X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
אלפי ילדים בני 12-6 מנסים למסור פרטים אישיים באינטרנט
▪  ▪  ▪
מוגובי [יח"צ ]

חברת מוגובי, המפעילה עולם וירטואלי המוביל בישראל לילדים, הודיעה לרגל יום האינטרנט הבטוח, שחל ב-5 בפברואר, שהשנה חסמה החברה כ-18 אלף ניסיונות של ילדים בני 12-6 למסור את פרטיהם האישיים באינטרנט. נתון זה נחשב נמוך יחסית למספר הילדים הגולשים במוגובי, העומד על מעל 300,000 גולשים בחודש, ועדיין מבהיר את מידת הנחיצות שיש בחינוך לנושא הבטיחות באינטרנט.
עם הקמתה ב-2009, מוגובי חרתה על דגלה חינוך לפרטיות הילדים ויצירת סביבה מוגנת לילדים בגילאי הקרוא וכתוב כאלטרנטיבה לרשתות החברתיות שמתאימות לילדים הבוגרים יותר, תוך מפגש עם שפע של משחקים מהנים, משימות והרפתקאות מהנים ומעשירים.
בעולם הוירטואלי של מוגובי, יוצרים הגולשים דמות וירטואלית (אווטאר) הנקראת 'מוגובי' ודרכה מכירים חברים, משחקים במשחקים, משתתפים במשימות והרפתקאות מעשירות.
על-מנת למנוע מסירת פרטים אישיים על-ידי הילדים, מפעילה מוגובי מנגנוני ניטור וחסימה אוטומטיים ואנושיים, אשר מונעים מהילדים למסור פרטים כגון שם, כתובת וגיל. כמו-כן, החברה יוזמת מגוון פעילויות שמטרתן לקדם את מודעות הילדים לנושא הפרטיות באינטרנט באופן כייפי ומעשיר. מדי שנה משקיעה החברה מעל 350,000 ש"ח במכלול מנגנוני שמירה על בטיחות הילדים בגבולות האתר. הודות לפעילות זו, זכתה החברה גם השנה בתחרות ה-WEBI כאתר הילדים הבטוח בישראל, זו השנה השלישית ברציפות.
לדברי רפי יער, מנכ"ל מוגובי, "המחשב והאינטרנט הפכו ברבות השנים לפעילות מועדפת בעיניי הרבה ילדים. בתור מותג ילדים פופולרי, אנו מאמינים כי יש לנו אחריות כלפי הילדים והוריהם להבטיח שהגולשים באתר ייהנו מסביבה מוגנת, תוך שמירה מלאה על פרטיותם – ופועלים בכל עת במגוון צעדים כדי להבטיח זאת".
על-מנת שפרטיותם תישמר, מציעה מוגובי כמה טיפים לגלישה בטוחה של הילדים ברשת:
  • העדיפו אתרים עם פילטרים ומנגנוני ניטור, שימנעו מהילדים לכתוב פרטים אישיים כמו טלפון או כתובת ו/או מילים פוגעות ומעליבות.
  • העדיפו אתרים הדורשים אישור הורים לצורך הרשמה. עורך האתר שומר איתכם על קשר מיילי, מעדכן בחידושים, ולפעמים מבקש את רשותכם לגבי נושאים כאלה ואחרים.
  • העדיפו אתרים המקדמים פעילויות חינוכיות, כמו משחקים, חידונים וקמפיינים ועוסקים בהגברת המודעות לגלישה בטוחה.
  • הדגישו בפני ילדיכם שלא למסור פרטים אישיים באינטרנט. תמונות, שם, כתובת, מספר טלפון, שם בית הספר וסיסמה אישית הם אישיים, ולא מעניינו של אף אחד אחר. הסבירו להם מהן ההשלכות בטווח הארוך והקצר לפרסום הפרטים הללו.
  • עודדו את הילדים לשתף אתכם בחוויות שהם עוברים באינטרנט, היו להם אוזן קשבת. אם תדעו על חוויות שהם עוברים, על הצעות לפגישות פנים אל פנים וכדומה, תוכלו לזהות 'נורות אדומות' במקרה הצורך.
  • הזכירו לילדים, שאין מתנות חינם. אם הציעו להם מתנות ברשת בחינם, לרוב יש לכך תמורה.

אתר מוגובי
מוגובי הוא מותג ילדים ישראלי פופולרי, המבוסס על עולם וירטואלי ממשפחת וואלה! העולם הוירטואלי הושק ביוני 2009 ומותאם לילדים בגילאי 12-6. באתר יוצרים הגולשים דמות וירטואלית (אווטאר) הנקראת 'מוגובי' ודרכה מכירים חברים, משחקים במשחקים ועוד.
תאריך:  05/02/2013   |   עודכן:  05/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב כהן
מטריקס הטמיעה באתר האינטרנט של מכבי תנועה עולמית מערכת להעברת שידורי VOD לקראת המכביה 2013
אורי נוי
הפרויקט בוצע תוך כחצי שנה על-ידי 'Complete פתרונות עסקיים'
יניב כהן
TNN טלקום ציידה 8 כיתות לימוד במכללה האקדמית להנדסה ירושלים בתשתיות מולטימדיה
יעקב אברמוביץ
יבמ ואקטיביו קיימו שולחן עגול, שעסק בפתרונות ביג דאטה לחברות אינטרנט ודיגיטל מדיה. במפגש השתתפו כ-40 מנהלי R&D, מנהלי IT, מנהלי BI ומנהלי שיווק של החברות הבולטות בתעשיית האינטרנט הישראלית
גלעד הראל
סוס טרויאני בפייסבוק שאסף את פרטי האשראי של אלפי ישראלים, פרק נוסף במלחמת הסייבר בין אירן וארה"ב ואיזה איום סייבר הביא את ממשלת ארה"ב להמליץ למשתמשים לנטרל את יישום הג'אווה במחשבים שלהם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il