X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד האינטרנט הישראלי
▪  ▪  ▪

מחקר חדש, הבוחן את הפוליטיקה ברשת האינטרנט הפלשתינית, מגלה כי ההתנהגות הפוליטית של אתרי אינטרנט פלשתינים משקפת את המצב בשטח. היריבות בין פתח לחמאס ניכרת גם ברשת האינטרנט, ומדובר למעשה ברשתות נבדלות ובטכנולוגיות בדלניות. המחקר שבוצע על-ידי ארגון Govcom.org בשיתוף עם היחידה ללימודים אסטרטגיים באוניברסיטת קיימברידג', יוצג לראשונה בכינוס דוקטורנטים חוקרי אינטרנט וטכנולוגיה, שייערך בחסות איגוד האינטרנט הישראלי, ב-30 בנובמבר 2008, באוניברסיטת בר-אילן.
בשנת 2003, הקצה ארגון ICANN לרשות הפלשתינית את סיומת המדינה .ps לאתרי אינטרנט, לאחר שסיומת המדינה נכללה ברשימת המדינות והטריטוריות המוכרות רשמית על-ידי האו"ם. "אפשרות השימוש בסיומת המדינה .ps עוררה ציפיות רבות באשר לפוטנציאל כינון מדינת-אינטרנט פלשתינית, שתקדים ותכין את הקרקע להקמת המדינה הפלשתינית בפועל, ותהווה מודל ייצוגי של המדינה הפלשתינית לשאר העולם", אומרת ענת בן דוד, תלמידת מחקר בתוכנית למדע, טכנולוגיה וחברה, באוניברסיטת בר-אילן שתציג את המחקר. "מנקודת מבט של חקר האינטרנט הפוליטי, מצב זה איפשר בחינת יחסי הגומלין שבין רשת האינטרנט והמציאות הפוליטית על הקרקע: מי משקף את מי? מי מקדים את מי? האם הם מתנהגים באופן שונה?".
המחקר מיפה את רשת האינטרנט הפלשתינית ובחן היבטים שונים של חברת המידע הפלשתינית, והקשרים שבין אינטרנט, חברה ופוליטיקה. ההתנהגות המדינית של הרשת הפלשתינית נבחנה על היבטיה השונים, בין השאר, בהשוואה בין מיקומם הפיזי והווירטואלי של אתרי אינטרנט בעלי סיומת .ps, ובחינת התנהגותם של אתרי אינטרנט פוליטיים, אקדמיים, חברה אזרחית וכיו"ב.
מהמחקר עולה כי התנהגותם של אתרים פוליטיים ברשת הפלשתינית משקפת את המצב בשטח והיריבות בין פתח לחמאס ניכרת גם ברשת האינטרנט - רשתות אתרים המיוחסים לפתח ולחמאס נבדלות זו מזו ואינן משיקות באמצעות קישורים או הפניות תוכן. יתרה מזאת, רשתות האתרים המיוחסות לפתח וחמאס מאופיינות כבעלות תשתיות טכנולוגיות ותוכניות שונות לחלוטין. בעוד שרשתות המיוחסות לפתח נוטות להציג התנהגות מדינית מסויימת על-ידי הפניות תוכן וקישורים לאתרים פוליטיים אחרים (אך לא לחמאס), לאתרים של ארגוני חברה אזרחית ואתרי תקשורת, אתרי אינטרנט המיוחסים לחמאס אינם יוצרים רשת כלל וכלל - במקום זאת, אתרי חמאס משתמשים בטכנולוגיות RSS להפצת תוכן ומידע ברשת ולמעשה יוצרים מרחב קיברנטי-פוליטי עצמאי ונבדל.
הכינוס השנתי השלישי של פורום דוקטורנטים חוקרי אינטרנט וטכנולוגיה יתקיים ביום ראשון, כ"ה בחשוון תשס"ט, 30 בנובמבר 2008, באוניברסיטת בר-אילן בחסות איגוד האינטרנט הישראלי. תוכנית הכינוס והפרטים המלאים נמצאים ב: [קישור]
 
איגוד האינטרנט הישראלי הינו גוף בלתי תלוי הפועל ללא מטרת רווח למען התפתחות והטמעת האינטרנט כתשתית טכנולוגית, מחקרית, חינוכית, חברתית ועסקית בישראל. במסגרת זו, לוקח האיגוד חלק פעיל בתהליכים השונים של קבלת ההחלטות המעצבות את פני האינטרנט בארץ ומייצג את ישראל במסגרות בינלאומיות בעלות חשיבות רבה לקביעת עתיד האינטרנט. האיגוד מעורב כיום בנושאים רבים הקשורים לאינטרנט, דוגמת רישום שמות מתחם בסיומת ישראלית, עידוד ותמיכה בקבוצות משימה בנושאי נגישות לבעלי מוגבלויות, הגנה על ילדים מתכנים פוגעניים ברשת, ואינטרנט לגיל השלישי. נשיא האיגוד: רימון לוי. אתר אינטרנט: [קישור]

תאריך:  27/11/2008   |   עודכן:  27/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר חדש: היריבות בין פתח לחמאס משתקפת גם באינטרנט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות
הנמלטים מעזה הועברו 'בין שתי העתירות'  /  רותי אברהם
85 פליטי הפתח הועברו ליריחו  /  איציק וולף
188 אנשי פתח הוברחו לישראל  /  איציק וולף
פתחלנד היום חמאסטן מחר  /  גורי גרוסמן
פיוס לקראת עימות  /  יהונתן דחוח-הלוי
לכודים בכישוף   /  ד"ר גיא בכור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il