X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

סטודנטים לסיעוד ופיזיותרפיה הלומדים במכללה האקדמית צפת ישתתפו השנה בהפנינג לקידום הבריאות, במסגרת אירועי יום הבריאות העולמי החל בשבוע הבא. לראשונה, יצאו סטודנטים לסיעוד לבתי ספר ומרכזים לטיפול בקשישים בצפת, במטרה להדריך תלמידים ומבוגרים כיצד לנהל אורח חיים בריא.
כבכל שנה, ארגון הבריאות העולמי מציין את יום הבריאות העולמי. השנה נבחר "יתר לחץ דם" כנושא המרכזי המציין את יום הבריאות וכסוגיה אחת בנושא האתגרים העומדים בפני אוכלוסיית העולם בנושא בריאות. בחירת הנושא נועדה להעלותו על סדר היום ובכך, להגביר את המודעות לבריאות בקרב הציבור. בעקבות זאת, המכללה האקדמית צפת מזמינה את ציבור התושבים לקחת חלק באירועים, במהלכם יוכלו לעבור בדיקות והדרכות שונות לשמירה על אורח חיים פעיל ובריא.
אירועי יום הבריאות יתקיימו ביום רביעי, ה-10 לאפריל 2013, ויתחלקו לפעילויות מגוונות בקמפוס המכללה שנועדו להדריך את הסטודנטים, הסגל האקדמי, הסגל המנהלי ותושבים. פעילות נוספת תתקיים בקהילה. הפעילות מאורגנת ע"י הסטודנטים מהחוגים לסיעוד ופיזיותרפיה בהנחייתו של ד"ר מוחמד ח'טיב מהחוג לסיעוד.
ב'פלטין' שבבית בוסל, יוצבו עמדות אישיות לבדיקת לחץ דם, בדיקות דם לסוכר, תזונה נכונה, נזקי עישון, סכנה בשימוש בסמים ועוד. סטודנטים לסיעוד בהנחיית מרצים מומחים, יבדקו את ציבור המבקרים וינחו אותם כיצד לנהוג בבריאותם. בתום הבדיקות יוכלו הנבדקים לקבל הסברים מפורטים על תוצאות הבדיקות.
ד"ר רביע חלאילה, ראש החוג לסיעוד "יום הבריאות יצוין בכל רחבי העולם כיום בעל חשיבות מרכזית לקידום בריאות הקהילה. התערבויות לקידום בריאות לאורח חיים פעיל ובריא בקהילה מהווים חלק מרכזי בתוכנית הלימודים בחוג לסיעוד. על כן, הסטודנטים לסיעוד ייקחו חלק מרכזי ביום הזה."
סטודנטים לפיזיותרפיה בהנחייתם של פיזיותרפיסטים מומחים, יקיימו סדרת הדרכות למתעניינים, בנושא איכות תנועה ויציבה נכונה של גוף האדם והקשר שלהם עם כאבי גב, כאבי כתפיים וברכיים. ההדרכה תלווה בהדגמות של תרגילים שיאפשרו לנבדקים לבחון את איכות התפקוד היומיומי שלהם והקשר לרמת הכאב או אי הנוחות.
ד"ר סמדר פלג, ראש החוג לפיזיותרפיה "בעידן המודרני, מתרחבת המודעות לנושא המניעה. לעיתים קרובות, בדיקה פשוטה שכוללת הסתכלות על עמידה, ישיבה והליכה, ומתן שני תרגילים מתאימים יכולים למנוע כאבי גב חריפים. בדיקה ע"י קבוצת סטודנטים תחת פיקוח של מדריך מומחה תהווה חוויה הדדית לסטודנטים ולנבדקים".
כמו-כן, יוצבו דוכני הדרכה של האגודה הישראלית לסוכרת, האגודה למלחמה בסרטן, נציגי המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד החינוך וניידת של מד"א לאיסוף תרומות דם.
השנה הוחלט על פעילות של סטודנטים לסיעוד גם בקהילה. הסטודנטים יקיימו פעילויות הדרכה שונות בתחום הבריאות ותזונה נכונה לתלמידים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים ברחבי העיר. סטודנטים נוספים יבקרו קשישים השוהים בבית האבות 'סוכת שלום' ובמרכז יום לקשיש, וידריכו אותם על תזונה נכונה, חשיבות הפעילות הגופנית, הסכנות הכרוכות מנפילה בגיל מבוגר ועוד.
בכוונת ראשי החוגים לסיעוד ופיזיותרפיה, להמשיך בפעולות הסברה בקהילה בנושאי בריאות ואורח חיים נכון גם אחרי האירוע. נשיא המכללה, פרופ' אהרן קלרמן, רואה בתרומת המכללה לציבור בכל תחום אפשרי כחלק מפעילותה של המכללה.

יוני לובלינר - קשרי עיתונות המכללה האקדמית צפת
תאריך:  05/04/2013   |   עודכן:  05/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהרן קלרמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביום הבריאות העולמי במכללה האקדמית צפת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
זהר נוי
שלמור תקשורת
יניב כהן
ענקית האנרגיה TOTAL בחרה בפתרון מחשוב ואחסון של SGI עבור חיפושי נפט וגז
אופיר הלל
Movon מייצרת בצורה מידית מיקרו וידאו מתמונת הסטילס ומאפשרת לשתף ברגעים המעלים חיוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il