X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מצבן של נשים בעירק כי רע והבטחות האמריקנים להיטיב מעמדן לא התגשם - מחקר וספר של ד"ר נוגה אפרתי יושק 28.5.2012 במכון טרומן
▪  ▪  ▪

מצבן של נשים בעירק כיום בכי רע. הבטחות האמריקנים להיטיב מעמדן לא התגשם ומאבקן הפמיניסטי חזר 50 שנה לאחור - המחקר והספר של ד"ר נוגה אפרתי יושק ביום ב', 28.5.2012 בשעה 10:30 במכון טרומן בירושלים
עם צאת האמריקנים מעירק הבטחותיהם להיטיב את מצב הנשים במדינה לא התגשמו. נשים בעירק, לא רק שאינן נהנות מיותר זכויות, אלא שבהיבטים רבים הן הוחזרו עשרות שנים לאחור, לתקופת המלוכה ההאשמית שהציבו הבריטים על עירק. זאת ועוד, מגלה ד"ר נוגה אפרתי, חוקרת במכון טרומן עם פרסום ספרה ומחקרה החדש על הנשים בעירק: חוק המעמד האישי (העוסק בסוגיות של גירושין, נישואין וחסות על ילדים) שלמענו עמלו אקטיביסטיות עירקיות במשך יובל שנים למעשה בוטל.
ביום שני, 28 במאי בין השעות 10:30 – 12:00 יערך במכון טרומן בהר הצופים בירושלים אירוע השקת ספרה של ד"ר נוגה אפרתי נשים בעירק – כשעבר והווה נפגשים ובאנגלית Women in Iraq: Past Meets Present.
האירוע יפתח בהרצאתה של ד"ר נוגה אפרתי "גבירותיי, ההיסטוריה חוזרת? נשים בעירק תחת הבריטים דאז והאמריקנים דהיום". בהמשך יתקיים שולחן עגול בהשתתפות ד"ר ליאת קוזמא מהאוניברסיטה העברית, פרופ' אמנון כהן ממכון טרומן, פרופ' רות רודד ממכון טרומן ופרופ' אמציה ברעם מאוניברסיטת חיפה. יו"ר: ד"ר טל שנהב, רכזת יחידת המזה"ת במכון טרומן.
ד"ר נוגה אפרתי מגלה כי דרישתן של אקטיביסטיות עירקיות כי נשים, המהוות כ-60% מהאוכלוסיה הבוגרת בעירק, יקבלו ייצוג הולם בפרלמנט אכן נענתה והן קיבלו מכסה של 25% בפרלמנט העירקי 2005. אך בו בזמן בוטל חוק המעמד האישי משנת 1959. חוק זה, שהתבסס על הוראות האיסלאם, לא רק שהיטיב עם נשים, אלא גם אפשר לעורכות דין ומנהיגות נשים להשפיע על סוגיות הנוגעות למשפחה. ואכן מאז 1959 ניסחו ארגוני נשים הצעות חוק ולא פעם נענו דרישותיהן. תחת האמריקנים שהבטיחו שיעבדו עם נשים וישמרו על הישגיהן, מצאו פעילות עירקיות לזכויות נשים, שבעבר הפנו את כוחן הפוליטי לשינוי החקיקה בתחומי המעמד האישי, שעליהן להתחיל את מאבקן מחדש.
ד"ר נוגה אפרתי שהשלימה באחרונה את מחקרה שהפך לספר ויוצא עתה לאור, משמשת כחוקרת בתחום עירק במכון טרומן בירושלים. בין השנים 2006 עד 2011 עמדה בראש קבוצת מחקר של המכון אשר בחנה את ההתפתחויות בעירק שלאחר סדאם חוסיין.
המכון למחקר ע"ש הארי ס. טרומן למען קידום השלום הוא מכון א-פוליטי המתמקד במחקר העוסק בהיסטוריה, פוליטיקה והתפתחות חברתית של העולם הלא מערבי, עם דגש מיוחד על המזרח התיכון. המכון היושב בהר הצופים בירושלים נוסד ב-1965 והוא מקיים מדי שנה פעילות אקדמית ענפה הכוללת מחקרים, כנסים רבים, סדנאות וסימפוזיונים. במכון חברים חוקרים בולטים מהאקדמיה ומומחים מובילים בתחומם. המכון שומר על קשרים עם אוניברסיטאות, מכונים ואינדיבידואלים ברחבי העולם.

תאריך:  21/05/2012   |   עודכן:  21/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספר חדש על נשות עירק יושק במכון טרומן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוספה תקשורת
ציבלין תקשורת צעירים יטפלו בתקציב הפרסום של ר.ב מוצרי דגנים; היקף הפרסום השנתי עומד על 4.2 מיליון ש"ח
איתי פלג
הרפסין מיועד לטיפול בהרפס השפתיים; היתרון הגדול של הרפסין על פני התרופה המובילה בשוק שהוא יעיל לאחר הופעת הפצע על השפתיים
יח"צ אלווריון
דגן שני
חברת אינטל מגייסת לשורותיה סטודנטים מהמכללה האקדמית להנדסה ירושלים
גלעד הראל
הגרסה הבאה של חבילת האבטחה של ESET תכלול מנגנון Anti-Theft מתקדם למניעת גניבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il