X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
"המדינה מרחיקה את התעשיינים מהשקעות בישראל". "אנחנו צריכים לשמור על התעשיה הישראלית, ואם לא נעשה זאת - נהיה בבעיה קשה". בדיון על התעשיה
▪  ▪  ▪

במסגרת פאנל על מדיניות התעשיה בישראל שנערך אמש במסגרת וועידת ישראל לעסקים של 'גלובס', הזהיר אבי מוטולה, מנכ"ל קבוצת נגב כי המדיניות הכלכלית של הממשלה מרחיקה את התעשיינים מהשקעות בישראל: "אנחנו צריכים לשמור על התעשיה הישראלית, ואם לא נעשה זאת - נהיה בבעיה קשה. הקשיים שמערימה הממשלה על היצרנים המקומיים בתקנות רגולטוריות, במיסוי ובחוסר שוויון במכרזים, מרחיקה את התעשיינים מהשקעות בישראל" אמר מוטולה.
מוטולה הציג את השקעותיה של קבוצת אפריקה ישראל – חברת האם של 'נגב' בישראל בשנים האחרונות שהגיעו לסך של מאות מיליוני דולרים בתעשיה המקומית, וצפי השקעות נוספות בסכומים גבוהים גם בשנים הקרובות - מהם בסך-הכל כ-200 מיליון שקל בתעשיה של חברת 'נגב' במפעל הממוקם בנגב. "זו הוכחה לכך שקבוצת אפריקה ישראל מאמינה בתעשיה הישראלית, אבל צריך להבין מה קורה", ציין מוטולה.
"כיצרן אני חייב בימים אלו להחליט על מיקומו של מפעל ייצור חדש, אם לבחון לפי המציאות הנוכחית, אני יכול בקלות להקים אותו באיטליה, ספרד ובוודאי בסין, אך אני מעוניין ומאמין שהדרך הנכונה היא השקעה כאן, בישראל. משרד התמ"ת האחראי על התוצר המקומי, גם אם ממקום של רצון להטיב, גוררים את היצרנים החוצה, זהו דבר שלא אוכל להבין כאזרח, לא רק כתעשיין" אמר.
בדבריו חידד את עמדתו וקבע כי אינו מצפה לשום הטבה ממשלתית: "נגב נמצאת היום בנקודת שיא מרשימה של כל הזמנים, איננו מצפים לסיוע ולעזרה, הצפייה שלנו היא הבנה רוחבית של האוצר והתמ"ת שלתוצר מקומי חייבת להיות עדיפות, לדוגמא, בעיר הבהדי"ם ההולכת ונבנית בנגב קילומטרים ספורים ממפעל הייצור שלנו, פונה משרד הביטחון במכרז ליצרנים מכל קצוות תבל, במקום לתת לנו העדפה להתמודד מול כל מחיר, זה צורך ישראלי ולא צורך אישי שלנו".
מוטולה התייחס למחאה החברתית ששטפה את הארץ בחודשים האחרונים והמדיניות הכלכלית שבאה בעקבותיה: "צדק חברתי לא עושים בהגדלת מיסים אלא בראש ובראשונה בהגדלת מקורות התעשיה ומקומות תעסוקה, את הצדק הזה עושים רק עם הגדלת התוצר הלאומי, זהו צו קיומי לכלכלה חפצת חיים".
ינון אלרואי, המשנה למנכ"ל משרד התמ"ת שנכח בדיון, שיבח את חלקה של 'נגב' בתעשיה בכלל ובחיזוק הנגב בפרט, וקרא לתעשיינים למצוא דרכים משותפות יחד עם התמ"ת לעידוד התעשיה: "מצד אחד אנחנו מנסים לענות על הצרכים של הצרכנים, ומצד שני לנסות ולזוז בנתיב כזה שישמור על הייחודיות ומרחב הפעילות של התעשיה בישראל משרד התמ"ת משקיע רבות בתוכניות לעידוד התעשיה, ולגרום להעדפה ממשלתית של התוצר המקומי".

תאריך:  13/12/2011   |   עודכן:  13/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל בן-חמו
ארגון לקט ישראל מציע ליצרנים ומשווקי מזון לתרום לקהילה מוצרי מזון איכותיים המיועדים להשמדה
זהר נוי
המכון האמריקני הלאומי לבריאות (NIH) עורר השבוע שוב ויכוח רפואי מתמשך בעניין האבחנה והטיפול בסרטן הערמונית בכך שהציע את האפשרות להסיר את התווית "סרטן" מסרטן הערמונית בסיכון נמוך. יתר על כן, הפאנל העצמאי המונה 14 חברים מעדיף מעקב פעיל אחרי המחלה על פני טיפול מוקדם
שמואל דברת
מדובר בבניין הקבע הראשון שנבנה לאחר תקופת ההקפאה, והראשון ביו"ש שנבנה בשיטת ה-B.O.T
רעיה בלחסן
משלחת מהעיר סן קשאנו ול די פסה, טוסקנה ערכה סיור מוצלח ומקיף ביותר בראש פינה למטרת בחינת אפשרות לשיתוף פעולה בין הרשויות
דפנה יוריסטה
משרד החקלאות, נציגי המשרד להגנת הסביבה, מדור הגנת הסביבה של משטרת ישראל והמחלקה הווטרינרית באיגוד ערים גוש דן חילצו סוסים מוזנחים ומזי רעב שהוחזקו בתנאים ירודים מחוות "אצטרובל" ביער חורשים    שמונת הסוסים שחולצו שימשו על-אף מצבם הקשה לטיולי סוסים למבקרים בחווה בסופי השבוע. בעלי החווה נמצאים תחת ביקורת מזה זמן רב לאחר תלונות קודמות על טיפול לקוי בסוסים שבבעלותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il