X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
קרני מיכאל דוא"ל תערוכת PLM לרכש, לוגיסטיקה ושרשרת האספקה תגובות
פארק התעשיה "שער ירדן" שפועל בצידו הירדני של גבול ירדן מציע לחברות ישראליות תנאים של אזור סחר חופשי, מהווה דרך להוזיל את עלויות היצור והאחזקה ומאפשר נגישות לשוקי העולם הערבי והמוסלמי באמצעות חותמת Made in Jordan. בהרצאה שיקיים המנכ"ל הישראלי של הפארק בשבוע הבא בגני התערוכה יקרא לתעשיינים ולחברות ישראליות לשקול ברצינות את הרחבת הייצור לירדן
▪  ▪  ▪

"פארק התעשיה הירדני-ישראלי מציע אפשרויות אטרקטיביות יותר עבור תעשיינים וחברות לוגיסטיקה ישראליות מאשר הודו, סין, ויאטנם או דרום אמריקה", כך מוסר רו"ח יובל יעקובי, מנכ"ל חברת פארק התעשיה שער ירדן (Jordan Gateway), פארק תעשיה הממוקם כ-8 ק"מ בלבד ממעבר הגבול שייח חוסיין. היום משמש הפארק חברות תעשייתיות ומסחריות בבעלות ישראלית ובבעלות משותפת ישראלית-ירדנית, והנהלתו מעוניינת למשוך אליו חברות ישראליות נוספות.
בהרצאה שיקיים יעקובי בגני התערוכה ב-21 במאי במסגרת תערוכת PLM לרכש, לוגיסטיקה ושרשרת האספקה הגלובלית, יסביר לתעשיינים ולחברות לוגיסטיקה על ההזדמנויות הרבות הגלומות בהרחבת פעילות הייצור שלהן לפארק התעשיה בירדן דווקא עכשיו, בראש ובראשונה – עקב מעמדו כאזור סחר חופשי. במסגרת זו מעניקה ממלכת ירדן לחברות הפועלות בו הטבות רבות, ובהן פטור מתשלומי מע"מ ומכס עבור חומרי גלם שנכנסים לפארק התעשיה, פטור ממס חברות ל-12 שנים עם אפשרות להארכה ופטור מתשלומי מיסים עבור משכורות.
כן, בהתאם להסכמים בינלאומיים מתאפשר מאזור הסחר החופשי יצוא לארה"ב ללא מכסים ומכסות והקלות במכסים בשווקי האיחוד האירופאי.
בנוסף, מציעה ירדן עלויות כוח אדם הנמוכות בכ-פי 6 מהעלויות בישראל, ביורוקרטיה פשוטה יחסית וקרקע זולה.
הקרבה הגיאוגראפית, בניגוד לפעילות במזרח הרחוק למשל, מאפשרת פיקוח קל ונוח יותר, מקלה על הלוגיסטיקה הנדרשת ומקצרת את שרשרת האספקה.
יתרון נוסף ומשמעותי ביותר בתקופה זו של משבר כלכלי עולמי, מדגיש יעקובי, הינו הנגישות לשווקים חדשים, אשר נכון להיום חסומים בפני התעשיה הישראלית. "הסחורה המיוצרת בפארק התעשיה שער ירדן מקבלת חותמת Made in Jordan, מה שמאפשר את שיווקה גם לכל מדינות העולם הערבי והמוסלמי ודרך לעקוף חרמות באירופה", הוא אומר.
באשר למצב המדיני והביטחוני, קובע יעקובי, כי השלום עם ירדן יציב. לדבריו, האזור מוגדר כאזור כלכלי אקס-טריטוריאלי, ופועל בשנים האחרונות ללא הפרעה ובמנותק מהמצב המדיני.
בהרצאתו יציג יעקובי גם את תוכנית הפיתוח של פארק התעשיה בצידו הישראלי של הגבול, אשר מקודמת בימים אלה על-ידי המשרד לשת"פ אזורי, וצפויה להיות מוגשת לאישור הממשלה. על-פי התוכנית יוקם פארק תעשיה מקביל ל"שער ירדן" בצידו הישראלי של הגבול, בסמוך לקיבוץ טירת צבי, אשר יחובר בגשר באורך של כ-300 מטר לפארק שבצד הירדני. "מטרתנו ליצור בועה של פעילות כלכלית שפועלים בה משקיעים ירדנים, ישראלים ובינלאומיים, אשר תתרום לשגשוג הכלכלי של האזור כולו ולשימור הנורמליזציה", הוא אומר.

תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  14/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירדן מציעה הטבות למפעלים ישראלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלזה לוי
כמדי שנה, מחלקת התיירות והחקלאות של מטה יהודה והגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים    מזמינים את הציבור ליריד היין החגיגי והמסורתי של יקבי מטה יהודה    האירוע יתקיים ביום חמישי, ה 24 במאי, החל מהשעה 19:30, במסגרת פסטיבל ישראל 2012    באווירה הקסומה של טבע ופריחות, סביב האגם שבמרכז הגן הבוטני ובליווי מוסיקת ג'אז
ג'וש טורנר
ההשקעה מיועדת להרחבת הנסויים הקליניים של השתל גלרין סי (GelrinC) לריפוי פגיעות בסחוס
גלית פריד
סיינור יילמאז, מנהלת המכירות הבכירה של מותג הבישום הצרפתי "לליק", תגיע לראשונה מחר לביקור בישראל, בעקבות השקת המותג בארץ ע"י רשת הקוסמטיקה והבישום "אפריל"
חמי כהן
הנהלת החברה לישראל ונציגי מיזם "סיסמה לכל תלמיד", ביקרו השבוע בבית שאן
צחי כהן
יואב ברוק מונה ליו"ר הספורט של משחקי המכביה 2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il