X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
איום מחשבים חדש מנסה להשיג את פרטי ההתחברות לאתר הבנק שלכם ולגנוב מכם כסף; מנסה לפרוץ לחשבון הבנק שלכם גם דרך הסמארטפון
▪  ▪  ▪
האפליקציה הזדונית על מכשיר אנדרואיד [ESET]

חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, חושפת איום חדש מסוג טרויאני המאיים על משתמשי הבנקאות המקוונת באירופה ובאסיה. באמצעות קמפיינים אמינים מאוד למראה הקשורים לארגונים רשמיים, התוקפים מפתים את הקורבנות להתקין ולהפעיל את התוכנה הזדונית על המחשב שלהם וכך מגיעים אל חשבון הבנק שלהם.
לפי מערכת הניטור של ESET המבוססת על טכנולוגית הענן, מאות של הדבקות נצפו בטורקיה, צ'כיה, בריטניה ופורטוגל. התוכנה הזדונית, הנחשבת לחזקה ומתוחכמת, קיבלה את הכינויHesperbot והיא מתפשטת באמצעות דואר אלקטרוני כמו פישינג ומנסה גם להדביק התקנים ניידים בעלי מערכות ההפעלה אנדרואיד, סימביאן ובלקברי.
כאמור, מטרת ה Hesperbot היא להשיג את פרטי ההתחברות של המשתמשים לשירותי הבנקים המקוונים שלהם, הטרויאני משתמש בטכניקות מוכרות כמו תיעוד הקשות המקלדת של המשתמש, צילומי מסך ואפילו תיעוד וידאו של מסך המחשב – המטרה הסופית, כמובן, היא לגנוב את כספם של הקורבנות באמצעות גישה מקוונת לחשבון הבנק שלהם. בחברתESET טוענים שלמרות שה Hesperbot דומה מאוד לאיומים מפורסמים מהעבר כמו זאוס ו- SpyEye באופן פעולתו ובמטרותיו, לא מדובר בגרסה חדשה של האיומים הותיקים אלא באיום חדש לחלוטין.
"למרות שעד עתה האיום נצפה בכמה מאות מחשבים בלבד – בעיקר בטורקיה, פורטוגל, צ'כיה ובריטניה – הוא בקלות יכול להפוך לאיום בקנה מידה גלובלי תוך זמן קצר". אומר סטפן קוב, חוקר אבטחה בחברת ESET. "בדומה לגרסאות בטה של תוכנות לגיטימיות, לעיתים התוקפים עושים מעין 'ניסוי כלים' לווירוסים שלהם לפני שהם משתמשים בהם בקנה מידה נרחב, ואנחנו מאמינים שזו הייתה כוונת התוקפים במקרה הזה", מוסיף קוב.
בנוסף לניסיון להשיג את פרטי ההתחברות של הקורבנות לאתרי הבנקים שלהם באמצעות הדבקת המחשב האישי, התוקפים במקרה הזה מנסים לגרום לקורבנות להתקין תוכנות זדוניות על הסמארטפון שלהם, כאשר הפלטפורמות הסלולריות שנמצאות בסיכון הן אנדרואיד, סימביאן ובלקברי.
לאחר שמחשב הקורבן נדבק בטרויאני, דף אינטרנט המתחזה לאתר הבנק מבקש מהמשתמש להזין את מספר הטלפון שלו את סוג המכשיר שברשתו ואז שולח אל המכשיר הודעת טקסט עם קישור לאפליקציה הזדונית, שלאחר מכן, אם הותקנה מסוגלת לאסוף מידע מהמכשיר ולעקוף את מנגנון האימות הדו שלבי של הבנק.
התוקפים מפיצים את האיום באמצעות הודעות פישינג באיכות גבוהה, שמתחזות להודעות ממקור רשמי ומשוות לו מראה אמין. חברתESET גילתה על האיום לראשונה בחודש אוגוסט, לאחר שהתוקפים העומדים מאחוריו התחילו להפיץ אימייל ברפובליקה הצ'כית המתחזה לשירות הדואר של המדינה, הלינק בהודעה הוביל לאתר אינטרנט שהיה זהה כמעט לחלוטין לאתר הדואר האמיתי.

חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-180 מדינות.
תאריך:  12/09/2013   |   עודכן:  12/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת ESET: טרויאני חדש פורץ לחשבונות בנק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי מרון
המיצב האמנותי, בו לוקחים חלק מדפסת פורמט רחב של אפסון ומחשב, בוחן את תפקידו של מנוע החיפוש של גוגל במציאות של ימינו, כארכיון עכשווי לויז'ואלס, כשהוא משבש את האלגוריתם המאוד מסודר שתכננו מתכנתי גוגל, או את האשליה שהם פיתחו לגבי הגישה החופשית למאגרי מידע
זהר נוי
קטארגז בחרה את Bwise כדי לתקנן את תוכנית ניהול הסיכונים הארגוני שלה ולהגדיל את היעילות
ניר חלוץ
באירוע ישתתפו עשרות משלחות מחו"ל, נציגי תאגידים בינלאומיים ומשקיעים זרים בחיפוש אחר טכנולוגיות המים הישראליות
יניב כהן
בעקבות הרכישה תועשר פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE באמצעות אפליקציות לניתוח עמידות מוצרים מתקדם
מיכל סדן
5 מתחמים, 6 תערוכות, 7 אוצרים ועשרות אמנים מבוססים וצעירים - וכולם מתכנסים תחת המטריה של אמנות יהודית עכשווית. הפתיחה – ב-16 בספטמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il