X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
Second Sight מגיעה למזרח התיכון: עוד ציון דרך חשוב לעיוורים עם רטיניטיס פיגמנטוזה שתל רשתית Argus(R) II הותקן אצל שני מטופלים ראשונים בערב הסעודית
▪  ▪  ▪

בית החולים המתמחה לעיניים המלך חאלד (KKESH), המרכז המוביל לטיפול בחולי עיניים במזרח התיכון ובית חולים בעל שם בינלאומי, ציין השבוע ציון דרך חשוב כאשר שתל רשתית Argus II הושתל אצל מטופל שהתעוור בגלל רטיניטיס פיגמנטוזה (ר"פ), המטופל הראשון במזרח התיכון שהותקנה אצלו טכנולוגיה משיבת ראייה המיוצרת על-ידי Second Sight Medical Products Inc.
ר"פ היא מחלה תורשתית נדירה שגורמת ניוון מתקדם של התאים הרגישים לאור ברשתית, שמוביל ללקות ראייה משמעותית ובסופו של דבר לעיוורון. ההערכה היא שיש ברחבי העולם 1.2 מיליון אנשים עם ר"פ. Argus II הוא הטיפול המאושר היחידי בעולם לרטיניטיס פיגמנטוזה בשלב הסופי. מערכת Argus II של Second Sight משתמשת בגירוי חשמלי כדי לעקוף את התאים המתים ולגרות תאי רשתית שעדיין חיים ולגרום לתפיסה חזותית אצל עיוורים. Argus II הוא הרשתית המלאכותית הראשונה שקיבלה אישור באירופה (תו תקן CE), בערב הסעודית ובארצות הברית.
"כשהשתלתי את ההתקן הראשון במזרח התיכון יכולתי לחשוב רק על כמה זה משמעותי עבור עיוורים להשיב את הראייה, וכמה חולים ייהנו מהשבה מסוימת של הראייה באמצעות השתל הזה בערב הסעודית וברחבי העולם", אמר ד"ר פרננדו ארבאלו, פרופסור נספח לרפואת עיניים במכון העיניים ווילמר (חטיבת הרשתית) בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ון הופקינס, וראש החטיבה לזגוגית- רשתית ב-KKESH. אחרי יום ד"ר סאבא אל רשיד, סגן ראש החטיבה לזגוגית- רשתית ב-KKESH, ביצע את ההשתלה השנייה.
ד"ר גרגואר קוסנדאי, מנהל אירופה של Second Sight: "אנו שמחים מאוד להכניס לשימוש את הטיפול שלנו בעיוורים ב-KKESH, המרכז המוביל לטיפול בחולי עיניים במזרח התיכון ובית חולים בעל שם בינלאומי. KKESH מציע עכשיו את הטיפול היחידי לעיוורון בגלל רטיניטיס פיגמנטוזה והם מקדמים את הטיפול במרפאה שלהם. רופאי עיניים מובילים במזרח התיכון יכולים עכשיו להפנות ל-KKESH ולהציע את היתרונות של Argus II למטופלים שלהם".
"ההתעניינות של המטופלים ביתרונות של העין הביונית Argus II גורמת סיפוק רב", אמר ד"ר עבדול-אלה אל-טוורקי, מנהל כללי, KKESH. "אנו מאמינים שזה תפקיד חיוני לספק טיפול רפואי באיכות גבוהה ולהכניס לשימוש שיטות חדשות ומשופרות לאבחון, טיפול ומניעה של מחלות. KKESH הוא המרכז למצוינות בראייה ונמצא בחזית החדשנות הרפואית הגלובלית. ההישג הזה התאפשר באמצעות התמיכה המתמשכת הנדיבה של והממשלה, והמלך עבדאללה בין עבדולעזיז אל סעוד".
אודות מערכת שתל הרשתית של Second Sight:
המערכת פועלת על-ידי המרת תמונות וידאו שלוכדת מצלמה זעירה, שנמצאת במשקפיים של המטופל, לסדרה של פולסים חשמליים קטנים שמועברים אלחוטית למערך של אלקטרודות על פני השטח של הרשתית. הפולסים האלה מיועדים לגרות את התאים הנותרים של הרשתית והתוצאה היא התפיסה המתאימה של דפוסי אור במוח. המטופלים לומדים לפרש את הדפוסים החזותיים האלה ובכך מחזירים לעצמם תפקוד חזותי מסוים. אצל שישה משישים המטופלים הראשונים הושתלה מערכת Argus I מהדור הראשון, שחוברה לשתל אלקטרוני שהוחדר באופן פולשני לתוך הגולגולת מאחורי האוזן באמצעות תיל שמחבר לעין מתחת לעור. 55 המטופלים האחרונים קיבלו את מערכת Argus II מהדור השני, שהיא הרבה פחות פולשנית ומושתלת רק בעין ובסביבתה. Second Sight קיבלה אישור אירופאי (תו תקן CE) עבור מערכת Argus II ב-2011 -- האישור הראשון והיחיד לשתל רשתית בכל העולם. בפברואר 2013 מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) אישר את Argus II.
אודות Second Sight:
Second Sight Medical Products Inc. שנמצאת בלוס אנג'לס, קליפורניה, נוסדה ב-1998 כדי ליצור שתל רשתית שיאפשר ראייה לחולים שהתעוורו בגלל ניווני רשתית, כמו ר"פ. באמצעות מסירות וחדשנות, המשימה של Second Sight היא לפתח, לייצר ולשווק שתלי עיניים שמאפשרים לעיוורים יותר עצמאות. המטה האירופאי נמצא בלוזאן, שווייץ. למידע נוסף, בקרו באתר www.2-sight.com.

תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציון דרך חשוב לעיוורים - שתל רשתית הושתל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי מרון
פרס למצוינות במחקר הביו-רפואי - לפרופ' חגי ברגמן ולד"ר יעקוב חנא
זהר נוי
Enterprise Rent-A-Car יוצרת שותפות עם Sfakianakis Group ביוון כדי לשחרר אפשרויות השכרת רכב בדרום מזרח אירופה    הנוכחות של Enterprise באירופה גדלה ליוון עם התרחבות נוספת שמתוכננת ברחבי דרום מזרח אירופה
יניב כהן
יניב כהן
אינטגריטי תוכנה תמכור ותטמיע את מערכת eyeShare לאוטומציה של תהליכי IT של חברת Ayehu בישראל
גלעד הראל
מתקפת הסייבר שהוכיחה שאפל לא חסינה, הונאות חדשות ישנות בפייסבוק וממה משתמשי לינקדאין צריכים להיזהר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il