סקר 'אינדקס מסטרקארד' השנתי, הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי מגלה כי מרבית בעלי כרטיסי האשראי בישראל (63%), משתמשים בהם לביצוע רכישות באינטרנט. מדובר בעלייה מנתוני 2011 שהעלו כי רק 54% נוהגים לעשות זאת. 35% ממבצעי הרכישות באינטרנט, אמרו שהגבירו את רכישותיהם בשנה האחרונה, 39% מהם אמרו שהם נוהגים לעשות זאת לפחות פעם בחודש, לעומת 29% ב - 2011.
על-פי הסקר לשנת 2012, שנערך בישראל עבור מסטרקארד (ניו-יורק: MA) העולמית על-ידי TNS טלסקר,
כאשר נשאלו בעלי כרטיסי האשראי מדוע הם מבצעים רכישות אונליין, השיבו 67% כי הסיבה העיקרית
מבחינתם היא יתרון המחיר, 45% ציינו כי הם מבצעים רכישות באינטרנט מכיוון שזה מאפשר להם השוואה
טובה יותר בין מוצרים ומחיריהם.
עוד עולה מהסקר כי הישראלים מעריכים מאוד את הנוחות הכרוכה בביצוע רכישות באינטרנט - 47% ציינו כי הם עושים זאת מכיוון שזה מאפשר להם לעשות זאת בלי לצאת מהבית. בנוסף, 44% מהנשאלים, אמרו שהסיבה היא החיסכון בזמן, ואילו 37% בשל האפשרות לקבל את הסחורה עד הבית.
על-פי סקר מסטרקארד, שבוצע במטרה לשפוך אור על הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי, 59% מאלו שמבצעים רכישות באינטרנט, יעדיפו לעשות זאת בעיקר דרך אתרים ישראלים, 77% יעדיפו לשלם עליהן באמצעות כרטיסי האשראי שלהם, בעוד 23% בלבד נוטים להשתמש באמצעי תשלום אחרים למטרה זו (חשבונות פיי-פאל העברת כסף מזומן וכיו"ב).
דניאל כהן, מנהל פעילות מסטרקארד בישראל – "טכנולוגיית הארנק האלקטרוני PayPass, אותה השיקה מסטרקארד בשבוע שעבר, הופכת את ביצוע הרכישות המקוונות, לפשוטות ומאובטחות יותר. התשלום מתבצע בפעולה אחת ויחידה בלבד - לחיצת עכבר, נגיעה במסך הטאבלט או נקישה בסמארטפון. ללא חשיפת פרטי האשראי של הרוכש. מסטרקארד צופה כי כאשר הטכנולוגיה תאומץ בישראל, מגמת הרכישות אונליין תתחזק".
התוצאות הראו כי, בכל הנוגע לסוג הרכישות אונליין, מחצית (45%) מהמשיבים, אמרו שהם עושים זאת על-מנת לרכוש מכשירי אלקטרוניקה, בעוד 36% אמרו שהם מזמינים את סידורי הנסיעה (טיסות ומלונות) באופן זה , כמו גם כרטיסים לאירועים (אירועי ספורט, הצגות, סרטים והופעות). 27% אמרו שהם מבצעים רכישות אונליין על-מנת לקנות אוכל, אם להזמנת מזון מהסופרמרקט או להזמנת משלוח ממסעדה – עלייה לעומת 14% ב 2011.
על-פי הסקר, 58% מהגברים הישראלים המבצעים רכישות אונליין, אמרו שהם עושים זאת על-מנת לרכוש מוצרי אלקטרוניקה, לעומת 31% מהנשים).
הבדל בולט נוסף נמצא ברכישת מחשבים אישיים וציוד היקפי (עכברים, מדפסות, מסכים וכיו"ב), 38% מהגברים לעומת 12% בלבד מקרב הנשים.
בכל הנוגע לצעירים, הם מעדיפים לרכוש אונליין מוצרי אלקטרוניקה (44%), וכמו-כן, נוהגים להזמין באינטרנט כרטיסים לאירועים, כך ציינו 42% מהמשיבים בני ה-29-18 המבצעים רכישות אונליין.