X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
ביום שישי האחרון (16.12) התקיים אירוע פתיחת פרויקט הרובוטיקה של FIRST במכללה הטכנולוגית רופין
▪  ▪  ▪

ביום שישי האחרון התקיים טקס רב משתתפים במכללה הטכנולוגית רופין, בו נחנכה סדנת הרובוטיקה החדשה של קבוצת ה- Thunderbolts 2630 של עמק חפר.
כ-150 איש התכנסו בצהרי יום שישי שטוף שמש להפנינג טכנולוגי בו נחנכה סדנה משופצת ומשודרגת שהועמדה לרשות קבוצת הרובוטיקה של העמק. הקבוצה פועלת במסגרת פרויקט FIRST זו השנה החמישית.
במהלך הטקס הוצגה תערוכה של רובוטים שנבנו ע"י הקבוצה בארבע השנים האחרונות, והקהל הנלהב חזה בהדגמה חיה של הרובוט שנבנה בשנה שעברה. בטקס נשאו ברכות ראש המועצה האזורית עמק חפר, מר רני אידן, מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין, הגב' תמי צוקרמן, נציגת ארגון פירסט ישראל, הגב' יערית לוי, וקפטן הקבוצה, מעיין שוחט, תלמידת י"ב מביה"ס מעיין-שחר. את הטקס הנחה ראש הקבוצה, אלי ברק.
בין הנוכחים בטקס היו הורים ומשפחות, ילדים מכיתות נמוכות יותר שהגיעו לראות ולהתרשם מהתצוגה והפעילות, מובילי מערכת החינוך בעמק שהם תומכים נלהבים בפרויקט וכן עשרות מתנדבים ותורמים מהעמק, שנתנו יד להקמת הסדנה המשודרגת ולשיפוצה. הקבוצה, המדגישה את מעורבות הקהילה בפעילות, מרכזת סביבה בעלי עסקים ואנשים שונים התורמים ממרצם ויכולתם לקידום נושא הטכנולוגיה בעמק.
הפרויקט הוא יוזמה של ארגון FIRST האמריקני, הפועל בארץ באמצעות שלוחה מקומית בשם FIRST Israel ומטרתו לעודד צעירים להיכרות וללמידה של מדע, טכנולוגיה והנדסה באמצעות חשיפתם לטכנולוגיות מתקדמות. לאור החשיבות הרבה של התחרות ותרומתה האדירה לקידום המצוינות בתחומי החינוך המדעי-טכנולוגי במדינת ישראל, החליטה המכללה הטכנולוגית רופין לארח החל מהשנה את הקבוצה בקמפוס האקדמי ברופין, ולהעמיד לרשותה סדנה חדשה וגישה מלאה למכלול הסדנות והכיתות הנמצאות בקמפוס רחב הידיים.
הקבוצה, שהוקמה ונתמכת ע"י המועצה האזורית עמק חפר, מורכבת מ-23 תלמידים ותלמידות מכיתות י' ועד י"ב, בעלי מוטיבציה גבוהה, מכל שלושת בתי הספר העל יסודיים בעמק חפר. בשנת 2008, השנה הראשונה לפעילותה, זכתה הקבוצה בתחרות הארצית בשני פרסים יוקרתיים ונסעה לתחרות הגמר הבינלאומית בארה"ב. בשנת 2010 זכתה הקבוצה במקום הראשון בתחרות הארצית שהתקיימה בארץ ושוב נסעה לארה"ב לתחרות הגמר הבינלאומית, שם הגיעה למקום ה- 36 מתוך 360 קבוצות.
תחרות הרובוטים של FIRST מאתגרת את התלמידים לפתור בעיות נפוצות הכרוכות בתכנון של מערכת רובוטית, ולפעול במסגרת הכוללת קובץ חוקים מוגדר ופרק זמן של שישה שבועות. כל
קבוצה מתכננת, מייצרת ומרכיבה רובוט מהחלקים שייצרה, והרובוטים שהורכבו משתתפים בסדרה של תחרויות. בשלב השיפוט, עבודת הקבוצות מוערכת על-פי קריטריונים של מצוינות בתחום התכנון ההנדסי, רוח הקבוצה, ויכולת להתגבר על מכשולים וקונפליקטים בתהליך הבנייה. המפגש עם גופי תעשיה ועם מהנדסים המשמשים מקור לידע עדכני ומודלים לחיקוי בונים אצל התלמידים מסגרת קונספטואלית של עולם העתיד ושל יכולתם להשתלב בו בהצלחה.
"ברמה המקומית אנו שואפים לטפח ולעודד מצוינות בקרב הנוער והקהילה. שיתוף הקהילה, אנשי מקצוע, בעלי מלאכה, אנשי חינוך, מהנדסים והורים תומכים "- אמר ראש הקבוצה אלי ברק והוסיף : "פרויקט זה מהווה מודל של למידה אחרת, של חתירה למצוינות ולהישגים, של שיתוף, של יצירה ושל גאוות העמק בנוער שלו ובקהילה שלו. ברמה הלאומית יש חשיבות רבה בטיפוח תלמידים מצטיינים, אשר יובילו את מדינת ישראל להישגים בתחומי המדע והטכנולוגיה".

המכללה הטכנולוגית רופין
תאריך:  26/12/2011   |   עודכן:  26/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טקס פתיחת תחרות הרובוטיקה של FIRST
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדוברות מערך
החלפת מסתם ריאתי דרך צנתר בטוחה, מהירה ונוחה ומאפשרת להימנע מניתוח לב פתוח ומפתיחה חוזרת של בית החזה לילדים ולמתבגרים עם מומי לב מולדים
לפקיבקר יצחק
פריסה רחבה ללא תקדים של חנוכיות ענק מאירים השנה את העיר ללא הפסקה - תל אביב, על-ידי מרכז חב"ד ליובאוויטש בעיר בראשותו של השליח הראשי הרב יוסף גערליצקי
יהודה שוייצר
מוקד שירות הלקוחות הארצי יעניק למטופלים שירות טלפוני במהירות שיא; תקשוב מעסיקה 3,500 עובדים במוקדיה ברחבי הארץ – זהו המוקד הראשון של החברה באשדוד
רונן הלל
יקב ארזה ומשרד רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור חשפו את היינות הסודיים שהושקו באופן מחתרתי ללא תווית, תוך שימוש במדיה חברתית ובכלים טכנולוגיים ליצירת באז
דורון ברקת
בחסות אפסון, וסטודיו HC EDITION
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il