X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הזמנה להורדת ה- AndroRAT [יחצ]

לוח הבקרה של ה- AndoRAT  [יחצ]
חברת סימנטק (Symantec) זיהתה לאחרונה סוג חדש של התקפה אשר מחדיר למערכות קוד זדוני הכולל כלי לגישה מרחוק ב-Java (מה שמכונה Remote Access Tool –RAT).
בחברה אומרים, כי כעת מסתבר שפושעי סייבר מכוונים את התקפותיהם להחדרת כלי RAT למערכת ההפעלה אנדרואיד במכשירים ניידים, בהיותה מערכת הפעלה פופולרית מאוד ברחבי העולם.
כבר יותר משנה, מציעים פורומים מחתרתיים באינטרנט בחינם כלי RAT לאנדרואיד, המכונים AndroRAT. כעת, באופן לא מפתיע, כלכלת המחתרת אשר מזינה את צרכי פושעי הסייבר, יצרה את הכלים הראשונים (מה שמכונה Binders) אשר מאפשרים בקלות למשתמשים לארוז מחדש ולהפוך יישומי אנדרואיד לגיטימיים לסוסים טרויאנים בעזרת ה-AndroRAT.
כבר בנובמבר 2012 פורסם כלי לגישה מרחוק בקוד פתוח עבור אנדרואיד אשר כונה AndroRAT, והפך לנגיש לכל דרך האינטרנט. כמו כלי RAT אחרים, הוא מאפשר לתוקף מרחוק לשלוט במכשיר הנגוע באמצעות לוח בקרה ידידותי למשתמש. למשל, כאשר הוא פועל על מכשיר, ה-AndroRAT יכול לנטר ולבצע שיחות טלפון והודעות טקסט, להשיג את קואורדינטות ה-GPS של המכשיר, להפעיל ולהשתמש במצלמה ובמיקרופון, ולגשת לקבצים השמורים על המכשיר.
ה-RAT מגיע בצורה של קובץ APK (חבילת אפליקציית אנדרואיד), שהוא פורמט היישומים הסטנדרטי של אנדרואיד. כאשר משתמשים בה בשילוב עם ה-Binder המכונה AndroRAT APK, היא מאפשרת לתוקף בעל ניסיון מועט, לבצע בקלות אוטומטיזציה של תהליך ההדבקה של יישומי אנדרואיד לגיטימיים עם ה-AndroRAT, ובכך להפכם לסוסים טרויאנים. כאשר הגרסה הטרויאנית של האפליקציה הלגיטימית מותקנת על המכשיר, המשתמש מתקין בלא ידיעתו את ה-AndroRAT יחד עם האפליקציה הלגיטימית אותה התכוון להתקין. כך מתאפשר לתוקף לעקוף אלמנטים של מודל האבטחה של אנדרואיד באמצעות הונאה. עד עתה, סימנטק זיהתה 23 מקרים של אפליקציות פופולריות ולגיטימיות שהופכות לסוסים טרויאנים ברחבי הרשת, עם ה-AndroRAT.
כתוצאה מכך, סימנטק גם זיהתה כלי לגישה מרחוק עבור JAVA, המכונה Adwind, אשר כבר תומך במספר מערכות הפעלה ונראה כי הינו בתהליך של שילוב מודול לאנדרואיד המבוסס על קוד המקור הפתוח של AndroRAT. שוב, ה-RAT הזה כולל גם מממשק משתמש גרפי המאפשר לתוקפים לנהל ולשלוט ב-RAT מרחוק.
סרטון הדגמה שמראה את Adwind עובד על אנדרואיד מראה גם את נוכחות AndroRAT על הטלפון הנגוע, מה שמראה כי ייתכן שיוצרי Adwind עושים התאמה לכלי ה-AndroRAT כדי לשלב אותו בתוך Adwind. התפתחות זו אינה מפתיעה, שכן טבעו של קוד המקור הפתוח של קוד ה-AndroRAT מוביל לכך שיהיה ניתן להתאימו בקלות אל תוך איומים וכלים חדשים.
נכון לעתה, שיטת הטלמטריה של סימנטק מראה רק על כמה מאות של הדבקות ב-AndroRAT ברחבי העולם, כאשר ארה"ב וטורקיה הן המדינות בהן התמקדו מרבית המתקפות. עם זאת, הטלמטריה מדווחת על עליה בהדבקות לאחרונה, ובסימנטק צופים כי היא תימשך כל עוד הזמינות והתחכום של כלי ה-AndroRAT יתגברו.
האבולוציה של כלי גישה מרחוק שיכוונו לפלטפורמת האנדרואיד הייתה צפויה. בעוד AndroRAT אינה מראה רמה גבוהה של תחכום בשלב זה, עם טבע הקוד הפתוח שלה ועם הפופולריות הגוברת שלה, יש לה פוטנציאל להתפתח ולצמוח לאיום רציני יותר.
בסימנטק ממליצים להתקין אפליקציית אבטחה, כמו Norton Mobile Security, אשר מזהה את הסיכון הזה ומנטרת אותו.
  • *
סימנטק היא מובילה עולמית באספקת פתרונות אבטחה, אחסון וניהול מערכות, שנועדו לסייע לצרכנים ולארגונים לאבטח ולנהל את עולם המידע של ימנו. המוצרים והשירותים של סימנטק, מגנים כנגד סיכונים רבים הנמצאים בנקודות רבות באופן שלם ויעיל, ומקנים ביטחון בכל מקום בו משתמשים או מאחסנים מידע.

תאריך:  23/07/2013   |   עודכן:  23/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סימנטק זיהתה כלי התקפה חדש לאנדרואיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב כהן
מטריקס השלימה פרויקט ליישום מערכת ה- ERP "תפנית" בקבוצת אל-כל אלקטרוניקה בהיקף המוערך בכ-3 מיליון ש"חשקלים
שי מרון
משרד הכלכלה הישראלי וטלפוניקה חתמו על הסכם שיתוף פעולה לקידום טכנולוגיות חדשות
שלמור תקשורת
רשת הצורפים מציגה כפיות לתינוקות מכסף טהור בעבודת יד
מאור חגי
חממה לאיתור מיזמים טכנולוגייים חדשניים, "אינקוביט" נחנכה על-ידי חברת אלביט בבאר שבע ומהווה צעד חשוב נוסף בהתפתחותה של העיר בענף ההיי-טק
זהר נוי
חברות מעדיפות לדלג על ראש השנה ולהעניק שי מוגדל בפסח    עליה חדה צפויה בהיקף המכירות בחנויות הדיוטי פרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il