X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הקונצרט השלישי בעונת הקונצרטים החדשה של התזמורת הקאמרית הרצליה 'גאונים צעירים' על הקונצרט השלישי בעונה ה31 החדשה של התזמורת הקאמרית הרצליה "גאונים צעירים" ינצח המנצח אי אן ש. הקונצרט מוקדש כולו ליצירות שנכתבו ע"י גאונים מוסיקליים בתחילת דרכם
▪  ▪  ▪

גולת הכותרת לסיום הקונצרט תהיה בקונצ'רטו לפסנתר מס' 1 מאת צ'ייקובסקי – צ'ייקובסקי כתב את היצירה בשנת 1874. עד היום נחשב קונצ'רטו זה לפסנתר לאחת היצירות הפופולריות ביותר שנכתבו לפסנתר ותזמורת, ואף לאחת הקשות ביותר לביצוע קונצרטנטי.
כאשר סיים צ'ייקובסקי להלחין את הקונצ'רטו הראשון לפסנתר בדצמבר של 1874, הוא ביקש לבצעו בפני ניקולאי רובינשטיין, ראש הקונסרבטוריון דאז של מוסקבה. צ'ייקובסקי התכוון להקדיש לו את הקונצ'רטו. רובינשטיין התנפל בהתקפה נחרצת על היצירה, בטענה שהיא "חסרת ערך ובלתי ניתנת לנגינה". היצירה הוקדשה לפסנתרן הווירטואוז הגרמני הנס פון בילוב אשר ביצע את הבכורה של הקונצ'רטו בבוסטון ב-25 באוקטובר 1875, בהצלחה יתרה. את תפקיד הסולו יבצע הפסנתרן רומן רבינוביץ' (קו"ח רצ"ב בהמשך).
התזמורת את הקונצרט ביצירה סימפוניה פשוטה לתזמורת כלי קשת מאת בנג'מין בריטן (1976-1913) -בריטן נחשב לאחד המלחינים האנגלים החשובים של המאה העשרים. בנו של רופא שיניים, הוא החל לשרבט תווים על הנייר למן הרגע בו החזיק עיפרון בידו.
היצירה סימפוניה פשוטה, מבוססת על נעימות אותם כתב בריטן בין השנה העשירית והשלוש-עשרה לחייו. יצירה זו זיכתה את בריטן בפופולריות רבה ומהירה ואף הביאה לפרסומו הרב והיוותה מנוף חשוב ביותר לפיתוח הקריירה שלו כמלחין. במשך השנים זכתה היצירה למקום נכבד ברפרטואר של תזמורות כלי קשת.
כמו-כן, תנגן התזמורת את היצירה סימפוניה בדו מאת ביזה – ביזה כתב את הסימפוניה בגיל 17 במהלך חודש אחד בלבד בעודו תלמיד בקונסרבטוריון של פריס, בכיתתו של שרל גונו. בשל דמיונה הרב לסימפוניה מפרי עטו של מורו, גנז ביזה את היצירה, מעולם לא הזכיר את קיומה וכך היא נותרה קבורה בארכיון הקונסרבטוריון עד למאה העשרים. מאז גילוייה הפכה הסימפוניה לאחד מעמודי התווך ברפרטואר התזמורתי. זוהי יצירה מבריקה, מגלה את הכישרון המושלם ויוצא הדופן של סטודנט בן 17. היצירה מעולם לא נוגנה בחייו של ביזה. יצירת נעורים מופתית ונפלאה זו בורכה בכל הסגולות הסימפוניות: מקוריות, חוש לאיזון ותזמור מבריק המבין לעומק את הפוטנציאל של כל כלי.
קונצרט גאונים צעירים
ביום ג', 07.02.12, בשעה 20:30
במוצ"ש, 11.02.12, בשעה 20:30
הרצאה מקדימה מפי הרווי בורדוביץ בשעה 20:00
בהיכל אמנויות הבמה הרצליה
רח' ז'בוטינסקי 15, הרצליה
מידע וכרטיסים: טל. 09-9500761
במהלך העונה ה31 משתתפים סולנים ומנצחים מהארץ ומחו"ל, רשימה מוכבדת הכוללת את המנצח מרק לייקוק מגרמניה, הפסנתרנית רויטל חכמוב, זמרים סולנים מבית האופרה של לייפציג, גרמניה, המקהלה הפילהרמונית תל אביב, ועוד.
אי-אן שו, מנצח - אי-אן שו נולד ב-1979 בשנחאי שבסין. החל מ-2005 הוא חבר בסגל ההוראה בביה"ס הגבוה למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב. לעיתים קרובות הוא מוזמן לנצח על מספר תזמורות בארץ, בהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, תזמורת סינפונייטה באר שבע ותזמורת הבמה הישראלית. הוא שימש כמנצח ומדריך אופרה בתזמורות ובבתי אופרה רבים בעולם מגיל צעיר. האקדמיה למוזיקה ע"ש רובין בירושלים העניקה לו את פרס בן בסט והוא הגיע לשלב הגמר בתחרות הבינלאומית לניצוח קדאק ב-2005. זוהי הופעתו השנייה עם התזמורת הקאמרית הרצליה
רומן רבינוביץ', פסנתרן - הפסנתרן הישראלי בן העשרים וחמש, הוא הזוכה בתחרות רובינשטיין לפסנתרנים לשנת 2008. בגיל עשר הופיע לראשונה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה, ובעקבותיה באו הופעות נוספות עם התזמורת. הוא הופיע בכל רחבי ארה"ב, אירופה וישראל באולמות היוקרתיים ביותר, עם תזמורות מובילות תחת שרביטם של מנצחים כגון ג'ו-אן פלטה, דייויד אמאדו, יואב תלמי, נועם שריף, אורי סגל, אריה ליפסקי ויאן שולץ. הוא זכה בפרס מצו בתחרות רובינשטיין ה-12 בישראל, פרס סלון הוירטואוזים, פרס רפי גורלניק ומאירה גרא בתחרויות האביב בישראל, בפרס אנימטו ובפרס תחרות הפסנתר ארג'יל בפריס וכן בפרס הוירטואוזים של ונדום. הוא זכה במלגות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל (2004-1996). רומן רבינוביץ' נולד ב-1985 בטשקנט, אוזבקיסטן והחל את לימודי הפסנתר בגיל שש אצל אמו. ב-1994 עלתה משפחתו ארצה וכאן למד אצל אירנה וישנביצקי ולאחר מכן אצל אריה ורדי באקדמיה למוזיקה ע"ש רובין באוניברסיטת תל אביב. הוא בוגר מכון קרטיס למוזיקה בכיתתו של סיימור ליפקין ובעל תואר שני מביה"ס למוזיקה ג'וליארד.
התזמורת הקאמרית הרצליה - את דרכה החלה התזמורת הקאמרית הרצליה לפני 31 שנה. היא נוסדה על-ידי מנהלה המוסיקלי ומנצחה הרווי בורדוביץ' בשנת 1981, במסגרת המחלקה לתרבות, לנוער ולספורט של עיריית הרצליה. הרפרטואר שלה עשיר ומגוון ובו יצירות מן הבארוק ועד המאה העשרים-ואחת. כן מתכבדת התזמורת לנגן ביצועי בכורה של יצירות שנכתבו עבורה על-ידי מלחינים ישראלים. בין אומניה האורחים סולנים ומנצחים מן השורה הראשונה מהארץ ומחו"ל. התזמורת מנגנת כיום בשתי סדרות קונצרטים בהרצליה, בנוסף לקונצרטים בערים אחרות, בקונצרטים לגיל הרך,ובשידורי רדיו ובטלוויזיה.
לפרטים נוספים – בלזר יח"צ – לילך רז – 0522-772255

תאריך:  06/02/2012   |   עודכן:  06/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאונים צעירים - התזמורת הקאמרית הרצליה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קולטניוק ציפי
רגע לפני שהתחתנה ואוסלמה, אותרה אתמול נופר בן חמו בכפר קלנסוואה, לאחר שנעדרה מביתה כחודשיים בעקבות קשר עם בן מיעוטים
עוזיאל ורד
לילך גור לוי
תורמות יהודיות מרחבי צפון אמריקה שהגיעו לסיור בישראל במשלחת "לב אל לב" של JFNA (הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה) יתארחו מחר, יום שלישי 07.02, בין השעות 12:00 - 14:00, בפעילות של הסוכנות היהודית באזור בית שמש ומטה יהודה וילמדו מנשים ישראליות, יוצאות עדות שונות, כיצד להכין תבשילים תימנים, כורדים ומרוקאים
יעל סער טייב
אפרת רהט מונתה לתפקיד סמנכ"ל קשרי אקדמיה-תעשיה במרכז אקדמי דן    תפקיד ייחודי זה נובע מייחודו של מרכז אקדמי דן – מוסד לימודי שהוקם על-ידי תעשיית הייטק בישראל ועבורה
גיא שמואלי
טלרד תרכוש 60 אחוז מהון המניות של אואזיס    אואזיס הוקמה לפני כשש שנים על-ידי צוות מומחי רשתות תקשורת ותשתיות אינטרנט אשר בנו והובילו את תשתיות התקשורת של ספקיות האינטרנט והתקשורת המובילות בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il