X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מזכר ההבנות, שנכנס לתוקף ב-4 ביוני 2012, מתווה תוכניות להקמת חברה, ששמה הזמני הוא "ציון- לפידות קידוחים", שתאתר ותרכוש מתקן קידוח שמתאים לקדיחת בארות לעומק של עד 25,000 רגל
▪  ▪  ▪

ציון נפט וגז בע"מ ("ציון נפט") (Nasdaq:ZN) הודיעה היום (יום ג', 5.6.12) שהחברה חתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם לפידות חברת מחפשי נפט לישראל בע"מ ("לפידות"), חלוצה בחיפושי נפט יבשתיים בישראל. לפידות נוסדה ב-1959 וניירות הערך שלה נסחרים בבורסה של תל אביב.
מזכר ההבנות, שנכנס לתוקף ב-4 ביוני 2012, מתווה תוכניות להקמת חברה, ששמה הזמני הוא "ציון- לפידות קידוחים", שתאתר ותרכוש מתקן קידוח שמתאים לקדיחת בארות לעומק של עד 25,000 רגל. מזכר ההבנות קובע שהבעלות על ציון- לפידות קידוחים תהיה 50% ציון נפט ו-50% לפידות. המחיר הצפוי של מתקן הקידוח הוא עד 15 מיליון דולר והמימון של ציון- לפידות קידוחים יתחלק באופן שווה בין שני הצדדים.
מזכר ההבנות גם קובע שציון נפט תשאיר את ציון- לפידות קידוחים בשביל תוכנית הקידוחים שלה וכשמתקן הקידוח לא יידרש על-ידי ציון נפט, ציון- לפידות קידוחים רשאית להחכיר אותו לצד שלישי שהוא גוף שמבצע קידוחי נפט וגז.
מזכר ההבנות כפוף לתנאים סטנדרטיים מסוימים, ביניהם חתימה על הסכמי רכישה סופיים, השגת האישורים הדרושים והשלמת בדיקת נאותות על-ידי הצדדים. בנוסף, יישום מזכר ההבנות כפוף לכך שציון תגייס לפחות 10 מיליון דולר תוך שנים עשר החודשים הבאים.
מזכר ההבנות קובע שבשנים עשר החודשים הבאים תהיה ללפידות זכות סירוב ראשון לקדיחת בארות, לפי הצורך, בהתאם לתוכנית העבודה של ציון נפט.
המייסד והיושב-ראש של ציון ג'ון בראון אמר היום: "החתימה על מזכר ההבנות הזה מהווה ציון דרך משמעותי בחיי ציון נפט וגז. אנו מסתכלים לעתיד בציפייה והשותפות עם לפידות חברת מחפשי נפט לישראל בע"מ עוזרת לגבש את המחויבות שלנו לקדוח את בארות הבוחן הצפויות שלנו".
מנהל העסקים הראשי של ציון ריצ'רד רינברג ציין: "השותפות עם לפידות עוזרת לשכך חשש שקיים זמן רב לגבי היכולת שלנו להמשיך לקדוח בארות בוחן בישראל בלי להיות תלויים בצד שלישי חיצוני. ציון גם תרוויח מהניסיון הרב של לפידות בהפעלת פרויקטי קידוח בישראל. אנו מאמינים שההקמה הסופית של ציון- לפידות קידוחים תעלה את ציון נפט, כעסק, לרמה חדשה."אנו עדיין נלהבים מהאפשרות להפיק פחמימנים באזורי הרישיונות היבשתיים שלנו בישראל, במיוחד לאור הדוח של המכון הגיאולוגי של ארה"ב (USGS), שפורסם באפריל 2010, שכלולה בו הערכה שלהם לפיה עשויים להיות 1.7 מיליארד חביות של נפט ניתן להפקה שלא נתגלה ו-122 טריליון רגל מעוקב של גז ניתן להפקה באגן הלבנט, משום שכל זכויות החיפוש של ציון נמצאות בתוך השטח של אגן הלבנט".
המניות הרגילות של ציון נסחרות בשוק הגלובלי של נסדאק בסימול "ZN" וכתבי האופציות של ציון נסחרות בסימולים "ZNWAW", "ZNWAZ" ו-"ZNWAL".
ציון נפט וגז, חברה הרשומה בדלוור, מחפשת נפט וגז בישראל באזורים הנמצאים ביבשה בין חיפה לתל אביב. היא מחזיקה כיום בשלושה רישיונות לחיפוש נפט: הרישיון יוסף (בערך 337 קמ"ר) והרישיון אשר- מנשה (בערך 319 קמ"ר) בין נתניה בדרום וחיפה בצפון, והרישיון עמק הירדן (בערך 226 קמ"ר), קצת דרומה מהכינרת. השטח הכולל של הרישיונות מסתכם בכ-882 קמ"ר.

תאריך:  05/06/2012   |   עודכן:  05/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציון נפט חתמה מזכר הבנות שותפות קידוחים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נוי
החברה הציגה את הגרסה החדשה של פתרון הדגל לניהול ארגוני SME בכנס מיוחד בהשתתפות אנדריאס וולפינגר, סגן נשיא ומנהל הפתרון ב-SAP העולמית
איה רוזנווסר רבין
APC מבית שניידר אלקטריק הקימה דאטה סנטר ומעבדות QA במלאנוקס היקף הפרויקט מוערך במיליוני שקלים
אסף דרגן
מוצרי FireEye המותקנים ברחבי העולם זיהו כבר בעבר פעילות חשודה בעלת מאפיינים שונים אשר אחר כך נתגלתה כ-Flame
איה רוזנווסר רבין
שיתוף הפעולה מאפשר ליישם בקלות חתימה אלקטרונית מאובטחת ומאושרת
אסף דרגן
קבוצת אמן חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת פתרונות התוכנה לניהול שרשרת האספקה –מאנטיס ישראל    פעילות מאנטיס בישראל תרוכז תחת קבוצת אמן    שווי השוק בישראל מוערך בעשרות מיליוני שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il