לעסקים קטנים חשיבות מרכזית למשק ולצמיחה הכלכלית, והם נחשבים בארץ ובעולם כמנוע צמיחה מרכזי למשק כולו. חלקם של העסקים הזעירים והקטנים נאמד על 98.5 אחוז מכלל העסקים בישראל, ומספר המועסקים בסקטור זה נאמד בכ-55 אחוז מכלל המועסקים. רק לשם השוואה, בשנת 2008, מספרם של העסקים הגדולים בישראל, להם 100 עובדים ויותר, עמד על 3,300 בלבד ומשקלם מסך העסקים הגיע ל-0.7 אחוז בלבד מכלל העסקים.
אולם האתגרים העומדים בפני עסקים קטנים הם רבים, וכדי לשגשג הם נדרשים ללמוד כלים עסקיים, ובראשם כלים שמיועדים לשפר ולהגדיל את מערכי התפעול, השיווק והמכירות שלהם. כלי שיווקי מרכזי עבור עסקים קטנים הוא אתר אינטרנט, שמאפשר לעסק חשיפה לשווקים בקרבתו הישירה או שאינם בקרבתו הישירה ואינם אינטואיטיביים עבורו.
אלי שמש, יזם אינטרנט ומומחה לשיווק, פרסום, וקידום אתרים ברשת, קורא ל
נפתלי בנט, שר הכלכלה והמסחר, לנצל את כניסתו לתפקיד כדי לחזק את ההשקעה של המדינה בסיוע לעסקים קטנים באמצעות שיווק באינטרנט. שיווק נכון באינטרנט יאפשר לעסקים קטנים להביא להרחבת פעילותם, להגדיל ההכנסות והרווחים, ובסופו של דבר הגדלה של מספר המועסקים בעסק.
לצורך כך, טוען אלי שמש, על המדינה לפתח תוכנית סיוע לעסקים קטנים שתהיה ייעודית לפיתוח השיווק ברשת ומתן כלים מעשיים שיאפשרו לעסקים למנף את הכוח של הרשת. כלים כאלו כוללים, לדוגמא: בניית אתרים אפקטיביים, כלים לקידום אתרים ברשת ובמנועי החיפוש, כלים לפרסום ברשת ועוד.
אלי שמש מוסיף, כי כדי למקסם את האפקט של תוכנית סיוע כזו על המשק, על המדינה לתעדף עסקים קטנים בפריפריה, בנגב ובגליל. עבור עסקים בפריפריה שיווק באינטרנט יאפשר להם חשיפה לשווקים של המרכז, יגדיל את הכנסותיהם, ויספק דחיפה כלכלית לאזור כולו.
אודות אלי שמש יזם אינטרנט מומחה לשיווק, פרסום וקידום אתרים ברשת. משמש כמנכ"ל ובעלים בחברת אינפו ערוצי מדיה ותקשורת, חברת מדיה ופרסום דיגיטלי המתמחה בייזום פרויקטים אינטרנטיים, ובהקמה, תפעול ושיווק אתרי תוכן באינטרנט. אלי שמש הינו בעל ניסיון של 13 שנים בשיווק ופרסום באינטרנט, יזם והקים מספר פורטלי אינטרנט מובילים בתחומם, בהם פורטל לימודים אינפו, אתר מוביל בתחומי הלימודים והקריירה. בעל ניסיון של 23 שנים במכירות, חקר ולימוד התנהגות צרכנים, והדרכה של מנכ"לים, מנהלים ואנשי מכירות בהטמעה של מתודולוגיות למכירה נכונה בארגונים.