. להלן הפרשות בהן מתמקדת החקירה:
1) עסקת HCNH - רשויות המס חוקרות חשד לביצוע עסקה פיקטיבית מצד אמיר אדלר, לפיה מכר אדלר לחברת ימקום (אחת מקבוצת החברות בבעלות אדלר, פדלון ושי לבנת) את זכויותיו בחברה קפריסאית בשם HCNH תמורת 2 מיליון אירו. על-פי החשד, בדרך זו הוא מחק יתרות חובה, יצר לעצמו יתרות זכות ומשך כספים בלי לשלם עליהם מס כדין על-אף שהייתה חובת תשלום מס בגין כספים אלה.
השופט גרוסקופף כתב בפסק דינו (במסגרת התביעה האזרחית בין הצדדים), כי מדובר: "תחבולות שאיש ישר ירחק מהן"; ובהמשך: "לא יכול להיות ספק שהתנהלותם של מר אדלר ומר פדלון בעניין זה היוותה הפרת אמונים כלפי מר לבנת וחברת ימקום"; ועוד: "יש חומרה מיוחדת, שכן בהקשר זה בוודאי אן המדובר בתיקון טעויות רישומיות בלבד".
2) ביצוע בק-דייטינג במניות - רשויות המס חוקרות חשד לפיו אדלר ופדלון העבירו החזקות בחברה בשם סקאיויז'ן (Skyvision Holdings Ltd) מחברת ימקום לחברת סייפרטק (שתיהן חברות השייכות לקבוצת החברות של אדלר, פדלון ולבנת), תוך ביצוע בק-דייטינג (רישום לאחור) של מספר חודשים לפחות להעברה. ההעברה נעשתה במחירי "עלות", כלומר באותו מחיר שבו רכשה ימקום את ההחזקות בסקאיויז'ן. העסקה תוארכה לאחור למועד שבו רכשה ימקום את המניות של סקאיויז'ן, על-מנת שאדלר ופדלון יוכלו לטעון שהמניות הועברו לפי שווי השוק שלהן וימקום לא תחויב במס רווח הון בגלל עליית השווי של מניות סקאיויז'ן בין המועד שבו הן נרכשו על-ידי ימקום והמועד שבו הן הועברו לסקאיויז'ן.
3) ביצוע בק-דייטינג של אופציות - רשויות המס חוקרות חשד לפיו אדלר ופדלון תיארכו לאחור אופציות שהם קיבלו, ובאמצעותן הם הגדילו את החזקותיהם בחברת זואי (אחת מחברות הקבוצה) מ-5% כל אחד ל-15% כל אחד. התאריך שנרשם על-גבי האופציות הוא 16.6.1998, על-אף שהאופציות ניתנו בשנת 2000. הבק-דייטינג נעשה כדי שהשניים יוכלו להציג מצג שלפיו האופציות ניתנו להם בזמן הקמתה של זואי כ"אופציית מייסדים" וכך לחמוק מתשלום מס הכנסה בגין האופציות, אשר לפי החשד ניתנו להם כתמורה עבור עבודתם כמנהלים בחברות. על-פי החשד, אדלר ופדלון הגישו לרשות המס בקשה למתן פרה-רולינג ובה הם טענו שהאופציה ניתנה להם בשנת 1998, למרות שכאמור היא ניתנה רק בשנת 2000.
4) הוצאת שטרי הון מזויפים – על-פי החשד, פעלו אדלר ופדלון להוצאת שטרי הון מזויפים בהם נרשם שהם הזרימו לחברות 17.2 מיליון ש"ח, על-אף שהם מעולם לא העבירו סכום זה. לפי החשד, השניים עשו שימוש בשטרי ההון על-ידי כך שהפכו אותם להלוואה העומדת לפירעון וקיזזו תמורתם יתרות חובה שהיו להם בחברות, מבלי לשלם מס בגין יתרות החובה האמורות.
בחודשים האחרונים הסתעפה החקירה עוד יותר. חלק מממצאי החקירה כבר הוגשו לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) לקבלת החלטות האם אכן נמצאו ראיות המצדיקות כתב אישום. בהנחיית הפרקליטות ובסיוע פרקליט מלווה מבצעים חוקרי רשות המיסים סדרה של פעולות כדי לחקור פרשות נוספות הנוגעות במיוחד לאדלר ופדלון. הממצאים יובאו, ככל הידוע, תוך מספר חודשים להכרעה.

תאריך:  26/12/2013   |   עודכן:  26/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירה מתקדמת נגד אדלר ופדלון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שי לבנת כורה קבר לעצמו
הפוסל במומו פוסל  |  26/12/13 12:35
2
פשששש, מה הולך פה?מאיפה זה בא? ל"ת
אביהו   |  26/12/13 13:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בעקבות החשיפות ב-News1 על התשלומים ש"סידר" עפר נמרודי בהיקף של מאות אלפי אירו לעו"ד יוסי כהן כתמורה לשירותים האישיים שקיבל ממנו כעורך דין וכקונסיליירי, דרשה רשות ניירות ערך את תגובת הכשרת הישוב ובמיוחד את טיפולה של ועדת הביקורת בחברה    אלא שנמרודי פצח בסידרה חדשה של שקרים והמצאות והכפשת הח"מ אישית, כל זאת בניסיון למלט את עצמו מאימת הדין    המשך יבוא
עוזי בן-צבי
פרק 15 מספרם של חברי "פורום אלפרדו"    בפרק: במסכת החילוצים מטרטור 42 במלחמת יוה"כ בולטת פלוגת הסיור "במבה" בפיקודו של סרן (מיל') שלמה גורן. הפלוגה פינתה פצועים, חיילים בריאים, את מפקדת גדוד 890 ואת מפקדת חטיבה 35 מגיא ההריגה. למרות זאת, לא צול"ש איש מאנשי "במבה", ונעשתה פעולה להשכחת פועלם של חייליה    ועוד: סיפורם של 7 חילוצים מגיא ההריגה של הצנחנים
ד"ר אורי מילשטיין
פרק עשרים ותשעה מספרו/מחקרו של ד"ר אורי מילשטיין, החושף את יצחק רבין האמיתי    בפרק: תפקודו הכושל (בניגוד למיתוס) של רבין כרמטכ"ל תחת לוי אשכול שהיה שר ביטחון כושל; פרדוכס שמפקד שברח משדה הקרב מתגלה כמיליטריסט ויוזם מבצעים צבאיים תוקפניים; כשלון רבין בפשיטת סמוע ובמשבר האמון בינו לבין ראש הממשלה ושר הביטחון אשכול ורוב שרי הממשלה
יואב יצחק
מקור הכספים: רכישת מקרקעין ברומניה על-ידי חברה ישראלית-ציבורית במחירים מופקעים ולאחר מכן העברת הכספים העודפים השחורים לידיהם של מנהלים ובכירים    חלק מהכספים השחורים הועברו לישראל לידיו של עו"ד יוסי כהן "מנות-מנות" במהלך נסיעות רבות מרומניה לישראל בכליהם של הבלדרים ועל גופם
יואב יצחק
חשיפה ב-News1 - המסמכים המפלילים    עו"ד יוסי כהן השתמש בשורה של גורמים, כולל ברעייתו רננה ובנהגו זיו דניאל, במאמציו להלבין כספים שחורים שקיבל שלא כדין    ההפקדות נועדו להוצאותיו השוטפות ולכיסוי התחייבויות וחריגות בחשבונותיו    המשך יבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il