X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
לא עוצרים בשבת
שוב הופר הסטטוס-קוו
חשיפה ב-News1: משרד התחבורה התיר
לעשרות קווים "לגלוש" לתוך השבת
הנחיות משרד התחבורה קובעות כי כמעט כל קווי השירות במדינה חייבים להגיע לתחנתם האחרונה עד חצי שעה לפני כניסת השבת למרות שידע על כך מראש, לא מנע המשרד מעשרות אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים לנסוע בשבת הרשות לתחבורה ציבורית: המפעילים הונחו שלא לחרוג מהנהלים בשבת הקרובה
ראש הרשות הארצית לתח"ץ מאיר חן

סגן ראש הרשות הארצית לתח"ץ דרור גנון

חשיפה: עשרות קווים פועלים בשבת בניגוד לחוק
עידן יוסף
לפני 21 שנה אסר משרד התחבורה על הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת. בהנחיות שהוציא המשרד פורטו הקווים שאמורים לשמש בעיקר חיילים. אולם במהלך זוחל, תוך הסכמה שבשתיקה מצד משרד התחבורה, נפרץ הסטטוס קוו מצד חברות התחבורה הציבורית שמפעילות קווים רבים בניגוד לתקנות
לרשימה המלאה

עידן יוסף
דוחה שבת: "אוטובוס הכסף" של אגד

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אישרה לעשרות קווי תחבורה ציבורית לגלוש לתוך שבת - כך מעלה תחקיר News1. הדבר נעשה בניגוד להנחיות שקבע משרד התחבורה בתחילת שנות התשעים ותוך הפרה בוטה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה, המגביל הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
הנוהג הוא שמפעילי התחבורה הציבורית השונים מגישים למשרד התחבורה את שעות הנסיעה של הקווים השונים ומסלולי הנסיעה ומשרד התחבורה הוא שמאשר אותם.
סעיף 5.6.5.6.2 להנחיות המפקח על התעבורה קובע כך: "המפעיל יקבע את מועד יציאת הנסיעה האחרונה כך שהנסיעה תגיע לתחנת היעד כחצי שעה לפני כניסת השבת לכל המאוחר, על-פי מועדי כניסת השבת המפורסמים על-ידי הרבנות הראשית לישראל". הווי אומר: האוטובוס אמור להגיע לתחנתו הסופית עד חצי שעה לפני זמן הדלקת הנרות. כך למשל, בשבוע שעבר נכנסה השבת בסביבות השעה 16:30, וכמעט קווי התחבורה הציבורית, למעט קווים בודדים שפעלו בשבת לפני 1.1.1992, היו אמורים לסיים את נסיעתם כבר בשעה 16:00.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, שבראשה עומדים מאיר חן וסגנו דרור גנון, קיבלה כבר ביום ראשון שעבר התראה על כך שעם המעבר לשעון החורף עשרות קווי שירות אמורים לגלוש לתוך השבת, והתחייבה לעדכן את מועדי הנסיעות בהתאם לשעון החורף. אולם בפועל לא התבקשו המפעילים למלא אחר ההנחיה. ביום רביעי, כאשר נוכחנו כי דבר לא השתנה ועל-פי לוחות הזמנים אמורים הקווים לגלוש לשבת, התעקשה הרשות ומסרה כי "המפעילים מעדכנים את המידע, ובתוך כ-24 שעות יושלם התהליך". משרד התחבורה שב והתחייב כי הקווים יסעו על-פי הרישיון שקובע את סיום הנסיעה האחרונה לפני כניסת השבת.
מקריית שמונה ועד ערד
יום שישי הגיע, ולמרות ההנחיה שאינה משתמעת לשתי פנים, עשרות קווי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ גלשו לתוך מסגרת הזמן של חצי שעה, אחרים המשיכו לפעול גם אחרי כניסת השבת והיו שפעלו אפילו שעה ושעתיים אחרי כניסת השבת.
אוטובוסים נסעו במקומות רבים, בהם: ירושלים, נהריה, מחלף גולני, קריית שמונה, באר שבע, חולון, רמת השרון, רמת גן, נתניה, פרדס חנה, הוד השרון, חדרה, טבריה, ערד, תל אביב, דימונה, חיפה, מצפה רמון, עכו, קריית מוצקין, נתיבות, פתח תקוה, קריית ביאליק, קריית גת, יקנעם, רעננה, מגדל העמק,
עפולה ועוד.
עיקר הנסיעות בוצעו בידי אגד ומטרופולין, אך גם בקווי שירות של דן, קווים, אגד תעבורה, נתיב אקספרס, מטרודן וחברות אחרות. אין מדובר רק בקווים בין-עירוניים דוגמת קווים 480, 405, 433, 470, 442, 836, 962, 511, 541, 542, 730, 752, 446, 371, 383, 370, 363, 249, 265, 361 ועוד, אלא גם בקווים פרבריים ואפילו בקווים עירוניים כגון קו 3 בבאר שבע, קו 6א בנתניה, קו 1 בהוד השרון, קו 14א בחדרה, קו 12 במוצקין ועוד.
הנתונים מלמדים כי אין מדובר בתקלה נקודתית אלא בהפרה מערכתית החוצה את כלל האזורים, כלל המפעילים וכלל סוגי השירות.
בתגובה למידע שנחשף, נמסר תחילה ממשרד התחבורה כי אין הפרה או שינוי במדיניות משרד התחבורה בנושא תחבורה ציבורית בשבת. "יתרה מזאת, בבדיקה שנערכה מול המפעילים, לא נמצאה חריגה בשעות הנסיעה המאושרות על-פי תנאי הרישיון של הקווים.
במידה וידוע על מקרה ספציפי, נודה על העברת הפרטים לבדיקה".
הנתונים שנחשפו הובאו לידיעת המשרד ובתגובה מעודכנת נמסר: "משרד התחבורה מייחס חשיבות רבה לשמירת הסטטוס-קוו בכל הנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. עם המעבר לשעון חורף מתבצעת התאמה של לוחות הזמנים למתן שירות על-פי זמני כניסה ויציאה של השבת. כניסתו לתוקף המאוחרת של שעון החורף יצרה פער משמעותי בלוחות הזמנים וחלק מהקווים אכן לא עודכן כנדרש. לאור זאת, מפעילי התחבורה הציבורית הונחו לבצע לאלתר את השינוי ולהתאים את לוחות הזמנים לזמני היציאה והכניסה של השבת".
יצוין כי על-פי נוהלי משרד התחבורה, כל הקווים שמורשים לנסוע מעט לפני שבת, כאמור בתקנה 386א לפקודת התעבורה, חייבים גם הם לסיים ביום שישי את נסיעתם האחרונה לכל המאוחר 30 דקות לפני כניסת השבת. הדבר נועד בין היתר לתת שהות לנהגים וליתר העובדים במערך התפעולי סביבם לסיים את עבודתם ולחזור לארוחת שבת עם בני משפחותיהם.
עד למועד פרסום הידיעה טרם תוקנו זמני הקווים באתר "כל קו" של משרד התחבורה וביתר אתרי החברות (למעט אתרי חברות קווים ומטרודן). News1 יוסיף לעקוב. המשך יבוא.

תאריך:  05/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה ב-News1: משרד התחבורה התיר לעשרות קווים "לגלוש" לתוך השבת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה רע בזה?
שוחר-שלום  |  5/11/14 10:16
2
זה אותו סטטוס קוו
רונטל גורביץ'   |  5/11/14 12:47
3
מה קרה?לעודד כפייה דתית? ל"ת
המבקר  |  5/11/14 14:36
4
סטאטוס קוו שבת
גוטמן יעקב  |  5/11/14 21:18
5
כתבות כאלה הופכות חילוני שנרדם
חילוני  |  6/11/14 00:52
6
אוטבוסים
אלמ  |  8/11/14 21:07
7
זכותי כחילוני לנסוע בשבת
בתחבורה ציבורית !  |  9/11/14 17:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בתו של הרב עובדיה יוסף דורשת מאחיה החרדים שלא לכפות הפרדה בתחבורה הציבורית    "רשות הרבים אינה מחייבת הפרדה, חד וחלק!"
עידן יוסף
קווי התחבורה הציבורית יופעלו בידי אגד תעבורה    תדירות הקווים תתוגבר בקווים החדשים: קו ישיר מאריאל לירושלים, קו מהיר מתל ציון לכניסה לירושלים ושני קווים מהירים מנחליאל ומדולב למודיעין
עידן יוסף
לפחות 150 שקל פיצוי לנוסע על אוטובוס שאיחר או על נסיעה באוטובוס מלוכלך    זה מה שמציעים חברי כנסת ויובא להכרעה של הממשלה בקרוב
עידן יוסף
עידן יוסף
תשמש כצומת מרכזי לניהול המידע על הפעילות בכרטיסי הרב-קו ובכרטיסי נייר    תשמש לניהול הידע לצורך ניתוח ותכנון התחבורה הציבורית    יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה לוח זמנים ברור לתיקון כשלי הכרטיס החכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il