X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
פרשת המעקבים של הממשל האמריקני, תקלה בפייסבוק שגרמה לדליפת פרטים אישיים של מיליוני גולשים וסערה בבריטניה לאחר שמצלמות האינטרנט צילמו גולשים ללא ידיעתם. חברת ESET מסכמת חודש סוער בזירת הסייבר
▪  ▪  ▪

הפרשה המרכזית של חודש יוני הייתה ללא ספק פרשת ה"פריזמה" – תוכנה שמאפשרת לסוכנויות המודיעין האמריקניות לעקוב אחר הגולשים ברשתות האינטרנט. לפי הפרסומים, סוכנות הביון האמריקנית עוקבת אחרי המשתמשים על-ידי חיבור ישיר לשרתים של חברות כמו מיקרוסופט, יהאו, גוגל, פייסבוק ועוד. השלטונות האמריקנים הודו שקיימת תוכנית כזו, אך הדגישו שמטרתה היא הגנה על האזרחים האמריקנים מפני מבצעי טרור נגד אזרחים או מטרות אמריקניות מסביב לעולם והכחישה שהיא עוקבת אחר הגולשים. גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יצא להגנת התוכנית וטען שתוכן שיחות הטלפון או המיילים לא נבדק ללא צו של שופט פדרלי. אך למרות ההצהרות שאלות רבות נותרו פתוחות וגם מה יעלה בגורלו של המדליף אדוארד סנודן שבינתיים נמלט מארה"ב ומחפש מקלט מדיני.
"פרטיהם של 6 מיליון גולשים נחשפו"
בצל פרשת האזנות הסתר שתפסה את מירב הכותרות החודש, עלה שוב שמה של פייסבוק כאשר היא הודתה שבעקבות תקלה נחשפו פרטים אישיים של כ-6 מיליון גולשים. בין הפרטים שדלפו היו גם מספרי הטלפון וכתובות המייל של המשתמשים. בפייסבוק טענו שלא מדובר בפריצה של האקרים ושהפרטים שנחשפו לא הגיעו לידיים עוינות ושהתקלה תוקנה תוך 24 שעות.
בחברת ESET מבקשים להזכיר לקוראים שכל מה שאתם מעלים לאינטרנט יכול להישאר שם להרבה זמן, אפילו אם לכאורה מחקתם אותו מהחשבון שלכם. לכן מומלץ לא להעלות לאינטרנט, או לרשתות החברתיות בפרט, מידע שלא הייתם רוצים שיהיה נגיש לאחרים.
סערה חדשה בבריטניה
נראה שסערות תקשורתיות פוקדות את בריטניה לעיתים תכופות למדי. אחרי סערת בשר הסוס במזון המעובד והסערה התקשורתית סביב זהות מין העובר של הנסיכה קייט מידלטון עלתה סערה חדשה לכותרות, הפעם בתחום הסייבר. זה לא חדש שהאקרים מסוגלים, עם הכלים המתאימים, לפרוץ למחשבים שלא מוגנים בצורה מספקת ולהשתלט על מצלמת האינטרנט, אך בבריטניה לקחו את זה צעד קדימה והפכו את היכולת הזו לעסק של ממש.
לפי פרסומים שונים בממלכה הבריטית, האקרים הפיצו לינקים בהודעות אימייל וברשתות החברתיות שאפשרו להם להשתלט על מצלמת האינטרנט של הקורבן, לאחר מכן אותם האקרים נהגו למכור את הגישה למחשבים הפרוצים לכל המרבה במחיר. עוד נמסר בכלי התקשורת שבאמצעות המתקפה ניתן היה לצפות באנשים, נערות ואפילו ילדים מבלי ידיעתם.
בחברת ESET מדגישים שלמרות חומרת המקרה ניתן להימנע מסוגים כאלה של מתקפות על-ידי הקפדה על חוקי האבטחה הפשוטים ביותר כמו לא ללחוץ על לינקים חשודים, לוודא שמערכת ההפעלה ותוכנות אחרות שמותקנות על המחשב מעודכנות ולהתקין על המחשב תוכנת אבטחה.
האיומים הנפוצים בישראל בחודש יוני
במקום הראשון מבין האיומים הנפוצים בישראל נמצא החודש איום שנקרא HTML/Refresh. מדובר בסוס טרויאני המנצל פרצה ביישומי ג'אווה ומנתב את הגולשים לאתרים שמכילים תוכנות זדוניות, הקוד הזדוני בדרך כלל מוטבע בדפי HTML. אל המקום השני מגיעה החודש נוזקה המנצלת את טכנולוגיית ה'עמוד בתוך עמוד' (I Frame) ומנתבת את הגולשים לאתרים שמכילים תוכנות זדוניות. ואל המקום השלישי מגיע החודש איום המכונה Autorun. איום זה מנצל את אופציית ההפעלה האוטומטית של רכיבי מדיה ניידת במערכת ההפעלה של מיקרוסופט. כדי להימנע מ Autorun מומלץ לבטל את אופציית ההפעלה האוטומטית ולסרוק רכיבי מדיה ניידת לפני שאתם פותחים אותם על המחשב שלכם.
כדי להימנע מאיומים אלה ממליצים ב ESET לוודא שמערכת ההפעלה והתוכנות המותקנות על המחשב מעודכנות, להימנע מהתקנת אפליקציות או תוכנות אחרות שאינכם יודעים בוודאות מה מקורן ולוודא שעל המחשב מותקנת תוכנת אנטי וירוס מעודכנת.

חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-180 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית.
תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה עובדיה-אקרמן
כך על-פי נתוני EducationUSA. תחומי הלימוד המבוקשים הם קיימות, ייעוץ, מימון ו-IT
יניב כהן
יותר מ-200 משתתפים בכנס המפתחים של Intel Software ומאגרי תוכנה
מיכל סדן
התערוכה שתוצג במהלך כל חודש יולי בתיאטרון גבעתיים עוסקת במחווה לאמנית המקסיקנית הנודעת פרידה קאלו
יניב כהן
מערכת VRM מבוססת על פלטפורמת ניהול קשרי הלקוחות של Salesforce.com - בה נעזר נשיא ארה"ב ברק אובמה בבחירות האחרונות לניהול הקמפיין והקשר עם המצביעים
יניב כהן
TCS זכתה בפרס "מותג הייעוץ בעל הביצועים הטובים ביותר" באירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il