X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
עידן הפודקאסט- עושים היסטוריה תחילתה של מהפכה בתחום השיווק: רדיו באינטרנט, פודקאסט, זמין בכל רגע וע"פ דרישה, עם קהל מאזינים נאמן, "מכור" ומפולח שמגיע ליותר מחצי מיליון האזנות
▪  ▪  ▪

את מהפכת האינטרנט כבר לא צריך להציג. היא כאן, בועטת וזמינה בכל עת: ביוטיוב, ברשתות שיתוף הקבצים- ועכשיו גם ברדיו, באמצעות הפודקאסט.
‘פודקאסט’ היא תוכנית רדיו המשודרת דרך האינטרנט. ההבדל בין פודקאסט לרדיו מסורתי היא שיטת ההפצה, אשר ניתן לכנות אותה Radio On Demand (על משקל VOD, Video On Demand) : במקום שהמאזין יהיה חייב להיות במקום ובזמן המתאים כדי להאזין לשידור חי, הוא יכול להוריד את הפרק אליו ולהאזין לו גם חודשיים אחרי שהפרק יצא לאור, למשל. ההאזנה לפרקים עצמם אינה מוגבלת למחשב ואינה דורשת חיבור רצוף לאינטרנט: הפרקים הם בפורמט mp3 שכל נגן נייד ומרבית הטלפונים הניידים יודעים לנגן ללא קושי, כך שניתן להאזין לפודקאסט בזמן ריצה, טיול עם הכלב או בזמן נסיעה ברכב לעבודה (זו השיטה האהובה עלי, באופן אישי).
נושא השיווק באמצעות פודקאסטים בישראל הוא חדשני ועדיין בחיתוליו, אבל הצמיחה של התחום היא מהירה וסוחפת. הפודקאסט 'עושים היסטוריה' זכה ללמעלה מ-580,000 האזנות עד כה, כמחצית מהן בשנה האחרונה בלבד- כך שניתן להניח שעולם הפודקאסטים הישראלי כבר אינו מחתרתי או נישתי.
רן לוי, (יליד 1975) מהנדס אלקטרוניקה בהשכלתו, בוגר הפקולטה להנדסת חשמל של הטכניון, כותב למגוון רחב של ירחונים ואתרים ומרצה בנושאי מדע וטכנולוגיה. הוא סופר שהוציא שני ספרי מדע פופולרי: "פרפטום מובילה (שיצא עכשיו גם בגירסת "האודיו") ו"האוניברסיטה הקטנה של המדעים".
ב-2007 הקים רן את "עושים היסטוריה": פודקאסט העוסק במדע, טכנולוגיה והיסטוריה. בכל פרק מובא נושא מתוך מגוון רחב של תחומים: מפיסיקה ואסטרונומיה ועד פסיכולוגיה ומדע בדיוני. התוכנית עשויה בסגנון ‘קליל’, עתירה בסיפורים ואנקדוטות משעשעות והרבה הומור. הפרקים זמינים להורדה בחינם ומשך כל פרק: כחצי שעה עד חמישים דקות.
רותם שגב, מנהל השיווק של המכללה האקדמית גליל מערבי, מאזין נלהב של הפורמט האינטרנטי בחו"ל כבר מזה כעשור, נדהם לגלות לפני כשנה שהפורמט של פודקאסט איכותי, נגיש וזמין במגוון נושאים קיים גם בארץ. "כשהבנתי שקיימים בארץ מגוון פודקאסטים מקצועיים, נכנסתי מיד למחשב לבדוק מה ההיצע. האזנתי לכל הפרקים של "עושים היסטוריה", הפודקאסט הכי גדול ומקצועי בתחומי המדע, טכנולוגיה והיסטוריה, ואהבתי את מה ששמעתי.
כאיש שיווק שמאמין בחדשנות, הפורמט "רדיו-אינטרנט= פודקאסט", קרץ לי והבנתי שהוא מתאים מאד כדי לשווק את החוג לשימור: תוכנית ייחודית מסוגה בארץ , לתואר ראשון, שאנו מציעים במכללה האקדמית גליל מערבי. התוכנית נועדה להעניק השכלה ולהכשיר אנשי מקצוע בתחום שימור המורשת של מבנים ואתרים בישראל ובעולם- נושא אשר הופך יותר ויותר פופולרי ומקבל תמיכה גוברת מצד ממשלות, ארגונים ומוסדות אקדמיים בשל ההכרה בחשיבותו.
"עושים היסטוריה" פונה לקהל יעד איכותי, אינטילגנטי שמעריך היסטוריה, ארכיאולוגיה, אומנות ואדריכלות, ומאפשרת להגיע אליו באמצעות שיווק חכם, מפולח ונישתי. הקשר נוצר והעניין היה רב משני הצדדים. הערך שהוביל אותו היה ליצור תוכנית איכותית, מקצועית ומעניינת שתחשוף בפני המאזינים את הצדדים המרתקים של מקצוע השימור. התוצאה הייתה פרק בשם "הצוללן שהציל קתדרלה: על שימור מבנים", שזכה עד כה ליותר מ-7000 האזנות, פחות מחודש לאחר שיצא לאור.
לוי, "עושים היסטוריה" :"כשמדברים על פודקאסט במונחים שיווקיים, מה שבטוח שמדובר בשיווק לקהל מאזינים נישתי, ולכן גם מפולח באופן מדויק לצרכים של המפרסם. לדוגמא, הקהל של הפודקאסט 'עושים היסטוריה!' מורכב ברובו הגדול ממאזינים משכילים, במעמד סוציואקונומי בינוני-גבוה (חובבי מדע, טכנולוגיה, תרבות וכו').
"כמו-כן, מדובר בפרסום מדיד שכן, בניגוד לפרסום במדיות כמו טלוויזיה ורדיו, בפודקאסטים ניתן לספור במדויק כמה אנשים האזינו לכל פרק, ומכאן כמה אנשים נחשפו לפרסומת- עד לרמת האדם הבודד. המפרסם יכול לקבל מושג מאד מדויק לגבי יעילות הפרסום שלו, ומידת החשיפה בשבוע הראשון, השני וכן הלאה.
ולבסוף יתרון גדול ניתן למצוא בעובדה שמדובר בקהל נאמן ומזדהה תדמיתית: לפודקאסט טוב ישנה תדמית מסוימת- למשל, 'פודקאסט אינטליגנטי', או 'חדשני', או 'בועט ומתמרד', הקהל הנישתי מאד מזדהה עם התדמית הזו ומרגיש קרבה אליה, באופן טבעי. מפרסם שלוקח תוכנית תחת חסותו, יכול ליהנות מהתדמית הזו בעצמו.
"בפודקאסטים, אין חוקים ואין גבולות. המאזין הוא זה ששולט במידע שזורם אליו, בזמן ובמקום שנוח לו, המאזין יכול לברור את המידע שמעניין אותו, קיימים היום פודקאסטים כמעט בכל נושא מ:משחקים, דרך ספורט, בריאות, מוזיקה ועד מדע , טכנולוגיה והיסטוריה.
"למשל, חברות המכוניות בארצות הברית עושות זאת בהצלחה רבה: 'פורד', לדוגמא, מפרסמת בפודקאסטים רבים בארה"ב שעוסקים בטכנולוגיה (כמו Twit.com ואחרים) וממצבת את עצמה כיצרנית של מכוניות 'חכמות' ועתירות טכנולוגיה. 'קומדי סנטרל' ורשתות טלוויזיה אחרות מפרסמות סדרות חדשות בפודקאסטים שונים, בהתאם לקהל היעד: סדרות מדע-בדיוני בפודקאסטים העוסקים במד"ב, קומדיות בפודקאסטים קומיים, וכדומה."
לפרטים נוספים- סיגל פלדמן- יחסי ציבור ותקשורת שיווקית- 0522-331748

הפודקאסט של החוג לשימור, המכללה האקדמית גליל מערבי ב"עושים היסטוריה"
תאריך:  18/03/2012   |   עודכן:  19/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפודקאסט עושים היסטוריה כאמצעי שיווק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בהחלט כלי שיווקי מצוין
build-up  |  22/03/12 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה גורן
דירקטוריון הבורסה אישר ביום ה', ה 15 במרס, את פיצול מחלקת המסחר והמסלקות בבורסה. בכך מיישרת הבורסה קו עם בורסות בחו"ל אשר בבעלותן מסלקה. בכולן קיימת הפרדה בין ניהול המסחר וניהול המסלקה
עופרה מור צוויק
שר החינוך גדעון סער יפתח את מושב החינוך בכנס המידע הבינלאומי של טלדן אשר יעסוק באתגרי החינוך בעידן הדיגיטלי    הכשרת מורים בעידן הדיגיטלי ושילוב טכנולוגיה מתקדמת בהוראה - מהאתגרים המורכבים שידעה מערכת החינוך
גילי עבודי
מתן שמיר מונה למנהל תחום אינטרנט - WEB בחברת מלינגו, מקבוצת בריטניקה
דוד גרוסמן
4.2 מיליון ש"ח גויסו בהנפקת מניות סחירות במחיר 1.05 ש"ח למניה באמצעות מימוש אופציות סחירות    9.1 מיליון ש"ח גויסו בהנפקה פרטית חסומה במחיר 0.79 ש"ח למניה    הגיוס יאפשר להאיץ את תוכניות הפיתוח של החברה
עופרה מור צוויק
מרכזי תרבות ואמנות ומנהלי ספריות וארכיונים בעידן ויקפדיה וגוגל מתמודדים עם הצורך להיות עדכניים ורלוונטיים למשתמשים    בכנס יציגו אנשי אקדמיה ומנהלים בכירים בגופי ידע, פרויקטים דיגיטליים מרתקים לשימור והנגשה של אוצרות הידע האנושי והנצחה של ארכיוני עיצוב, אדריכלות ואמנות יוצאי דופן, כמו גם ארכיוני ההתיישבות העובדת וארכיוני רפואה, והספרייה הלאומית של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il