X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
שר האנרגיה והמים: "הקמת המצוף הימי לקליטת גז טבעי הוא מהלך אסטרטגי חשוב במסגרת הפרויקט הלאומי שמוביל משרד האנרגיה והמים, 'מביאים את הגז לארץ'. מטרתו – הענקת יציבות, אמינות וביטחון למשק האנרגיה"
▪  ▪  ▪
מנכ"ל משרד האנרגיה והמים, שאול צמח, שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, מנכ"ל חברת נתג"ז, שמואל תורג'מן [עמיחי זלוטניק]

מנכ"ל חברת חשמל, אלי גליקמן, שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, מנכ"ל חברת נתג"ז, שמואל תורג'מן.  [עמיחי זלוטניק]
מנכ"ל חברת נתג"ז, שמואל תורג'מן ושר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו  [עמיחי זלוטניק]
משרד האנרגיה והמים ערך בשיתוף עם חברת נתג"ז, סיור באניית הסמינול (Seminole), שבאמצעותה מקימה נתג"ז את המצוף הימי לקליטת גז טבעי. במהלך האירוע נערך טקס לציון פתיחת עבודות ההקמה ובוצעה סקירה של התקדמות העבודות.
לאור המחסור הצפוי בגז טבעי בישראל, והצורך בעמידה בביקושים הנדרשים, הנחה השר לנדאו את אנשי משרדו לגבש פתרון שיגשר על פער הזמנים שבין התדלדלות מאגר "ים תטיס" ועד לאספקה הסדירה ממאגר "תמר", ויאפשר המשך אספקת גז סדירה ורציפה. הפתרון עליו הוחלט הוא הקמת מצוף ימי (BUOY), שייתן מענה לפער הזמנים שבין הידלדלות הגז הטבעי במאגר הישראלי מרי B לבין הגעת הגז ממאגר "תמר", הצפוי באפריל 2013. הנושא קיבל משנה חשיבות ותוקף, לאור ההפסקות התכופות בהזרמת הגז הטבעי ממצרים, שהגיעו עד להפסקה כוללת בחודשים האחרונים. אל המצוף תתחבר אוניה מגזזת שתפקידה להפוך את הגז שיגיע אליה במצב של גז טבעי נוזלי (גט"ן), לגז נדיף. משם, יועבר למערכת הולכת הגז הארצית של ישראל.
לפני כשנה הנחה השר את חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) לבצע את הפרויקט המורכב של הקמת המצוף, באמצעותו, תוכל מערכת ההולכה הארצית לקבל בין 2-3 מיליארד מ"ק גז טבעי בשנה. במקביל, הנחה השר את חברת חשמל לחכור אונייה מגזזת. בחודש פברואר השנה סיימה נתג"ז את תכנון התמ"א ולאחרונה אף קיבלה היתר בנייה להקמתו. באמצעות הנחישות ושיתוף הפעולה של כל גורמי הממשלה והתכנון, מוקם הפרויקט בקצב שיא.
על המצוף - בחודש אוקטובר 2011, חתמה נתג"ז על הסכם עם חברת MICOPERI האיטלקית בהיקף של כ-500 מיליון ש"ח לצורך תכנון, ייצור והקמה של מצוף ימי לקליטת גז טבעי מאניות גט"ן מגזזות, שיקום כ-10 ק"מ מול חופי חדרה. המצוף הימי, הוא מסוג Submerged Turret Loading Buoy (STL) והוא צפוי לשמש כנקודת התחברות לאניות גט"ן (LNG) מגזזות, אשר תפרוקנה גז טבעי ישירות אל המקטע הימי של מערכת ההולכה הארצית. כאמור, באמצעות המצוף תוכל מערכת ההולכה הארצית לקבל גז טבעי בנפח של כ-2-3 BCM בשנה.
שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו אמר כי: "הקמת המצוף הימי לקליטת גז טבעי הוא מהלך אסטרטגי חשוב במסגרת הפרויקט הלאומי שמוביל משרד האנרגיה והמים, 'מביאים את הגז לארץ'. מטרתו – הענקת יציבות, אמינות וביטחון למשק האנרגיה. פרויקט 'מביאים את הגז לארץ', אותו אנו מובילים, מקבל משמעות מעשית, כאשר העבודות להקמת המצוף הימי התחילו בשטח. הפרויקט הזה בלבד יוכל לספק כמעט מחצית מכמות הגז הטבעי השנתית הדרושה להפקת חשמל במדינת ישראל. מדובר בנקודת קליטה נוספת, שהיא כצינור חמצן למשק. מדובר במתקן המגדיל את יכולת המדינה לשמור על אספקה רציפה של אנרגיה לתחנות הכוח ולתעשיה ומעניק רשת של ביטחון ועצמאות למשק האנרגיה, במיוחד לאור ההתפתחויות במצרים, שהשפיעו על אספקת הגז הסדירה לישראל".
יו"ר נתג"ז מר רון חיימובסקי מסר כי: "מדובר במתקן בעל חשיבות אסטרטגית, אשר יאפשר למדינה לדאוג לאספקת אנרגיה רציפה לתחנות הכוח ולתעשיה בישראל, בתקופה של מחסור בגז טבעי וכן להשלמת הביקושים הנדרשים לאחר הגעת הגז מתמר. פרויקט זה מעמיד את ישראל כבעלת יכולת ייבוא גז טבעי בלוח זמנים קצר".
במהלך הסיור ציין מנכ"ל נתג"ז מר שמואל תורג'מן כי: "העבודות על המצוף הימי, שהחלו לפני כשבוע, מתקדמות במלוא המרץ וצפויות להסתיים במהלך חודש נובמבר 2012. מיד עם סיום העבודות להקמת המצוף, מדינת ישראל תוכל לקבל גז טבעי ממקור נוסף ולא תצטרך להסתפק בצינור הגז היחידי הפעיל כיום."
עוד נכחו בסיור: מנכ"ל משרד האנרגיה והמים, שאול צמח, מנהל רשות הגז הטבעי, מר שוקי שטרן, יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש הכהן, רמ"ט שר האנרגיה והמים, סמדר בת אדם ומנכ"ל חברת החשמל, מר אלי גליקמן.
אודות נתג"ז
נתג"ז הנה חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה אשר הוקמה בשנת 2003. עם הקמתה העניקה הממשלה לנתג"ז רישיון להקמה ולהפעלה של מערכת הולכת הגז הטבעי בישראל למשך שלושים שנים. במסגרת הרישיון מוליכה החברה גז טבעי לצרכנים המבקשים לצרוך גז טבעי בלחץ גבוה. החברה פועלת בהתאם לתוכנית-אב למשק הגז הטבעי אשר נבנתה על-ידי רשות הגז הטבעי. על בסיס תוכנית זו, הוקמו עד היום ארבעה מקטעי הולכה מרכזיים: קו ימי (פעיל ממאי 2006), מרכזי (פעיל ממאי 2007), דרומי (פעיל מנובמבר 2009) וקו צפוני (פעיל מאפריל 2011). לאור תגליות הגז הטבעי מול חופי ישראל בשנים האחרונות, החלה החברה בתוכנית פיתוח נרחבת, במסגרתה מתוכננים קווים ומתקני גז נוספים, ביניהם המצוף הימי לקליטת גז טבעי מאניות גט"ן מגזזות, קו ההולכה המזרחי וקו ההולכה לירושלים.

תאריך:  24/07/2012   |   עודכן:  25/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתג"ז החלה בהקמת המצוף הימי לקליטת גז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר דניאל
מחזיקי כרטיס האשראי טפחות: בחודש אוגוסט הם יוכלו ליהנות ממגוון הטבות והנחות בתחום הריהוט ועיצוב הבית
חן מחלב
קמפיין פייסבוק חדשני וייחודי למכון התקנים הישראלי: מערכת לבדיקת חברים
נועה גלעדי
הדר דניאל
עינב וילק מונתה לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת מוצרי מעברות
טל סופר
חברת MobileU, המפיצה בישראל פתרונות ניהול ואבטחה להתקנים ניידים ומוצרי Mobile Security, וחברת IntensITy, מובילה ישראלית במתן שירותי ייעוץ וביצוע פרויקטי IT עתירי טכנולוגיה, הודיעו על הסכם שת"פ עסקי בשוק המקומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il