X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
עליה דרמטית בשימוש במורפיקס בעקבות המשחק - DRAW- SOMETHING
▪  ▪  ▪

עלייה דרמטית בתנועה ל"מורפיקס" - מוסברת (חלקית) ע"י המשחק Draw Something
בשלהי חודש מרץ השנה התחילו לשים לב במלינגו, יצרנית "מורפיקס", המילון המוביל ברשת ובמובייל בישראל, לתופעה מעניינת. הגידול בהורדות ובתנועה באפליקציות המובייל של מורפיקס, שתמיד נמצא בקו עלייה, קיבל לפתע זווית חדה והתחיל לנסוק כלפי מעלה הרבה יותר מהר מכרגיל.
הסתכלות על הסטטיסטיקות של המילים המחופשות ביותר גילתה מילים וביטויים יוצאי דופן, שלא היו ב"ליגה הראשונה" של התרגומים עד כה – ככבו ברשימה מילים כמו sixpack, boombox, aquaman, bullseye, afro ו-adele.
מהר מאוד גילו במורפיקס את הסיבה – המשחק Draw Something, השיגעון התורן בעולם המשחקים במובייל. למעטים שעדיין לא מכירים – במשחק זה שחקן אחד מקבל מילה אקראית, אותה הוא צריך להמחיש ע"י ציור לחבר/ה ברשת, שינחש את המילה.
אומר ירון דניאלי, מנכ"ל מלינגו "בתוך כשבועיים התנועה באפליקציות שלנו יותר מהכפילה את עצמה, והגיעה לכ-100,000 ביקוריםvisits)) ביום באייפון בלבד, עם פיקים של הרבה מעבר לכך. גם גרסת האנדרואיד וכן גרסת הרשת הוותיקה נהנו מעלייה דרמטית בתנועה."
"השיגעון של Draw Something עשוי לחלוף בעתיד, אבל המשתמשים החדשים יישארו איתנו – כיוון שהם נוכחו לדעת שמורפיקס הם מקבלים מענה שאין להם בשום מקום אחר".
מה יש במורפיקס שעושה אותו כל כך מתאים לשימוש במשחק כמו Draw Something?
שאלנו את יוני נאמן, נשיא לענייני טכנולוגיה במלינגו.
"מורפיקס הוא מוצר עכשווי" אומר נאמן. "זה לא מילון של פעם. זה מתבטא בהרבה מאוד מובנים. קודם כל, טכנולוגיה. אנחנו מבינים למה המשתמשים מתכוונים, גם אם הם לא כותבים את הביטוי בדיוק "כמו בספר" – אז למשל bull's eye, bulls eye, bullseye – הכל הולך. זה מאוד עוזר למשתמשים הישראלים. המשמעות היא אגב, בול, קליעה למרכז המטרה".
"שנית – תכולה. אנחנו עם היד על הדופק כל הזמן, ולכן אנחנו מתאימים למשחק כמו Draw Something, שהוא משחק על אנגלית של היום. למשל, ניקח ביטוי כמו sixpack. נסו למצוא ביטוי כזה בגוגל טרנסלייט – הוא לא שם! (sixpack מתורגם שם ל.... sixpack). במורפיקס לעומת זאת מופיע לא רק תרגום אלא גם הסבר:
(צילום מסך)
מארז של שישה בקבוקי משקה, או שש פחיות, בדרך כלל של בירה; (סלנג) כינוי לשרירי בטן מעוצבים, 'קוביות'
זה בדיוק מה שצריך המשתמש הישראלי כדי להבין את הביטוי – ולהבין מה צריך לצייר ב-Draw Something.
"שלישית – מורפיקס הוא לא רק מילון, אלא גם ממשק למידע מהרשת, כולל ויקיפדיה. כך, למשל, אם ניקח ביטוי נפוץ מ-Draw Something כמו aquaman – זאת בכלל לא מילה, אלא שם של גיבור-על. באתרי תרגום כמו גוגל, אין תשובה למקרים כאלה. באפליקציות של מורפיקס, באותה לחיצת כפתור מקבלים גם את התרגום של המושג וגם מידע עליו – בצורה מתומצתת, מותאמת בדיוק לגודל מסך האייפון, ומשם ניתן לקפוץ בלחיצת כפתור אחד לערך בוויקיפדיה העברית, ולראות איך נראה אותו גיבור-על.
"העובדה שהמשחק Draw Something תפס חזק גם בישראל וגם בהרבה מקומות בעולם, מבלי שרשימת המילים עברה לוקליזציה למילים בשפות המקומיות, מראה שאנגלית היא כבר "בת בית" כמעט בכל מדינות העולם. יחד עם זאת, התרבות האמריקנית והאנגלו-סקסית עדיין לא מוכרת מספיק מחוץ למדינות דוברות האנגלית. משתמשים בכל העולם צריכים עזרה גם במילים קשות, במילות סלנג, בביטויי רשת, במושגי בייסבול ובדמויות אמיתיות ובדיוניות מסרטים, סדרות וקומיקס. מורפיקס מכיל בתוכו את כל אלה – וזה מה שעושה אותו המילון המוביל ברשת."

תאריך:  23/05/2012   |   עודכן:  23/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמרית בלומברג
משרד בלומברג תקשורת המתמחה במתן ייעוץ תקשורתי לחברות וארגונים, קיבל את תיק היח"צ של מוקד הקליטה ליוצאי אתיופיה בראשון לציון
רותי מדלעי
פרויקט הצילומי-"מעמד הר סיני"
שאולה אטין
60 חברות יגייסו אלפי עובדים ביריד התעסוקה הגדול בעשור האחרון
ניצן נתנאל
דומיניק פילאס, מנכ"ל shoppers drug mart הגיע לביקור קצר בישראל יחד עם מייק מוטז, סמנכ"ל הסחר של שופרס וג'ף לאגר מנהל בתי המרקחת של הרשת הקנדית. השלושה נפגשו עם בכירי סופר-פארם – המנכ"ל ליאור רייטבלט, המשנה למנכ"ל ניצן לביא, סמנכ"ל הסחר דני לוזון וסמנכ"ל ארגון ומערכות מידע
מרכז DMC לטיפול בסוכרת
שיתוף פעולה חדש של מרכז הרפואי DMC ו'לאומית' לטיפול רב תחומי בסוכרת: בעלי ביטוח משלים בקופת חולים 'לאומית' יקבלו החזר כספי על ביקורים אצל רופאים מומחים בסוכרת של מרכז DMC
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il