ביטוח ישיר הכריזה על מהפכה צרכנית בתחום ביטוחי החיים. באמצעות שיטת שיווק ישירה המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת ופעילות ללא סוכנים, מחירי ביטוח החיים אותם תשווק ביטוח ישיר יהיו נמוכים בעשרות אחוזים ביחס למתחרים. ביטוח החיים אותו תציע ביטוח ישיר מיועד בעיקר לקהל יעד בני 25-55 ועלותו תושפע ממספר פרמטרים ובהם: גיל, מין, עישון, סכום הביטוח ומצבו הבריאותי של המבוטח.
לקראת השקת הפעילות השיווקית ערכו בביטוח ישיר באמצעות מכון ברנדמן מחקר כמותי בקרב קהל היעד המהווה מדגם מייצג של האוכלוסיה. מהמחקר עלו נתונים המצביעים על כך שמרבית הציבור נמצא בתת ביטוח בביטוח חיים.
להלן עיקרי הנתונים:
- גם לאחר קבלת הפיצוי מביטוח החיים, 86% מהציבור מעריכים כי רמת החיים של משפחתם תהיה נמוכה יותר במקרה מוות של מי ממשפחתם.
-
- 53% לא יודעים מהו סכום הפיצוי שישולם למשפחה במקרה מוות.
- 51%
- לא יודעים כמה הם משלמים עבור ביטוח החיים שלהם.
- חוסר הידיעה בקרב נשים גדולה יותר.
-
- רק 16% טוענים שהם מבוטחים על מיליון ש"ח ויותר.
מהסקר אותו קיימה ביטוח ישיר עולים עוד נתונים מדאיגים ביחס לידע של הציבור בתחום זה:
- 30% מהמרואיינים שיודעים את סכום הפיצוי, אומרים כי הוא כ-50 משכורות.
- רק 27% מהמרואיינים מעריכים כי הוא בין 50 ל-100 משכורות, 25% מהם מעריכים כי מדובר בסכום בהיקף של בין 101 ל-150 משכורות.
- 6% טוענים שמדובר בסכום של 151 עד 200 משכורות.
יורם נזרי, סמנכ"ל חיים ובריאות בביטוח ישיר מסביר את המצב: מרבית המבוטחים רוכשים ביטוח חיים במסגרת הביטוח הפנסיוני, כשבתהליך הרכישה מתמקדים בעיקר במרכיב החיסכון לגיל פרישה ובמאפייניו כמו דמי ניהול ושיעורי תשואה. נושאים אלו הם ללא ספק חשובים ולהם השפעה מכרעת על איכות ורמת החיים של הגמלאי. יחד עם זאת, מדגיש נזרי, איכות ורמת החיים של המשפחה, אם חלילה לא יזכה המבוטח להגיע לגיל פרישה, חשובה לא פחות, ולצערנו בשיטת המכירה הנוכחית, היא אינה מקבלת את תשומת הלב הנדרשת וחלק לא מבוטל מהציבור מבוטח בביטוח חסר.