X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
קטר הקיטור הטורקי מקורי, הגיע במבצע חשאי לבאר שבע, והוא יהיה היחיד שנמצא בישראל. הקטר זכה למחווה מיוחדת מצד עיריית באר- שבע, שתקרא את מתחם תחנת הרכבת הטורקית ההיסטורית על שמו: "מתחם הקטר 70414"
▪  ▪  ▪
ראש העיר והקטר [דייגו מיטלברג]

מבצע הבאת הקטר ההיסטורי למוזיאון הקטר בבאר שבע הסתיים השבוע המיוחד לאחר שבשלוש השנים האחרונות עשה ראש עיריית באר- שבע, רוביק דנילוביץ', מאמצים רבים לאתר קטר קיטור. באוגוסט 2008 הוא פנה לנשיא המדינה שמעון פרס שיסייע במשימה מול ממשלת טורקיה, אך בעקבות המתיחות הדיפלומטית בין שתי המדינות, המהלך לא הבשיל.
ראוי לציין, כי בסמוך למתחם תחנת הרכבת הטורקית בבאר- שבע, הוקמה כיכר אטאטורק, על שמו של מוסטפא כמאל אטאטורק, מקימה ומייסדה של הרפובליקה של טורקיה ונחשב לאבי האומה הטורקית.
בשנה האחרונה גובש צוות המורכב מנציגי עיריית באר- שבע ורכבת ישראל ומטרתו לחפש קטר קיטור מקורי, ברחבי העולם. לאחר בדיקה, הסתבר שבעולם קיימים היום רק 14 קטרים מסוגו 70414, רובם בבריטניה ומקצתם בטורקיה, אירן ועירק.
בחודשים האחרונים אותרה בבריטניה (בוולס) קבוצת חובבי רכבת, שהתאגדו והקימו חברה שכל מטרתה שיפוץ ושיקום של קטרי קיטור.
הצוות המשותף של עיריית באר-שבע ורכבת ישראל, יחד עם משרד עורכי דין שמתמחה בתחום, יצאו לבריטניה וניהלו משא-ומתן ארוך לרכישת קטר קיטור טורקי מקורי, שהגיע לאחרונה לבריטניה.
לאחר שנחתם הסכם מול החברה הבריטית, הועלה הקטר בתאריך 26.11.12 על אוניה בנמל סאות'המפטון באנגליה והוא הגיע לישראל ביום שישי -20.12.12.
תחנת הרכבת הטורקית ההיסטורית, בעיר באר-שבע, שנבנתה על-ידי השלטון העות'מני בשנת 1915 משוקמת בימים אלה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע בעלות של כ-20 מיליון ש"ח במימון משותף של רכבת ישראל.
מדובר ביוזמה של ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', שמיום כניסתו לתפקיד פועל לשיקום אתרים היסטוריים ברחבי העיר. התוכנית אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה.
דנילוביץ' גייס כשותפים לחזון את אנשי "רכבת ישראל" והפרויקט אושר בדירקטוריון החברה. כמו-כן, התקבלה ברכתו של שר התחבורה, ישראל כץ, שרואה במיזם עוגן הסברתי חשוב של הרכבת, שמשקיעה מיליארדי שקלים בפיתוח תשתיות, בקווי הרכבת באר שבע - תל אביב ובאר שבע - אשקלון.
מתחם התחנה בבאר-שבע משתרע על פני כ-7.5 דונם, יש בו שלושה מבנים לשימור והוא נמצא בציר תנועה מרכזי, המחבר את הכניסה לעיר מכיוון צפון-מערב עד ליציאה הדרומית לכיוון אילת.
האדריכל שנבחר לתכנן את הפרויקט הוא אייל זיו והפרוגרמטור צביקה מינץ. שניהם עבדו במשותף, לאחרונה, בפרויקט מתחם "התחנה" בתל אביב.
התכנים שישולבו במתחם תחנת הרכבת הטורקית בבאר-שבע יהיו מיני מוזיאון לתולדות רכבת ישראל, שישלב עבר, הווה ועתיד, ארכיון למורשת העיר באר-שבע, מיום הקמתה, שיכלול תיעוד תמונות ומסמכים רשמיים. כמו-כן, יוקם במתחם בית קפה – מסעדה לרווחת המבקרים.
האטרקציות הבולטות ימוקמו בכיכר הולכי הרגל, שלאורכה יוצבו מסילות ברזל אותנטיות, קרונות שישמשו כחללים לתערוכות מתחלפות וגולת הכותרת, תהיה בדמות קטר קיטור שמספרו 70414, על-פי שירו המיתולוגי של חיים חפר, בביצוע אריק לביא.
בראשית שנת 2013 אמורה להסתיים העבודה במתחם.
ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ': "מתחם תחנת הרכבת הטורקית בבאר-שבע הוא אחד היפים והמרגשים במדינת ישראל. בשיתוף פעולה עם רכבת ישראל ומשרד התחבורה, אנו משקמים נדבך היסטורי חשוב שהוקם על-ידי השלטון העות'מני, ששלט בארץ, והוא עדות למרכזיותה של באר-שבע כעיר מחוז. מיזם זה מהווה חוליה אחת, בציר שיכלול רצף של מוזיאונים ומוקדי תרבות ואמנות, כמו: מרכז מבקרים תיירותי בינלאומי "באר אברהם אבינו", תיאטרון הפרינג', מוזיאון הנגב לאמנות, המוזיאון הארכיאולוגי ומוזיאון המדע. אני רואה חשיבות מכרעת, כראש עיר, לשים דגש על העוגנים ההיסטוריים של העיר, שמסמלים את המורשת העמוקה של באר-שבע. לכן, החלטנו להציב כאייקון את קטר הקיטור, שמספרו 70414, שכה מסמל את באר-שבע. אני משוכנע שמתחם תחנת הרכבת הטורקית יהווה מוקד משיכה נוסף למבקרים מהארץ ומחוץ לארץ."

תאריך:  24/12/2012   |   עודכן:  24/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קטר הקיטור ההיסטורי חזר לבאר שבע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אולי יש קצת כסף לכלבים?
אסנת בת חן  |  24/12/12 17:11
2
עיר של מוזיאונים
אלון כהן  |  25/12/12 09:32
3
יוזמה ברוכה
אילנה שפירא  |  3/06/14 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי וילדר
אריק בלומברג
חברת התוכנה "קומסטאר" המפתחת כלים לשיווק יעיל באינטרנט ובראשם מערכת "שלח מסר" הפתיעה את לקוחותיה מאזור הדרום והוציאה עבורם חשבונית לקוח על סכום אפס
רונן הלל
חברת אביסרור משה ובניו בע"מ זכתה במכרז מנהל מקרקעי ישראל להקמת 42 יח"ד בשכונת נווה זאב פלח 5 בבאר-שבע. תמורת הקרקע, בשטח 6,663 מ"ר, תשלם אביסרור מחיר של 104,805 שקל והוצאות פיתוח בסך 4,218,615 שקל
עדנה דור-און
בבית החולים זקוקים למתנדבים בכל הגילים - מסטודנטים ועד פנסיונרים לסיוע למטופלים
יניב כהן
השבוע תחנוך רכבת ישראל עמדת הנצחה חדשנית - 'גלעד לזכרם', פרי פיתוח של תבונה מילניום מקבוצת SQLink, לזכר עובדי החברה שנפלו בעת מילוי תפקידם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il