X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
צוות חקירה בראשות ערן מלכה המליץ להגיש כתב אישום נגד קובי כחלון בחשד לעבירות תנ"צ אפרים ברכה אימץ את ההמלצה וכתב חוות דעת בהתאם בעקבות פניה שקיבל מגורם מסוים שינה ברכה וריכך את קביעותיו באופן שאיפשר להחליט על גניזת תיק החקירה דובר המשטרה מכחיש הטענות נגד הקצינים הבכירים
▪  ▪  ▪
ברכה. ריכך חוות דעת [צילום: פלאש 90]
קובי כחלון: דרשו ממני כסף לסגירת התיק
איציק וולף
כחלון מגלה ל-News1: יאיר ביטון הציע לי לשלם 50,000-30,000 דולר תמורת סגירת התיק נגדי * טוען שרב-פקד ערן מלכה סירב לרשום את עדותו על הצעת השוחד * אומר שהחקירה הייתה ב-2012, התיק נסגר - אך כעת נעשה ניסיון למנוע ממנו להעיד על האירועים
לרשימה המלאה

מוזס גנז
ל-News1 נודע, כי מקורות מסוימים מסרו בשבוע שעבר לעיתונאים בידיעות אחרונות מידע ומסמכים המעלים חשד לביצוע פעולות חריגות מצד ברכה וגורם נוסף. ואולם למרות זאת, ומחמת שיקולים פוליטיים-מערכתיים, הנובעים, בין היתר, מקשרים פסולים של ברכה עם גורמים בידיעות אחרונות, וכן מכוונה של ידיעות להריץ את משה כחלון ולתמוך במפלגת כולנו נגד הליכוד בכלל ובנימין נתניהו בפרט - קובי כחלון משמש כראש המטה של כולנו, הוחלט להימנע מפרסום המידע הבעייתי נגד ברכה. במשטרה, לעומת זאת, טוענים כי ידיעות אחרונות נמנעו מפרסום לאחר שהשתכנעו כי אותו גורם אינו מעורב בתיק זה.

תת-ניצב אפרים ברכה - בתפקידו כראש חטיבת החקירות - ריכך חוות דעת וסייע באופן בעייתי לכאורה, במודע או שלא במודע, לגניזת תיק חקירה נגד קובי כחלון. כך נודע ל-News1. פעולותיו בוצעו זמן קצר לאחר שקיבל פנייה מגורם בכיר ביותר שאת שמו אנו נמנעים עתה מלמסור. חלקו של אותו גורם בפרשה נבחן עתה על-ידי מערכת News1. במשטרה מכחישים כל קשר בין אותו גורם לבין הפרשה האמורה, למרות עדויות שהובאו בנושא בפני המחלקה לחקירות שוטרים.
כפי שחשפנו ב-News1 - ברכה פעל גם לגבי תיקי חקירה אחרים באופן המעלה חשד לעבירות חמורות, לרבות: שיבוש מהלכי חקירה ומשפט. למרות זאת, הוא זוכה לגיבוי וחיפוי מצד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ומצד גורמים בכירים במשטרה, ובראשם המפכ"ל יוחנן דנינו. גורם המכיר את הפרשה מסר ל-News1, כי "האיש הרע" הוא במיוחד אותו גורם בכיר, שהשפיע על ברכה באופן בלתי תקין וגרם לשינוי בהמלצת ברכה. עם זאת, חלקו הבעייתי של ברכה נובע משיתוף הפעולה ומריכוך חוות דעתו, באופן ששירת מטרות זרות.
החקירה נגד כחלון התנהלה בעקבות פעולות שביצע בעת שכיהן בתפקיד יו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיר ירושלים וכסגן ראש העיר ירושלים. על-פי החשד שנחקר, כחלון קידם באופן בלתי חוקי לכאורה, תוכניות בנייה לטובת כמה קבלנים הנמנים עם מקורביו. כחלון דחה הטענות נגדו. לטענתו, גורמים מסוימים השתמשו במשטרה בניסיון להפלילו. לדבריו, הקבלן יאיר ביטון הציע לו לשלם 50-30 אלף דולר כדי לעצור את החקירה נגדו ולהביא לגניזת התיק, אך הוא דחה את ההצעה.
נודע, כי בעקבות הפנייה שקיבל מגורם בכיר תיקן ברכה מסמך-חוות דעת וריכך את קביעותיו. באופן זה איפשר להביא, בסופו של דבר, לגניזת תיק החקירה. אותו גורם הוא אחד האישים הבולטים שמגוננים על ברכה בפרשה אחרת שבה מעורב ברכה כחשוד בפלילים. היינו: עולה חשד חמור לקשרים מסואבים - "יד רוחצת יד".
לטענת המשטרה, העמדה לגנוז את התיק התקבלה, בסופו של דבר, על-ידי ניצב יואב סגלוביץ', שכיהן כראש אגף החקירות. אולם בדיקה שנערכה על-ידי News1 מגלה כי גרסת המשטרה אינה אמת, שכן ה'החלטה', להבדיל מ'עמדה' התקבלה בסופו של דבר על-ידי ניצב מני יצחקי, שנכנס לתפקידו כראש אגף החקירות.
בצמרת המשטרה, באמצעות דוברות המשטרה, נעשה מאמץ להרחיק חשד ולגונן על ניצב מני יצחקי בקשר לפרשה זו. אלא שהעובדות מעלות סימני שאלה קשים באשר לאופן מעורבותו.
המידע האמור הובא לידיעת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וטופל לפני כשנתיים על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים. נודע, כי חלק ניכר מהמידע הרגיש הוסתר ממח"ש ועל-כן התקבלה החלטה במח"ש לפיה אין מקום לפתיחת חקירה נגד הקצינים המעורבים. למרות זאת, וינשטיין טרם הורה על קיום חקירה יסודית, בשאלה: מדוע שינה ברכה את קביעותיו ואת המלצתו, מדוע סייע בגניזת התיק, ומדוע התערב אותו גורם בכיר לטובת כחלון.
תגובת דובר המשטרה
דובר המשטרה מסר בתגובה:
"הטענה מופרכת ומוכחשת מיסודה ובשום אופן לא נעשה כל ניסיון להשפיע על חוות דעת זו או אחרת, מה גם שהודעת משרד המשפטים מבהירה כי הטענה אינה מעלה כל חשד בנוגע לבכיר לכאורה. בתיק החקירה המוזכר בפניה, כנהוג בכל תיקי חקירה שאנו מנהלים, נכתבה חוו״ד היחידה החוקרת והועברה לבחינת ראש אח"ם דאז. לבקשת ראש אח״ם דאז נכתבה גם עמדתו המקצועית של ראש חטיבת החקירות. בסיכומו של דבר הועברה עמדת ראש אח״מ דאז לפרקליטות כעמדה הקובעת. לציין כי כל חוות הדעת, לרבות אלו השונות מעמדת ראש אח״מ דאז, צורפו לחומרים והוצגו בשקיפות ראויה לפרקליטות".

תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות פנייה שקיבל - תנ"צ ברכה ריכך חוות דעת וסייע בגניזת תיק קובי כחלון
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
עד מתי יתנו לברכה לתעתע המערכת ל"ת
עד מתי?  |  25/01/15 12:53
2
שוב ברכה???
משתומם  |  25/01/15 13:04
3
אחוות הטריפוליטאים.. אין עליהם
שמעון אמסלם  |  25/01/15 13:28
4
חשבתם אחרת על המתרחש ?
מדינה מסואבת  |  25/01/15 14:27
5
כחלון העניק זכויותעתק למקורביו ל"ת
לא לכאורה. ממש  |  25/01/15 14:38
 
- כחלון רוצה את מנהל המקרקעין??
מ.אלקרייאף  |  25/01/15 18:57
6
שני דברים הפכו ללחם חוקינו
צורי  |  25/01/15 15:45
7
איך זה ששלושה ניצבים שרק
הניה  |  25/01/15 18:01
8
"צדק (הרב פינטו) תרדוף"
שי1432  |  25/01/15 18:15
9
פשוט שניסו לתפור לרב פינטו תיק
אמת  |  25/01/15 18:15
10
שחיתות לאין כמותה!
רודפת צדק  |  25/01/15 18:19
11
עוד הפעם ברכה ?
נתן כהן  |  25/01/15 19:08
12
האם ידוע בעבור מי "עבד" כחלון?
מיכל מירושלים  |  25/01/15 19:30
13
היועמ"ש לממשלה
ופרקליט המדינה  |  25/01/15 21:11
14
זו משטרה? זו משטרעה. מאפיה. ל"ת
בבר  |  25/01/15 21:42
15
ברכה?? יותר מתאים לו השם קללה! ל"ת
בת של מלך  |  25/01/15 23:16
16
וינשטיין
חרד  |  25/01/15 23:29
17
קצין מושחת.
7-7-7.  |  26/01/15 07:36
18
המאפיה הטריפוליטאית
ערן ירושלים  |  26/01/15 09:30
19
כחלון - מיימון
רפאל ירושלים  |  26/01/15 09:48
20
הרב פינטו צדיק
רותי לוגסי  |  26/01/15 17:03
21
טייוח
חרד  |  8/06/15 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ברכה
יואב יצחק
הביקורת הועלתה מצד בכירים במח"ש ומצד בכירים בישראל ביתנו, שטוענים: מי ששיבש חקירה נגדו לא יכול לחקור אחרים    מי שקיבל כספים שלא כדין מהרב פינטו והכחיש, לא יכול לחקור אחרים על קבלת כספים שלא כדין    מי שהשתמש בחברו הקרוב (עו"ד אלי שוורץ) כדי למנוע חקירת תנועות כספיות בשמונה חשבונות בנק בהם החזיק ייפוי כוח, לא יכול לפשפש בחשבונות בנק של אחרים
יואב יצחק
במהלך הדיון בעתירת אומ"ץ נגד תנ"צ ברכה הציגה באת-כוחו עו"ד נחמני-בר טיעון כוזב שנועד להטעות את השופטים    מטרתה: להרחיק חשד מתנ"צ ברכה כאילו הוא ביקש מחבריו-החוקרים להימנע מחקירת שמונת החשבונות בהם הוא מחזיק ייפוי כוח    העובדות מלמדות כי בפועל הוא הוביל לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט בפרשת פינטו כדי להרחיק עצמו מהאש
יואב יצחק
הניסיון נעשה לקראת הדיון השבוע בבית המשפט העליון בעתירת אומ"ץ, המבקשת: לחקור את תנ"צ ברכה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (ולא על-ידי המשטרה) בחשד שקיבל טובות הנאה ושיבש מהלכי חקירה ומשפט בפרשת הרב פינטו    היועמ"ש טרם תיקן הודעה כוזבת שמסר לבית המשפט העליון ובכך הוא עלול להטעות את השופטים: נאור, רובינשטיין ושהם
יואב יצחק
יו"ר ועדת הפנים של הכנסת הגיבה לחשיפה ב-News1 לפיה המפכ"ל דנינו שיקר לוועדה כשדיווח שהשר לביטחון פנים אישר מינויו של אפרים ברכה לתפקיד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il