X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הגיע הזמן שהגברים יהדקו את החגורה בנוגע לסרטן הערמונית והתסמונת המטבולית, אומר מנתח ניתוחי הערמונית הרובוטיים מבית החולים "הר סיני" ד"ר דיוויד סמאדי
▪  ▪  ▪

מבוגרים חושבים אולי ששמעו מספיק עצות על אכילה בריאה, דיאטה ופעילות גופנית. אבל ההוכחות שההשמנה מסוכנת לבריאות ממשיכות להצטבר כששני מחקרים חדשים חושפים את ההשפעה של משקל עודף על הערמונית של הגבר. הראשון, שאותו הוביל מנתח ניתוחי הערמונית הרובוטיים הבכיר ד"ר דיוויד סמאדי, הראה שלגברים עם תסמונת מטבולית יש ערמונית גדולה יותר, דירוגי גליסון גבוהים יותר, נפח גדול יותר של גידול סרטן הערמונית והמורכבות של הניתוח גדולה יותר. במחקר השני נמצא שהשמנה מגדילה את הסיכון לסרטן הערמונית אצל הגבר בעד 57 אחוזים.
"הגיע הזמן שהגברים יהדקו את החגורה בנוגע לסרטן הערמונית", אמר ד"ר דיוויד סמאדי, סגן יו"ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית במרכז הרפואי "הר סיני". הוא הסביר ביתר פירוט את הסכנות של ההשמנה באומרו: "השומן העודף שגברים שמנים נושאים באמצע הגוף הופך טסטוסטרון לאסטרוגן, רכיב מפתח בשגשוג תאים וסרטן הערמונית".
במחקר של ד"ר סמאדי, סקירה על פני תשע שנים של יותר מ-2,600 מקרים של כריתת ערמונית לפרוסקופית בסיוע רובוט (RALP), גורמי הסיכון של סרטן הערמונית גדלו משמעותית בקרב מטופלים שעמדו בקריטריונים של תסמונת מטבולית, כולל השמנה ומחלות לב וכלי דם, [קישור].
במחקר אחר באוניברסיטת קולומביה החוקרים עקבו אחרי יותר מ-6,000 גברים במשך 14 שנים, והסיקו שהסיכון שגבר יפתח את כל הסוגים של סרטן הערמונית, גם אגרסיביים וגם לא אגרסיביים, גדל עם המשקל.
הדוח התפרסם באינטרנט באתר Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, [קישור].
"הדבר האופטימי עבור הגברים היותר כבדים הוא שבאמצעות ניתוחי ערמונית רובוטיים אני יכול להשיג תוצאות כירורגיות דומות מבחינת החיוביות שלהן לאלה של אנשים לא שמנים", הוסיף ד"ר סמאדי. הוא אחד מהמנתחים הבודדים שמבצעים ניתוחי ערמונית רובוטיים בסיכון גבוה בגברים שמנים. SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע"י ד"ר סמאדי) עוזרת במניעת כמה מהסיבוכים הכירורגיים שיכולים להיות קשורים בניתוחי פתיחת בטן בחולים שמנים. ניתוח רובוטי הוא הליך זעיר פולשני ולכן הוא גם יכול להקל עליהם במקצת את ההחלמה.
ד"ר סמאדי מדגיש את הצורך באסטרטגיות מניעה כמו הפחתת משקל ואכילה בריאה. גורמי הסיכון של סרטן הערמונית הם גיל, השמנה, היסטוריה משפחתית ומוצא אפרו אמריקני. לדברי המרכז לבקרת ומניעת מחלות, שיעור ההשמנה בקרב הגברים האמריקנים מעל גיל 40 הוא קרוב ל-40%.
"עבור כל הגברים, הפחתת משקל היא לא הצעה, היא מצילת חיים. הגברים האלה ניצבים בפני סכנות בריאותיות אמיתיות. סרטן הערמונית הוא רק אחת מהן", סיכם ד"ר סמאדי.
ד"ר דיוויד ב. סמאדי הוא סגן יו"ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית במרכז הרפואי "הר סיני" בניו-יורק. כאורולוג ואונקולוג מומחה המתמחה באבחון וטיפול במחלות אורולוגיות, סרטן הכליות, סרטן שלפוחית השתן וסרטן הערמונית, הוא מתמחה גם בטיפולים זעיר פולשניים מתקדמים רבים בסרטן הערמונית, כולל הניתוח הרובוטי החדיש ביותר שלו, SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע"י ד"ר סמאדי).
אתרי אינטרנט קשורים:
[קישור]
[קישור]
[קישור]
[קישור]
מקור: [קישור]

תאריך:  26/05/2013   |   עודכן:  26/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיכון לסרטן הערמונית: משקל רב להשמנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר נוי
הבנק האיסלאמי לפיתוח משלש את ההון המאושר ל-150 מיליארד דולר
זהר נוי
תערוכת בולים בינלאומית "תל אביב 2013": תחרות בין אספנים ואוספים נדירים: 26 עד 30 במאי 2013: שפע פעילויות לכל המשפחה והנאה צרופה לבולאיים שבינינו    הכניסה חופשית    65 שנה לבולי דואר עברי – בולי המדינה הראשונים
כהן יניב
תוכנות מורשות תורמות לכלכלת ישראל פי 4.3 מאשר תוכנות פיראטיות
זהר נוי
בדיקה גנומית חדשה לגילוי סרטן הערמונית טומנת בחובה יותר תשובות: בדיקה גנומית חדשה לגילוי סרטן הערמונית עשויה להיות החלק החסר בתצריף קביעת השלב של סרטן הערמונית, אמר ד"ר דיוויד סמאדי, מנתח ניתוחי ערמונית רובוטיים
עדי וילדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il