X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי מבקשת משר הרווחה לעזור כלכלית לסטודנטים מעוטי יכולת הלומדים ראיית חשבון ועריכת דין, מתוך הבנה שהסיוע להם במעבר מבחני הלשכה הקשים ישתלם למדינת ישראל בעתיד
▪  ▪  ▪

מבחני הלשכה שאותם צריכים לעבור סטודנטים לראיית חשבון ועריכת דין ידועים ברמת הקושי הגבוהה שלהם. מדובר במספר מבחנים קשים מאוד המצריכים ריכוז מלא מצד הסטודנטים במשך מספר חודשים, מה שלא מאפשר לרובם לעבוד ולפרנס את עצמם ואת משפחתם במשך חודשים אלו.
סטודנטים רבים מתחילים ללמוד לתארים הללו מתוך הנחה שבעתיד כאשר יגיעו למבחני הלשכה הם "יסתדרו איכשהו". אלא שמתברר שסטודנטים רבים אינם מצליחים בפועל להסתדר בתקופה זו.
לפני כשלושה חודשים פנו עשרות סטודנטים לחברי "ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי" וסיפרו להם על הקושי הרב לסיים את מבחני הלשכה בשלום, עקב חוסר היכולת גם לעבוד וגם ללמוד.
בעקבות כך, הגיש ח"כ יעקב כץ הצעת חוק המעודדת אנשים הנמצאים במעגל העוני לצאת ללימודים ולרכוש השכלה גבוהה, ובכך להגדיל את סיכוייהם להתפרנס בכבוד. בינתיים, הדיון בהצעה זו נדחה כדי לגבש תוכנית ממשלתית, אך עד כה, למרות שהתקיימו מספר דיונים, אין עדיין פתרון.
חברי ההנהגה הצעירה בשיתוף יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ פנו השבוע לשר הרווחה משה כחלון בדרישה למצוא פתרון הולם שיאפשר לסטודנטים לעבור את התקופה הקצרה אך הקשה הזו בשלום.
במכתב, כותב ח"כ כץ לשר כחלון: "המצב הנוכחי מקשה על כלל הסטודנטים שבאים ממעגל העוני, אך בעיקר על הנבחנים במבחני לשכה של עורכי דין ורואי חשבון. מבחני לשכה אלו קשים במיוחד ובמשך חודשים ארוכים, הסטודנטים משקיעים את כל זמנם בלימודים לקראת המבחן. בתקופה זו הם לא יכולים להתפרנס ומי שעול פרנסה של משפחה מוטל על צווארו, עלול ליטוש את המקצוע בשלב המכריע ולהישאר במעגל העוני."
עוד כותב כץ: "לאור חשיבות הנושא, אבקש ממך לקדם מתווה שיאפשר לסטודנטים נזקקים לקבל עזרה בתקופת לימודיהם או לחלופין, לפעול לקידום הצעת החוק שלי, המציעה מתווה כזה."
אסף דנוך, יו"ר ההנהגה הצעירה, אומר: "לצערנו, חלק מהסטודנטים נושרים דווקא ברגע המכריע הזה של מבחני הלשכה, כיוון שאינם מסוגלים לעמוד בכך. הגיע הזמן לעזור לרואי החשבון ועורכי הדין. בסופו של דבר המדינה תהיה המרוויחה הגדולה מכך שיהיו רואי חשבון ועורכי דין מקצועיים ואיכותיים יותר. אנחנו לא מתכוונים להסתפק במכתבים. בימים הקרובים נגיש שאילתא לשר הרווחה, ואם לא תהיה ברירה גם נפגין יחד עם אגודות הסטודנטים".
מלשכת שר הרווחה משה כחלון התקבלה התשובה כי הנושא "הועבר לידיעת השר" וכי הם מאמינים ש"פעולותיו של השר יהוו מענה, ולו באופן חלקי, לאמור בתוכן הפנייה".

תאריך:  30/08/2012   |   עודכן:  30/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם המדינה תסייע לסטודנטים במבחנים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דנה קריב
רשת 'טרקלין חשמל' יוצאת בקמפיין לקראת ראש השנה באמצעות משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ, הנועד ללוות את מבצע החגים של הרשת, תחת המסר "כל קונה זוכה" בעלות של חצי מיליון ש"ח
ורד בן
הדירוג ל-2012 נקבע על-ידי BDICode על בסיס המצוינות העסקית ותרומתה של החברה למשק הישראלי
מולי ויסוצקי
יינות ביתן השקיעו 2 מיליון ש"ח בהחלפת תאורה – לתאורה חסכונית וירוקה, מתוך חישוב שבכל סניף יחסכו כמה מאות אלפי שקלים מדי שנה על הוצאות החשמל לפי התעריפים הנוכחיים. מדובר במגמה שמתגברת בחודשים האחרונים, בעקבות החוק החדש של השר ארדן: החלפה לתאורה ירוקה וחסכונית
עדי וילדר
מירב ברנשטיין
מסטרקארד ו-eNett יציעו פתרונות תשלום בטוחים ומהירים יותר בתעשיית התיירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il