X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מאן נכסים [מורג ביטן]

סקר שוק שערכה חב' "מ.א.ן נכסים" בנושא שוק הנדל"ן המניב בישראל ברבעון 2 של 2013 קובע שרמת התפוסה הממוצעת בשוק המשרדים הסתכמה ב-90% ירידה של 0.5% בלבד ביחס לרבעון הקודם, ברמות שכ"ד נרשם רבעון שלישי ברציפות של יציבות במחירים.
ג'קי מוקמל מנכ"ל חב' "מ.א.ן נכסים": במהלך רבעון 2 של שנת 2013 נרשמה רמת פעילות גבוהה יחסית שכללה עסקות רבות שבוצעו ע"י "משפרי דיור" שאיתרו הזדמנויות לשכירות שטחים ברמת גימור בינונית-גבוהה בדמי שכירות חודשיים של 60-65 שקל למ"ר באזורי רמת החייל והרצליה פיתוח.
ברבעון 2 של 2013 שכ"ד חודשי הממוצע למ"ר למשרדים באזור ת"א היה כ-90 ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 13,500 ש"ח , באזור ר"ג שכ"ד חודשי הממוצע למ"ר למשרדים היה כ-70ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 10,500 ש"ח, ובאזור לוד שכ"ד חודשי הממוצע למ"ר למשרדים היה כ-55 ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 8,250 ש"ח.
מהסקר של "מ.א.ן נכסים" עולה שברבעון 2 התשואה של הנכסים המניבים הייתה 8% כתוצאה מריבית נמוכה והיצע נכסים נמוך.
ג'קי מוקמל: "במהלך השנה האחרונה אנו עדים למס' גופים גדולים הממוקמים באזור ת"א ומעוניינים להוזיל את עלות שכ"ד ולשדרג את רמות המשרדים, העבירו את פעילות החברה לבנייני משרדים חדשים באזור פ"ת ובני ברק במחירים נמוכים משמעותית- אלטרנטיבה שלא הייתה קיימת בעבר.
סקר שוק שערכה חב' "מ.א.ן נכסים" בנושא שוק הנדל"ן המניב בישראל ברבעון 2 של 2013 קובע שרמת התפוסה הממוצעת בשוק המשרדים הסתכמה ב-90% ירידה של 0.5% בלבד ביחס לרבעון הקודם. ברמות שכ"ד נרשם רבעון שלישי ברציפות של יציבות במחירים.
הסקר בוצע ע"פ מדגם של אזורי תעסוקה ב-10 ערים מרכזיות: ת"א, ר"ג, הרצליה, רעננה, פ"ת, נתניה, רחובות, לוד, חיפה וירושלים ונבדקו 4 קטגוריות שונות: משרדים, מסחר, תעשיה ולוגיסטיקה ואחסנה.
ג'קי מוקמל מנכ"ל חב' "מ.א.ן נכסים": "במהלך רבעון 2 נרשמה רמת פעילות גבוהה יחסית שכללה עסקות רבות שבוצעו ע"י "משפרי דיור" שאיתרו הזדמנויות לשכירות שטחים ברמת גימור בינונית-גבוהה בדמי שכירות חודשיים של 60-65 שקל למ"ר באזורי רמת החייל והרצליה פיתוח".
ברבעון 2 של 2013 שכ"ד חודשי הממוצע למ"ר למשרדים באזור ת"א היה כ-90 ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 13,500 ש"ח , באזור ר"ג שכ"ד חודשי הממוצע למ"ר למשרדים היה כ-70ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 10,500 ש"ח, ובאזור לוד שכ"ד חודשי הממוצע למ"ר למשרדים היה כ-55 ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 8,250 ש"ח, באזור ירושלים שכ"ד חודשי ממוצע למ"ר למשרדים 65 ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 9,750 ש"ח , באזור פ"ת שכ"ד חודשי ממוצע למ"ר למשרדים 62 ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 9,300 ש"ח ובאזור הרצליה שכ"ד חודשי ממוצע למ"ר למשרדים 80 ש"ח ומחיר מכירה ממוצע למ"ר 12,000 ש"ח.
מהסקר של "מ.א.ן נכסים" עולה שברבעון 2 התשואה של הנכסים המניבים הייתה 8% כתוצאה מריבית נמוכה והיצע נכסים נמוך.
תחום המסחר- גם בתחום המסחר קיימת מגמת יציבות ברמות התפוסה ודמי השכירות. במספר מקומות נרשמות מגמות מעורבות, הנובעות מפערים זמניים בין רמות הביקוש וההיצע. שיעורי התפוסה ורמות דמי השכירות ממשיכים להיות גבוהים ברחבי הארץ.
תחום הלוגיסטיקה- תחום זה ממשיך להתנהל ביציבות וליהנות מרמות דמי שכירות ושיעורי תפוסה גבוהים.
ג'קי מוקמל מנכ"ל "מ.א.ן נכסים" מציין שע"פ מדד מאן לאיתנות שוק המשרדים ברבעון 2 ל 2013 השוק מצביע על ירידה של 0.8% באיתנות שוק המשרדים, מרמה של 174 נקודות לרמה של 172.6 נקודות. רבעון זה הינו החמישי ברציפות המצביע על ירידה באיתנות שוק המשרדים אשר נובעת מהיצע גדל של שטחי משרדים. בהקשר זה מראה שוק המשרדים ברבעון השני חוסן מפתיע בהתחשב בקיפאון היחסי שבה נמצאת הפעילות העסקית. על-אף שהמגמות השליליות בפעילות העסקית במשק טרם החלו להשפיע על שוק המשרדים, מגמות אלו מרחפות מעל ראשנו כל העת. נשאלת השאלה כמה זמן יוכל להישמר הניתוק בין מצב המשק ומהלכי האוצר להעלאת נטל המס לצורך הקטנת הגירעון לבין הפעילות העסקית.
במהלך השנה האחרונה היינו עדים למספר גופים גדולים היושבים באזור ת"א המעוניינים להוזיל את עלויות הנדל"ן ולשדרג את רמת המשרדים, כאשר עומדת מולם האלטרנטיבה לשכור שטחים בבנייני המשרדים החדשים באזור פתח תקוה ובני ברק במחירים נמוכים משמעותית – אלטרנטיבה שלא הייתה קיימת בעבר. חלק משמעותי מהעסקות בוצע כפועל יוצא ממהלכי מיזוג בין חברות או במסגרת קונסולידציה של הפעילויות וריכוזה במתחם מרכזי אחד. על-אף הפעילות העסקית שמהלכים אלו יצרו, הם לא הביאו להקטנה בהיקף היצע השטחים הכולל.
כך לדוגמא, בין יתר העסקות, שחלקן דווחו בסקרי מאן הקודמים, פורסם לאחרונה כי חברת "אקסלנס נשואה" תעביר את משרדיה מאזור הבורסה ברמת גן אל מגדל אמות פלטינום שבפתח תקוה. מהלך זה הינו עדות נוספת לכך שחברות רבות מעדיפות להעתיק את משרדיהן ממרכז תל אביב אל המעגל השני על-מנת להביא לחיסכון ניכר בעלויות שכ"ד.
אנו מעריכים כי בטווח הקצר והארוך אזור המרכז יושפע מעודף ההיצע ובמיוחד מאזור בני ברק-פ"ת בו הולכים ונבנים מגדלי משרדים רבים; בטווח הארוך יותר, נראה כי גם אזור ת"א יסבול מעודפי היצע עם הבשלת הפרויקטים בדרך מנחם בגין ובדרך יגאל אלון.

תאריך:  11/07/2013   |   עודכן:  11/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמור תקשורת
אביב איתני, מבעלי רשת ביתילי, מרחיב פעילותו בתחום השינוע והלוגיסטיקה - חברת "איגל מלגזות ולוגיסטיקה" שבבעלותו קיבלה את הזיכיון הבלעדי לייצוג קו המלגזות ATLET מבית UNICARRIERS היפנית
שלמור תקשורת
רשת הריהוט My Home Page יוצאת במהלך שיווקי חריג בענף - הובלה והרכבה חינם! המותג שצמח מאתר אינטרנט לרשת של 13 סניפים, מתרחב ופתח לאחרונה 3 סניפים חדשים בהשקעה של כ-2 מיליון ש"ח
יניב כהן
מטריקס ורד האט יקיימו קורס ייחודי בנושא BRMS - מנוע החוקה וניהול התהליכים של רד האט. הקורס יתקיים על-רקע גידול במספר ההטמעות של המוצר בארץ ועניין רב מצד לקוחות נוספים של החברה בפתרון ה-BRMS
יפעת יחסי ציבור
נגריית הפרימיום "מיה עיצובים בעץ" בהנהלתם ובבעלותם של יוני והילה מוזן, משיקה אולם תצוגה חדש ומרהיב בבאר יעקב
יפעת יחסי ציבור
חברת רשפים, המתמחה בדלתות כניסה ופנים לבית, מציגה קולקציית דלתות פנים מוזהבת ויוקרתית מבית המותג האיטלקי Effebiquattro, אשר נבחר לחדש את דלתות בית האופרה הידוע והמפואר בעולם - "Teatro alla Scala" במילאנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il