X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
פרס אות החסד לשנת 2013 ניתן בכנסת, במעמד שר החינוך עבור תרומה יוצאת דופן בתחום הנכויות - יוזמת משפחת טראמפ ובית איזי שפירא הוענק לגב' מרים פריאר, מייסדת עמותת שלהבת ולמר גיא פינקלשטיין, מייסד עמותת לשם
▪  ▪  ▪

בטכס חגיגי אשר נערך ב 9.10.13 באולם ירושלים בכנסת, במעמד שר החינוך הרב שי פירון ובחסות ח"כ קארין אלהרר, הוענקו פרסי אות החסד והשוויון ע"ש ווילי וסיליה טרמאפ לשנת 2013 - עבור תרומה יוצאת דופן בתחום הנכויות ההתפתחויות בארץ, לגב' מרים פריאר מייסדת עמותת שלהבת ולמר גיא פינקלשטיין מוביל עמותת לשם.
הפרסים הוענקו על-ידי שר החינוך הרב שי פירון וח"כ קארין אלהרר ומר ג'ולס טראמפ ואדי טראמפ ובהשתתפות נשיאת בית איזי שפירא – הגב נעמי סטוצינר ומנכ"לית בית איזי שפירא הגב ג'ין יודס, ידידי בית איזי שפירא, חברי ועדת הפרס בראשות סאשה וייס טראמפ וח"כ פנינה תמנו שאטה נציגי משרדים ממשלתיים, ידידים ותומכים של מקבלי הפרסים.
פרס "אות החסד" בסך 40,000 שקלים לכל זוכה, מוענק זו השנה ה16 ברציפות, לאדם או ארגון עבור תרומה יוצאת דופן בתחום הנכויות ההתפתחויות בארץ.
ציטוטים מדברי השר פירון: " הגעתי היום לכאן כי מדובר באירוע משמעותי, חשוב ובעל ערך. ובגלל שאני מרגיש חוב גדול, מוסרי ואישי למשפחת טראמפ על מה שהיא עושה בישראל בכלל וספיציפית בתחום זה. בני התחנך בגן של בית איזי שפירא ועל כך אני חב להם תודה אישית. ... אני מבקש להדגיש את נקודת התרבות במדינת ישראל השאלה היא השפה והשיח. אנחנו חייבים לעשות שינוי תרבותי, ערכי, שיעביר אותנו משיח של חסד לשיח של שוויון. יש לדבר על הזכות של כל ילד וילד להגיע למערכת החינוך הרגילה בזכות ולא בחסד. חשוב שהשיח יהיה כזה שלא כל מעלית תיהפך להיות מבצע חסד מופלא. השינוי הזה הוא מחוייב המציאות כי המצב כיום מאיים על נשמת אפה של מדינת ישראל כמי שבאה לבטא מוסר יהודי שורשי ועמוק. השיח צריך להיות שונה לחלוטין ממה שכיום נהוג. יש לייצר שינוי תרבותי שייצר מחדש אתוס של חברה מוסרית שיודעת שכל אדם באשר הוא אדם מגיע לו להיות חלק מהחברה. אנשים המקבלים את השונה הם אנשים שגם מקבלים את עצמם. ... מקווה שהיום הזה יהיה עוד צעד אחד בשינוי תרבותי מקיף במדינת ישראל".
ציטוטים של ח"כ קארין אלהרר: " ההיסטוריה מראה שבזכות אנשים שמרשים לעצמם לחלום התקדמנו מהוקעה של אנשים עם מוגבלויות לעבר פתיחות, היכרות וקירבה. החלום שאדם עם מוגבלויות יוכל להיות חלק מהחברה הוא חלום שהביא אותי באופן אישי להגיע לכנסת. כדי לעצב מציאות – צריך לעצב תודעה. התפיסה היא שלאנשים עם מוגבלות יש זכות להיות חלק מהחברה על כל המשתמע לכך: לחיות, לעבוד וללמוד בשוויון ובזכות ולא בחסד. מבקשת לברך את בית איזי שפירא .. ארגון מבורך שהיווה ומהווה לי השראה עד היום. ארגון שהוא מודל ולא רק בישראל – יועץ מיוחד לאו"ם. מברכת את הזוכים ומודה למשפחת טראמפ המוקירה את אלו הנלחמים לשוויון הזדמנויות.
השנה נבחרה הגב' מרים פריאר, מייסדת עמותת שלהבת, בזכות פעילותה המסורה ויוצאת הדופן לשיקום נכים ושילובם בסביבה תומכת בקהילה, פעילות שהופכת בימים אלה למודל לאימוץ במוסדות נוספים בארץ.
עימה נבחר לקבלת הפרס, מר גיא פינקלשטיין מוביל עמותת לשם, עבור פעילותו המתמדת והמקצועית להנגשת ההשכלה הגבוהה לסטודנטים עם לקויי למידה, הפרעת קשב ומוגבלויות נוספות.
הפרס הראשון הוענק בשנת 1997 על-ידי שר הבריאות דאז, מר יהושע מצא, לווילי טראמפ ז"ל, בכנסת ישראל, אשר יחד עם אשתו סיליה טראמפ ז"ל, הקדישו את חייהם למדינת ישראל ולילדים עם מוגבלויות.
באותו מעמד התחייבה משפחת טראמפ (במקור מפרטוריה שבדרום אפריקה) לחלק מדי שנתיים, שני פרסים כספיים של 10,000$ כל אחד, כדי להבטיח את המשכיות הפעילות המיוחדת עבור אנשים עם צרכים מיוחדים.
בין חברי וועדת הפרס - אישי ציבור, נציגים ממשרדי ממשלה, ביטוח לאומי, אנשי אקדמיה ופעילים בתחום הנכויות ההתפתחותיות.
בית איזי שפירא מוביל את "אות החסד", כחלק מחזונו לפעול למען חברה המבטיחה לילדים ולבוגרים עם מוגבלויות את הזכות למרב ההזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה.

תאריך:  17/10/2013   |   עודכן:  17/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס אות החסד לשנת 2013 ניתן בכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמור תקשורת
הרשת מציעה מגוון כיסאות מסוגים שונים במחירים אטרקטיביים ובהתאמה לפי צרכי הלקוח, הכוללת אפשרות להטבעת חתימה אישית
זהר נוי
CORFAC International מוסיפה את החברה הישראלית סטנלי פינקלשטיין בע"מ
יניב כהן
חברת אינטגריטי תוכנה מונתה לשותפה מסוג ״זהב״ של חברת Citrix העולמית
יניב כהן
הסקר מצביע על תוכניות של ארגונים לאימוץ OpenStack
יניב כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il