יצחק בלומנטל, שמשמש כמנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, החליט להשתמש בשירותים של נהג צמוד. בעבר היה תקן לתפקיד נהג מנכ"ל הנמל, אך תקן זה בוטל על-ידי המנכ"ל הקודם, שוקי סגיס, שהחליט לנהוג בעצמו ולתת דוגמה אישית להתנהלות צנועה.
לאחר כניסתו של בלומנטל לתפקיד המנכ"ל בפועל, פנו מלשכתו לאחראי על הנהגים בנמל, משה בוכניק וביקשו להקצות נהג שיסיע את המנכ"ל לנסיעה מסוימת. בוכניק נענה לפנייה והקצה לבלומנטל נהג פנוי, מתוך מאגר נהגי הנמל המקצועיים. מאגר נהגי הנמל מונה 6 נהגים בלבד, שמתחלקים בעבודה של 3 משמרות. הנהגים המקצועיים עוסקים בפריקת מכוניות מאוניות ובהסעות שונות בנמל ומחוצה לו בכל שעות היממה.
לאחרונה סירב בלומנטל לקבל נהגים פנויים ממאגר הנהגים ודרש לקבל נהג מסוים בלבד. דרישתו זו גרמה לשיבושים בסידור העבודה של הנהגים ואילצה את הנמל להזמין נהגי קבלן, שעלותם עולה בהרבה על עלות עבודתו של נהג נמל.
מיכל לוגסי, יו"ר ועד סקטור מינהל, אקדמאים ועצמאים, יוצאת בגלוי נגד התנהלותו של בלומנטל "אם בלומנטל רוצה נהג צמוד שיערב לו" היא אומרת ומוסיפה "הוא יכול לדרוש תקן לנהג. לא ייתכן שהוא יחליט לגרוע נהג ספציפי ממצבת העבודה של הנמל, לטובת נסיעותיו שלו ובכך לשבש סידור עבודה שלם. אחראי הנהגים יוכל להמשיך ולהקצות לו, מעת לעת, נהג פנוי מתוך המאגר הקיים". לוגסי מספרת שבלומנטל מנסה לעשות בנמל כבתוך שלו: "ערב חג הפסח דרש בלומנטל מרמ"ד משאבים לוגיסטיים של הנמל, להעמיד לטובת עוזרו האישי ליאור שטרק, רכב תפעולי גדול של הנמל לשימושו האישי במהלך ימי החג. דבר זה אסור בתכלית האיסור, מה גם שעוזרו האישי נהנה מרכב צמוד של חברת ליסינג שהנמל משלם תמורתו".
בשל התנהלות בלומנטל, הורתה לוגסי לנהגי הנמל לחדול, בשלב זה, מעבודתם. שביתת הנהגים תמנע פריקת כלי רכב מאוניית המכוניות שאמורה לפקוד את הנמל במוצ"ש הקרוב ובנוסף, תגרום לשיבושים רבים למהלך העבודה התקין של הנמל.