X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
אהבה, אינטימיות וסקס אחרי ניתוח סרטן הערמונית: איך זה נעשה
▪  ▪  ▪

מטופל, מנתח סרטן הערמונית ורובוט נכנסים לחדר ניתוח - זאת לא בדיחה. כשסרטן הערמונית הוא שורת המחץ, השימור של תפקוד הזיקפה והנאה ממין אחרי ניתוח להסרת הערמונית הם עניין רציני. גברים רבים עם סרטן הערמונית משתוקקים לסלק אותו, אבל התוצאות האפשריות מדאיגות מאוד. כיצד אוכל להיות בטוח שחיי המין שלי יחיו כל עוד אני חי? האמת היא שניתוחים רובוטיים להסרת הערמונית, טיפולים בסרטן הערמונית והתאוששות הם מאוד פרטניים, אבל מנתח אחד מציב את הרף מאוד גבוה.
מנתח סרטן הערמונית מהמרכז הרפואי הר סיני, ד"ר דיוויד סמאדי, מסביר כיצד הוא והרובוט שלו ממטבים את איכות החיים של גברים אחרי סרטן הערמונית. "אנו מכוונים לשלושה גורמי הצלחה -- ריפוי סרטן הערמונית, אונות מינית ושליטה על השתן", אמר ד"ר סמאדי. "כדי להגיע לשם אנחנו צריכים שלושה רכיבים קריטיים -- המטופל הנכון עם סרטן ערמונית מקומי, טכניקת ניתוחים רובוטיים מעולה ומחויבות של המטופל להחלמה".
כאדם שנמצא כמעט כל יום לצד רובוט, ד"ר סמאדי נותן קרדיט למי שמגיע. העמית לעבודה האלקטרוני שלו הוא פשוט עוד חבר בצוות הניתוח המסור שלו. הנה דעתו על שיתוף הרובוט: "רובוטיקה היא חלק חשוב בקריירה המתפתחת שלי כמנתח, אבל זה לא שפשוט קפצתי מניתוחים מסורתיים ולפרוסקופיים לרובוט. האופן שבו אני מנתח מבוסס על שינוי שנובע מניסיון. מצאתי דרך לשפר את התוצאות על-ידי שילוב של מיומנויות בכל שלוש שיטות הניתוח".
התוצאות הניתוחיות האלה מדברות בשם עצמן בקול רם וברור. בטיפולו של ד"ר סמאדי ועם ציות נאות למעקב שאחרי הניתוח, 96 אחוזים מהמטופלים מחזירים את השליטה על השתן בתוך חודשיים- שלושה ו-85 אחוזים בעלי אונות מינית 12-24 חודשים אחרי הניתוח.
אבל איך בדיוק הוא עושה את זה? יש אנשים שאולי חושבים שזה פשוט, רק לשלוט ברובוט המאוד מוערך דה-וינצ'י, אבל ד"ר סמאדי אומר שזה רחוק מהאמת.
"אם הייתי אחראי רק על הסרת הערמונית עם הסרטן, העבודה שלי הייתה הרבה יותר קלה", הוא מודה. "אבל למטופלים מגיע הרבה יותר מזה. הדבר הכי חשוב מבחינתי היה למצוא דרך להסיר את בלוטת הערמונית בלי לפגוע בפונקציות שחיוניות לחיים נוחים ומהנים אחרי ההחלמה".
הסבר על ניתוחי SMART:
העיקרון של הניתוחים הרובוטיים להסרת הערמונית SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע"י ד"ר סמאדי) הוא לעשות פחות כדי להשיג יותר.
שלא כמו ניתוחי הסרת הערמונית המסורתיים שבהם ניגשים לערמונית מבחוץ, בניתוחי SMART ניגשים לערמונית מבפנים החוצה. מבלי לחתוך או לפגוע בשלושה אזורים קריטיים - המחתלת התוך אגנית, צרורות העצבים וכלי הדם וסוגר השתן - ד"ר סמאדי ממטב את התפקוד המיני ונקיטת השתן אחרי הניתוח.
יתר על כן, מכלול הווריד הגבי נשאר ללא תפרים עד סוף ההליך, וזה מאפשר לד"ר סמאדי לשלוט על האורך של השופכה ולמזער דליפות אחרי הניתוח. הוא משתמש רק במספריים ואטבים קרים, לעולם לא במצרב שמאוד פוגע בעצבים, וכל ניתוח מהפתיחה עד הסגירה הוא לחלוטין בידיו.
כמובן, הרובוט מעצים את כל השלבים האלה. ראות משופרת, פחות אובדן דם ויותר מיומנות אצבעות – כל אלה מקורם בדיוק של הרובוט. אבל עם כל אהבתנו לטכנולוגיה, המטופלים בכל זאת רוצים לדעת: מה קורה אם הרובוט מתקלקל?
כאן המומחיות המשולשת של ד"ר סמאדי סוגרת את המעגל. הוא מזהיר: "יש יותר ויותר מנתחים רובוטיים, אבל המטופלים צריכים לשאול שאלות נוקבות. האם המנתח הרובוטי שלך מנוסה בניתוחים אונקולוגיים מסורתיים או שהוא רק טכנאי רובוטי שהוכשר לאחרונה?"
לגבי ד"ר סמאדי, התשובה ברורה לחלוטין ליותר מארבעת אלפים גברים ומשפחותיהם שלהם הוא עזר להפוך את סרטן הערמונית לזיכרון רחוק.
ד"ר סמאדי מחזק את הגברים בדברים האלה: "תבחר את הטיפול בתבונה, אבל תבחר את המנתח שלך ביותר תבונה. ואל תהסס לנצל את הכלים לטיפול באין אונות כגון תרופות דרך הפה או זריקות לפין אחרי הניתוח. ייתכן שתזדקק להם רק לזמן קצר, אבל הם יחזירו אותך לתלם מהר יותר. המטופלים צריכים למלא תפקיד פעיל בהחלמה שלהם מהאבחון עד לחיים בריאים ומאושרים אחרי הניתוח".
ד"ר דיוויד סמאדי הוא סגן יו"ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית במרכז הרפואי "הר סיני" בניו-יורק, והיוצר של SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע"י ד"ר סמאדי)

תאריך:  26/08/2012   |   עודכן:  26/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהבה וסקס אחרי ניתוח סרטן הערמונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיר בר
קבוצת פיתוח האפליקציות הצעירה, GoFirst, אשר פיתחה נשיפון לסמארטפון, חוגגת שנה להיווסדה וחושפת פרטים על הקבוצה ועל האפליקציה החדשה שלה
הדר דניאל
חברת ביו פט יצרנית לה קט, מובילת קטגוריית המזון לבעלי חיים, משיקה חטיפים בריאים וטעימים לחתולים. החטיפים מיוצרים מ-100% כבד עוף עם תוספות ייחודיות
יצחק רביחיא
פסטיבל יין בשילוב מופעי מוזיקה וביקור במוזיאון משה קסטל במעלה אדומים - ימי שני ושלישי, 3 – 4 בספטמבר בין השעות 18:00-23:00
אופיר שפיגל
קרן סושי ונצ'ר פרטנרס בראשות פול רנה אלברטיני מודיעה על הרחבת תוכנית "סטארטאפ-בוטקמפ", מאיץ מיזמי ההיי-טק אפ פורץ הדרך מאירופה, לישראל
אבריאל בן דור
מחקר חדש קובע: "נשים טובות יותר מגברים בקידום עסקים דרך נטוורקינג ברשתות החברתיות, בשיעור של יותר מ-10%". המחקר נערך ע"י חטיבת המחקר של BNI בראשות ד"ר איוון מייזנר, בקרב למעלה מ-12,000 אנשי עסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il