X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
תוכנות מורשות תורמות לכלכלת ישראל פי 4.3 מאשר תוכנות פיראטיות
▪  ▪  ▪

תל אביב - 22 במאי 2013 - מחקר חדש של BSA - ברית התוכנה ו-INSEAD, אחד מבתי הספר לעסקים המובילים בעולם, מגלה כי להגברת השימוש בתוכנות מורשות כדין תהיה השפעה גדולה יותר על הכלכלה בישראל בהשוואה לגידול שיושג בשימוש בתוכנות פיראטיות.
גידול של אחוז אחד בשימוש בתוכנות מורשות ייצור סכום מוערך של 316 מיליון דולר בתוצר לאומי, בהשוואה ל-73 מיליון דולר בגידול דומה בשימוש בתוכנה פיראטית. המשמעות היא שתוכנה בעלת רישיון כחוק תספק ערך כלכלי נוסף של 243 מיליון דולר.
"יתרון תחרותי: ההשפעה הכלכלית של תוכנות מורשות כדין", הוא ניתוח פורץ דרך המתבסס על נתונים מ-95 מדינות כדי להמחיש את היתרונות של שימוש בתוכנה מורשית כחוק לכלכלות לאומיות. המחקר מאשר כי שימוש גובר בתוכנה ברישיון עולה בקנה אחד עם הישגים חיוביים משמעותיים בתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), וכי ההשפעה הכלכלית המתמרצת של תוכנה מורשית כדין היא גדולה יותר באופן משמעותי מזו של תוכנות פיראטיות.
"שימוש בתוכנה מורשית כדין מפחית סיכונים ויוצר יעילות תפעולית המגיעה ישירות לשורה התחתונה של ארגונים", אומרת עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של BSA בישראל. "מחקר זה מוכיח כי תוכנה מורשית אינה רק טובה לחברות, אלא הנה גורם מקדם חשוב לצמיחה של כלכלות לאומיות. על הממשלה, גורמי אכיפת החוק והתעשיה בישראל, לנצל כל הזדמנות כדי לקטוף רווחים פוטנציאליים אלה על-ידי הפחתת פיראטיות תוכנה וקידום שימוש בתוכנה מורשית כדין".
המחקר גם מגלה כי לכל דולר נוסף המושקע בישראל בתוכנה מורשית כדין יש תשואה להשקעה (ROI) מוערכת של 74 דולר.
בין הממצאים האחרים במחקר:
  • הגדלה של 1 אחוז בשימוש בתוכנה חוקית בעולם תזריק לכלכלה הגלובלית סכום המוערך ב-73 מיליארד דולר, בהשוואה ל-20 מיליארד דולר מתוכנה פיראטית – הפרש של 53 מיליארד דולר.
  • כל מדינה בעולם הנכללת במחקר נהנתה מערך כלכלי רב יותר מתוכנה מורשית כדין מאשר מתוכנות פיראטיות.
  • על בסיס דולר לדולר, החזר ההשקעה (ROI) הגדול ביותר משימוש בתוכנה מורשית כדין הוא במדינות מתפתחות - תוספת ממוצעת לתמ"ג של 437$. עם זאת, מדינות בכל רמות ההכנסה מרוויחות: לכל דולר נוסף שהושקע בתוכנה מורשית היה החזר השקעה ממוצע של 117$ במדינות בעלות הכנסה גבוהה, ו- 140$ במדינות בעלות הכנסה בינונית.
"מחקרים קודמים הראו כי שירותי ערך מוסף המסופקים עם תוכנות מורשות כדין, מסייעים לחברות לצמצם עלויות ולהגדיל פריון. דוח זה הולך צעד אחד קדימה ומאשש את ההשפעה של שימוש בתוכנות על תוצר לאומי", אמר אדוארדו רודריגז- מונטמאיור, עמית מחקר בכיר ב-INSEAD elab. "התוצאות מבהירות שתוכנה ברישיון מועילה לעסקים ולכלכלות לאומיות- וכי לתוכנות מורשות יש השפעה כלכלית גדולה יותר מאשר לתוכנות פיראטיות בכל המדינות שנכללו במחקר".
ממשלות וארגונים המבקשים לאמץ את ההזדמנות הכלכלית המוצגת על-ידי שימוש בתוכנה מורשית, צריכים לנקוט פעולה בתחומים הבאים:
- לקבוע חוקי קניין רוחני חזקים ומודרניים המגנים על תוכנה וחומרים אחרים המוגנים בזכויות יוצרים, על גבי מחשבים, מכשירים ניידים ובענן.
- להגביר אכיפת זכויות קניין רוחני באמצעות משאבים ייעודיים.
- להעלות מודעות ציבורית לסיכונים של פיראטיות תוכנה.
- להוביל על-ידי דוגמה באמצעות שימוש רק בתוכנות בעלות רישיון והטמעת תוכנות לניהול נכסי תוכנה.
עותק מלא של המחקר: "יתרון תחרותי: ההשפעה הכלכלית של תוכנות מורשות כדין"- זמין להורדה באתר האינטרנט של BSA- www.bsa.org/softwarevalue
אודות BSA
BSA | Software Alliance (www.bsa.org) הינו ארגון גלובלי מוביל המגן על תעשיית התוכנה. ה- BSA הוא שיתוף פעולה של חברות בינלאומיות המשקיעות מיליארדי דולרים מדי שנה, על-מנת לפתח פתרונות תוכנה המניעים את הכלכלה ומשפרים את החיים המודרניים. באמצעות יחסי ממשל בינלאומיים, אכיפת זכויות קניין רוחני ופעילויות חינוך, ה- BSA מרחיב את אופקי העולם הדיגיטלי, ובונה אמון וביטחון בטכנולוגיות החדשות המניעות את העולם הדיגיטלי קדימה.
אודות INSEAD eLab
כאחד מבתי הספר לעסקים המובילים בעולם, INSEAD מפגיש בין אנשים, תרבויות ורעיונות מכל רחבי העולם כדי לשנות חיים וארגונים. eLab הוא מרכז המצוינות של INSEAD בכלכלת הידע העולמית. מטרה מרכזית של INSEAD eLab היא לחזק את החיבורים בקרב אנשי אקדמיה, אנשי עסקים וקובעי מדיניות על-ידי שימוש במגוון רחב של משאבים גלובליים כדי לפתח תובנות מחקר שיהיו קפדניות ברמה אקדמית ורלוונטיות למנהיגים במגזר הפרטי והציבורי.
מידע אודות INSEAD eLab, כולל דוחות מחקר אחרים ניתן למצוא ב-insead.edu/elab

למידע נוסף בקרו באתר bsa.org.il או התקשרו: 6063*
לפרטים נוספים: עו"ד נעמי אסיא, טל. 054-4401972,
רני רוגל, אולמדיה-דורן, טל. 050-5267706
תאריך:  23/05/2013   |   עודכן:  23/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר נוי
בדיקה גנומית חדשה לגילוי סרטן הערמונית טומנת בחובה יותר תשובות: בדיקה גנומית חדשה לגילוי סרטן הערמונית עשויה להיות החלק החסר בתצריף קביעת השלב של סרטן הערמונית, אמר ד"ר דיוויד סמאדי, מנתח ניתוחי ערמונית רובוטיים
עדי וילדר
יניב כהן
תיק מניות המבוסס על החברות המובילות באסטרטגיית חווית לקוח, על-פי אינדקס חווית לקוח של פורסטר, הניב תשואה בגובה 43%
מיכל זילבר
פלטפורמה חדשה המאחדת קישוריות סלולרית ו- Wi-Fi על גבי תשתית אחת. הפלטפורמה האופטית החדשנית של קורנינג מאפשרת רשת אלחוטית מהירה ועתירת קיבולת, עם רוחב סרט בלתי מוגבל שתענה על הגל הבא של צריכה אלחוטית. פרויקט ראשון נחתם לאחרונה עם רשת Stations Casinos בלאס וגאס
שי מרון
קרן ההשקעות: 120 מיליון אירו בקופה מאפשרים לנו להשקיע בחברות טכנולוגיה וביומד ישראליות שיבחרו בנו כשער כניסה לשוק האירופאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il