X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
שיעורי השרידות בסרטן הערמונית השתפרו אחרי בדיקות PSA שגרתיות המומחה לניתוחי ערמונית רובוטיים ד"ר דיוויד סמאדי מספר על הוכחות נוספות להצלחה של בדיקות PSA
▪  ▪  ▪

הפוטנציאל של בדיקת הדם PSA (האנטיגן שספציפי לערמונית) להציל חיים מוכח במחקר של Cleveland Clinic על סרטן הערמונית שפורסם בקיץ האחרון, לדברי ד"ר דיוויד סמאדי, מנתח ניתוחי ערמונית רובוטיים וסגן יו"ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית במרכז הרפואי "הר סיני" בניו-יורק.
מטרת המחקר, שפורסם באוגוסט 2012 בכתב העת Urology, הייתה להעריך כיצד ההנהגה של בדיקות PSA שגרתיות בתחילת שנות התשעים השפיעה על תוצאות הטיפול בסרטן הערמונית בטווח הארוך. נסקרו נתונים מחולים שעברו ניתוח להסרת הערמונית או הקרנות לטיפול בסרטן הערמונית.
החוקרים מצאו שיעור הישרדות ללא גרורות במשך 15 שנים של 82 אחוז בחולי סרטן הערמונית שטופלו אחרי ההנהגה של בדיקות PSA שגרתיות (1993-1996), בהשוואה לשיעור הישרדות ללא גרורות במשך 10 שנים של 74 אחוז בחולים שטופלו לפני הבדיקות השגרתיות (1986-1992).
ד"ר סמאדי אמר: "גברים עם סרטן הערמונית חיים זמן רב יותר ועם סיכויי החלמה מצויינים. אבחון מוקדם הוא גורם חשוב בהצלחה שלנו בטיפול במחלה הזאת".
החוקרים של Cleveland Clinic השוו נתונים של יותר מ-1,700 חולי סרטן הערמונית. הגברים חולקו לקבוצות: אלה שטופלו בשנים שלפני שבדיקות PSA הומלצו לגברים באופן שגרתי ואלה שטופלו בשנים שאחרי. המקרים כללו טווח של סיכון גבוה, בינוני ונמוך להתקדמות המחלה והתועלת מבדיקות PSA נמצאה בכל רמות המחלה.
למרות אינדיקציות חיוביות שנמצאו במחקרים דומים שהשוו נתונים לפני ואחרי PSA, גברים רבים מהססים האם לעבור את הבדיקה או לא. במאי 2012, כוח המשימה לשירותי מניעה של ארצות הברית המליץ נגד בדיקות מבוססות PSA לגברים ללא קשר לגיל (לא כולל מעקב אחרי אבחון של סרטן הערמונית או טיפול בסרטן הערמונית). האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן ממליצה לגברים ששוקלים בדיקות לגילוי סרטן הערמונית לקבל החלטות מושכלות על סמך המידע הזמין, שיחה עם הרופא שלהם ודעתם האישית על תופעות הלוואי של הבדיקות והטיפול.
המומחים לסרטן הערמונית עדיין חלוקים בנושא הבדיקות. "אבחון מוקדם פותח חלון רב ערך לטיפול, אבל חשוב שגברים יבינו ש-PSA אינה בדיקה חד פעמית. אין חיובי או שלילי כשזה נוגע לסרטן הערמונית, מסביר ד"ר סמאדי. "אנחנו עוקבים אחרי תוצאות ה-PSA לאורך שנים, כדי לזהות מתי הרמה אצל גבר עשויה להיות גבוהה כדי שנבדוק עוד, ואם יש צורך נטפל הסרטן באמצעות הסרת ערמונית רובוטית או אופני טיפול אחרים".
ד"ר דיוויד ב. סמאדי הוא סגן יו"ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית במרכז הרפואי "הר סיני" בניו-יורק. כאורולוג ואונקולוג מומחה המתמחה באבחון וטיפול במחלות אורולוגיות, סרטן הכליות, סרטן שלפוחית השתן וסרטן הערמונית, הוא מתמחה גם בטיפולים זעיר פולשניים מתקדמים רבים בסרטן הערמונית, כולל הניתוח הרובוטי החדיש ביותר שלו, SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע"י ד"ר סמאדי).
אתרים קשורים:
[קישור]
[קישור]
[קישור]
[קישור]

תאריך:  17/03/2013   |   עודכן:  17/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקות PSA בסרטן הערמונית - עידכונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן הלל
ההפנינג הססגוני מתחיל בסופ"ש הקרוב 23.3 ונמשך במהלך חוה"מ ובמהלך סופי השבוע שלאחר מכן בתאריכים: 5-6 באפריל, 12-13 באפריל, 19-20 באפריל, 26-27 באפריל ו-3-4 במאי. הפנינג קטיף נוריות חגיגי במיוחד יתקיים גם ביום העצמאות 16.4.13
גיל לזר
בית הספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה חונך תוכנית לתואר שני בלימודי תקשורת ומדיה חדשים – המתקדמת ביותר בישראל
עירית מירון
חברת yes הרימה את הכפפה והכניסה מפגשי העצמה לאימהות העובדות בה. כי אימא טובה, היא אימא שטוב לה
יניב כהן
עם מחזור מכירות של כ-2 מיליארד ש"ח, צמיחה של כ-13%, גידול ברווח התפעולי שהגיע לכ-140 מיליון ש"ח ותזרים מצוין של כ-128.5 מיליון ש"ח
אמיר בן ארצי
מדריך מהיר לארגונים כיצד להתכונן למתקפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il