X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הקונצרט הרביעי בעונת הקונצרטים של התזמורת הקאמרית הרצליה 'משולש האהבה'
▪  ▪  ▪

- ה ו ד ע ה ל ע י ת ו נ ו ת -
18.03.12
הקונצרט הרביעי בעונת הקונצרטים של התזמורת הקאמרית הרצליה
'משולש האהבה'
על הקונצרט הרביעי בעונה ה31 החדשה של התזמורת הקאמרית הרצליה "משולש האהבה" ינצח המנצח הנודע מרק לייקוק מגרמניה. הקונצרט מוקדש כולו ליצירות פאר מאת ברהמס, רוברט וקלרה שומן.
הקונצרט ייפתח בפתיחה לאופרה "ג'נובבה" מאת רוברט שומאן - האופרה היחידה שהלחין. אף על-פי שהאופרה אינה זוכה לביצועים רבים כיום, לפתיחה מקום כבוד בין יצירותיו של שומן.
בהמשך תנגן התזמורת את היצירה "וריאציות על נושא מאת היידן" של המלחין יוהנס ברהמס - הנושא עצמו - כורל אנטוניוס הקדוש, המבוסס על המנון המושר בפי עולי רגל, נשא חן בעיני ברהמס והוא העתיק את הנעימה לפנקסו. (כיום מאמינים החוקרים כי היצירה הייתה קרוב לוודאי פרי עטו של איגנץ פלייל, תלמידו של היידן). ולימים על בסיס זה כתב את סידרת וריאציות לתזמורת. ביצוע הבכורה היה בוינה וזכה להצלחה רבה. תזמורו של ברהמס עשיר, אולם בשום אופן אינו מעמיס על הנושא: הוא מאפשר לשמוע אותו בבירור בצביונו המקורי.
עוד בקונצרט תנוגן היצירה קונצ'רטו ב-לה מינור לפסנתר ולתזמורת מאת קלרה שומאן בת השלוש-עשרה כתבה קלרה (אז ויק) ביומנה: "החילותי להלחין קונצ'רטו". היא ביצעה את הבכורה של היצירה בגיל 15 בגוונדהאוז בלייפציג. רוברט שומאן, שהיה אז תלמידו של אביה (ובעלה לעתיד), תיזמר עבורה את פרק הפינלה. קלרה שומאן הלחינה יצירות רבות בצעירותה אולם הקונצ'רטו לפסנתר הוא המרשים מכולן. הוא מציג תוצר של מוסיקאי וירטואוז חדשן וחושף אחידות וכושר המצאה מרשימים ליוצר כה צעיר. היצירה דורשת וירטואוזיות פסנתרנית של הסולן, אותו תבצע הפסנתרנית רויטל חכמוב (קו"ח רצ"ב בהמשך).
ולסיום הערב המלכותי תנגן התזמורת את היצירה סימפוניה מס' 3 ב-מי במול מג'ור מאת רוברט שומאן (1856-1810) – הסימפוניה השלישית היא האחרונה מפרי עטו של שומאן. כינוייה "ריינית" מעיד על כך שהסימפוניה היא שיר הלל לחבל הריין המפואר, שהיווה השראה לדורות של מלחינים גרמנים, יצירה סוחפת עם רגשות שמחה כנים.
קונצרט משולש האהבה
ביום ג', 27.03.12, בשעה 20:30
במוצ"ש, 31.03.12, בשעה 21:00
הרצאה מקדימה מפי הרווי בורדוביץ חצי שעה בטרם תחילת הקונצרט
בהיכל אמנויות הבמה הרצליה
רח' ז'בוטינסקי 15, הרצליה
מידע וכרטיסים: טל. 09-9500761
מרק לייקוק, מנצח - בעל קריירה חובקת עולם הופיע עם התזמורות של לונדון, פריס, מוסקבה, קייב, מונטראל, פילדלפיה, בוגוטה, מקסיקו סיטי, סאול וטייפה ועוד רבות אחרות. הוא מופיע בקביעות עם התזמורת הקאמרית הווינאית, הקאמרית של ציריך, הסימפונית של בוכום בגרמניה והפילהרמונית ע"ש ג'ורג' אנסקו בבוקרשט. זו הופעתו הראשונה עם התזמורת הקאמרית הרצליה.
רויטל חכמוב, פסנתרנית - רויטל חכמוב, ילידת ישראל, נמנית עם צמרת הפסנתרנים הישראלים בארץ ובעולם. היא מרבה לנגן כסולנית עם כל התזמורות המובילות בארץ לרבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית, וניגנה עם תזמורות חשובות בחו"ל כגון התזמורת הקאמרית מוסקבה, התזמורת הסימפונית ברלין, תזמורת הסולנים מזלצבורג, התזמורת הקאמרית ע"ש שולטי בבודפשט, התזמורות הפילהרמוניות של בוקרשט ושל טרנסילבניה, התזמורת הסימפונית של צפון גרמניה ותזמורות סימפוניות לאומיות בדרום אמריקה. זוהי הופעתה השנייה עם התזמורת הקאמרית הרצליה אשר איתה הקליטה תקליטור של מוזיקה מאת מוצרט.
התזמורת הקאמרית הרצליה - את דרכה החלה התזמורת הקאמרית הרצליה לפני 31 שנה. היא נוסדה על-ידי מנהלה המוסיקלי ומנצחה הרווי בורדוביץ' בשנת 1981, במסגרת המחלקה לתרבות, לנוער ולספורט של עיריית הרצליה. הרפרטואר שלה עשיר ומגוון ובו יצירות מן הבארוק ועד המאה העשרים-ואחת. כן מתכבדת התזמורת לנגן ביצועי בכורה של יצירות שנכתבו עבורה על-ידי מלחינים ישראלים. בין אומניה האורחים סולנים ומנצחים מן השורה הראשונה מהארץ ומחו"ל. התזמורת מנגנת כיום בשתי סדרות קונצרטים בהרצליה, בנוסף לקונצרטים בערים אחרות, בקונצרטים לגיל הרך ובשידורי רדיו ובטלוויזיה.
מצ"ב תמונות של הפסנתרנית רויטל חכמוב ושל המנצח מרק לייקוק. התמונות ניתנות לשימוש ללא דרישה לתשלום. קרדיט - יח"צ

תאריך:  18/03/2012   |   עודכן:  18/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף ארנפלד
המוסיקאי והיוצר יוחאי בן אב"י (34) ממושב הזורעים בגליל התחתון, משיק בימים אלה אלבום בכורה משובח שעונה לשם שעה ברחוב הגליל. יוחאי הוא 'דתי מלידה', ובאחד השירים המרתקים באלבום הנקרא בשם זה, מתאר בשפה מליצית את תחושותיו בתור אחד שכזה
סיגל איל
יריד "נשים ונפלאות", אשר נוסד ע"י פורום נשים בעסקים של מטי חיפה, יתקיים זו הפעם ה- 16 ברציפות בגרנד קניון. היריד ייערך ביום שלישי, 27.3.12 לאורך כל היום
ענת דאוס
מירן מילכה: שוק כלי הבית והמתנות יגלגל הפסח הנוכחי בין 1.5 ל 2 מיליארד שקל
דנה הראל
טלדור מרחיבה את יכולותיה בתחום תשתיות המחשוב: רוכשת את חברת ייעוץ תשתיות המחשוב גלאסהאוס ישראל תמורת 6.75 מיליון דולר
Israel PR Newswire
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il