X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הבנק ופועלים שוקי הון מקימים קרן שתשקיע בחברות טכנולוגיה בתחום הפיננסי (Fintec)
▪  ▪  ▪

קבוצת בנק הפועלים – באמצעות שיתוף פעולה בין הבנק לפועלים שוקי הון – יוזמת הקמת קרן ראשונה מסוגה בישראל שתתמחה בהשקעה בחברות היי-טק פיננסי (Fintec). מדובר במהלך ייחודי שיהפוך את בנק הפועלים ל"בית" עבור חברות טכנולוגיה המתמחות בפיתוח מוצרים לתחום הפיננסים. הקרן תקצה ב-5-3 השנים הקרובות סכום של כ-80 מיליון שקל להשקעה בחברות Fintec.
בשנים האחרונות אנו עדים למגמה גלובלית של הפיכת הטכנולוגיה למרכיב משמעותי ביצירת מובילות וחדשנות, תוך יכולת למקסם יעילות תפעולית. בעשור האחרון השכילה ישראל לנצל מגמה זו ולהפוך למרכז עולמי חשוב בתחום ההיי-טק הפיננסי. במהלך התקופה הוקמו בישראל חברות רבות שמתמחות בפיתוח מוצרי טכנולוגיה לענף הפיננסים, אשר זכו להצלחה בינלאומית. המיזם החדשני של בנק הפועלים נועד לקדם המשך התפתחות תחום ההיי-טק הפיננסי בישראל, תוך מינוף היותו של בנק הפועלים המוסד הפיננסי המוביל בישראל.
יאיר סרוסי, יו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים, אומר: "בשני העשורים האחרונים מוביל סקטור ההיי-טק את המשק הישראלי לצמיחה מרשימה. בתוך הסקטור הזה בולט תחום ה-Fintec, שהפך את ישראל למרכז ידע ופיתוח בינלאומי והצמיח לאורך השנים מיזמים חדשניים. הנכונות של המגזר הפיננסי בישראל, ובראשו הבנקים, לאמץ ולקדם חידושים טכנולוגיים, מסייעת להתפתחות ה-Fintec, ובנק הפועלים שואף להמשיך להיות הבנק המוביל בקידום וטיפוח מגזר ההיי-טק בישראל, תוך עידוד יוזמות טכנולוגיות חדשניות בתחומי הפיננסים".
ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, אומר: "המהלך שאנו מבצעים מחבר את מיטב המוחות בתחומי הבנקאות והטכנולוגיה, ליצירת עתיד ההיי-טק הפיננסי. המטרה העיקרית שלנו היא לרתום את חידושי הטכנולוגיה לטובת מגוון ואיכות השירותים שאנו מעניקים ללקוחותינו. לצד איכות השירות הבנקאי האישי, הופך היתרון טכנולוגי לאמצעי חשוב במימוש חזון החירות הפיננסית. העובדה שלקוחות בנק הפועלים מחוברים יותר מאחרים לשירותים ישירים מתקדמים, באמצעות האינטרנט והסלולר, נשענת על יוזמות טכנולוגיות חדשניות שזכו להכרה בינלאומית, והקרן החדשה תסייע לנו להמשיך להשקיע ולפתח מיזמים טכנולוגיים כאלה, תוך שיתוף פעולה ועידוד פעילות ההיי-טק וה-Fintec בישראל".
ליוזמה להקמת הקרן שותפים חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים, בראשות המשנה למנכ"ל אריק פינטו, חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, בראשות המשנה למנכ"ל צביקה נגן, ופועלים שוקי הון, זרוע הבנקאות להשקעות של הבנק, בראשות המנכ"ל אמיר אביב. פועלים שוקי הון, שהיא בעלת ניסיון עשיר בייזום קרנות הון סיכון ובהשקעות ריאליות בחברות טכנולוגיה, כולל בתחום ה-Fintec, תוביל את פעילות השקעות האקוויטי במסגרת המיזם.
הקמת הקרן החדשה תאפשר לבנק להיחשף ולהעניק ללקוחותיו שירותים ומוצרים בחזית הטכנולוגיה בבנקאות. במקביל, יזכו יזמים וחברות Fintec לליווי בתהליך פיתוח המוצרים שלהם, הן מהפן העסקי והן מהפן הטכנולוגי-יישומי, כמו גם לאפשרות לנסות ולבחון אותם במערכות הבנק. כך יוכלו שני הצדדים ליהנות מהפריה הדדית: הבנק יוכל להיחשף לטכנולוגיות חדשות ולשמר מובילותו הטכנולוגית, והחברות יוכלו ליהנות מהידע העסקי והטכנולוגי הצבור בבנק, תוך אפשרות גם להחשף לעולם משתמשי הקצה.
צוות משותף של חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, חטיבת האסטרטגיה והיחידות העסקיות הרלוונטיות בבנק ביחד עם פועלים שוקי הון, יבחן חברות המפתחות טכנולוגיות שהבנק מגלה בהן עניין. חברות שיימצאו אטרקטיביות יוכלו לקדם את פיתוח המוצרים שלהן בעזרת ניסוי והטמעה במערכות הבנק. חלקן יזכו במקביל גם להשקעה של הקרן – וזאת אם יעמדו בקריטריונים רלוונטיים נוספים.
המטרה הראשונית של המהלך היא לאתר טכנולוגיות חדשניות לשירות לקוחות הבנק. הצטרפות הקרן להשקעת אקוויטי תלויה גם בהערכת המומחים של פועלים שוקי הון ביחס לפוטנציאל הפיננסי של ההשקעה.
הקרן תתמקד בהשקעה בחברות שנמצאות בשלב Early Stage, לאחר שקרן הון סיכון מובילה כבר נכנסה להשקעה בחברה, או במקביל להשקעה כזו. ההערכה היא כי הקרן תהיה מעורבת ב-15-20 מיזמים טכנולוגיים בשלבים שונים של התקדמות.
יצוין כי חטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב בבנק הפועלים מובילה לאורך שנים אסטרטגיה של הטמעת טכנולוגיות חדשניות, במטרה לפתח ולשמר את היתרונות הטכנולוגיים של בנק הפועלים. הבנק יישם טכנולוגיה ומוצרים חדשניים של חברות היי-טק, ביניהן Storewiz (לפתרונות אחסון יעילים), Wizsupport (יישום טכנולוגיה לניהול הצ'אט ב"פועלים connect"), Diligent (טכנולוגיה לחיסכון בשטחי אחסון הגיבויים),Actimize (למניעת הלבנת הון ורמאויות) ועוד.

תאריך:  22/02/2012   |   עודכן:  22/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפועלים - ה"בית" של חברות ההיי-טק הפיננס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חמי כהן
בימים הקרובים צפוי סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, להכריע האם יושב מגנזיום, מינרל חיוני לבריאות, למי השתיה המותפלים שיסופקו לאזרחים
אורן כוכבי
שמונה מתוך עשרה צרכנים ברחבי העולם מודאגים מרמות הפחת אשר יוצרים מטבחים מקצועיים
אורן כוכבי
מבצע התרמה מיוחד עבור האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל יתקיים במהלך חודשי פברואר-מרס ברשת חנויות ורדינון וברשת חנויות נעמן
אורן כוכבי
אורן כוכבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il