X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
העיתונות במגזר הדתי והחרדי שונה באופן מהותי מזאת של הציבור הכללי. כמובן שבסופו של דבר ההבדל מתבטא בכך שהעיתונים הללו פשוט מתאימים את עצמם מבחינת התכנים לציבור שאליו הם מיועדים
▪  ▪  ▪

העיתונות במגזר הדתי והחרדי שונה באופן מהותי מזאת של הציבור הכללי. כמובן, שבסופו של דבר ההבדל מתבטא בכך שהעיתונים הללו פשוט מתאימים את עצמם מבחינת התכנים לציבור שאליהם הם מיועדים.
התכנים שם, מן הסתם הרבה יותר צנועים, הרבה פחות אלימים והרבה פחות מתלהמים וכיום אכן מנסים לחשוף את הציבור לכמה שיותר מידע, אולם משתדלים שהוא יהיה כמה שיותר אינפורמטיבי וקצר.
כיום יש לא מעט עיתונים של הציבור החרדי לדוגמה, כאשר כל עיתון פונה גם לקבוצה מסוימת בתוך המגזר עצמו. כך לדוגמה, יתד נאמן הוא יומן חרדי ליטאי שמזוהה עם מפלגת דגל התורה (שכיום הינה חלק ממפלגת יהדות התורה).
לעומת זאת, היומן שמזוהה עם מפגלת אגודת ישראל, הינו "המודיע". כמובן שיש גם את השבועון המפורסם "משפחה". בגזרת המקומונים ניתן לציין את קו עיתונות דתית, אשר מחולק בכל אזורי הריכוז החרדי והדתי בישראל ומהווה מודל להצלחה של רשת תקשורת בעולם הדתי.
בלא מעט מקרים העיתונים הללו גם מייצגים את דעת המנהיגים, כך שבאופן טבעי מופיעים בהם לא מעט דברי הגות ומשחבה בהתאם לרוח ההנהגה הרוחנית. פרט לדעות המנהיגים ניתן גם למצוא דעות ופובליציסטיקה בנושאים שונים על סדר היום. יש האומרים כי טורי הדעה בעיתונות החרדית נחשבים נשכניים מאוד ורציניים מאוד ויש הרבה מה ללמוד מהשפה העשירה שבהם הם משתמשים.
יש האומרים, כי אם מלחמת ידיעות ומעריב בזמנו נחשבה ליריבות רצינית (כיום בפועל היריבות היא בין ישראל היום לידיעות אחרונות) כך גם היריבות שבין המודיע לבין יתד נאמן, על-אף שישנם מקרים, בעיקר ציבוריים ובייחוד בעיתות בחירות, ששני העיתונים משתפים פעולה.
עיתונים נוספים בציבור החרדי הינם "יום ליום" השבועון המזוהה עם תנועת ש"ס וכן עיתון "הפלס" שמזוהה עם הרב שמואל אוירבך ומפלגתו מפלגת בני תורה.
פרט לכל היומונים והשבועונים השונים במגזר החרדי ניתן גם למצוא מקומונים. רשת המקומונים המובילה של המגזר הינה קו עיתונות דתית (כיום השם כבר הינו "קו עיתונות").
מדובר על רשת של מקומונים חינמיים המופצת בכל מקום שיש ציבור דתי וחרדי גדול כדוגמת: ירושלים, בני ברק, פתח תקוה, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית, בית שמש חולון ובת ים, רחובות, חדרה ונתניה. במקומונים ניתן למצוא מידע שרלוונטי לתושבים, אולם גם ניתן למצוא מאמרים וכתבות מהארץ ומהעולם, כתבות בנושאים צבאיים, מדיניים, מדע, תעופה, וכמובן פוליטיקה כללית. ללא ספק מדובר בהצלחה של ממש ויש האומרים שהרשת עוד צפויה להתרחב בהמשך למקומות נוספים כפי שהיא עשתה מאז שנות ה-90'.
ללא ספק, כאשר מסתכלים על העיתונות החרדית יש מגוון רחב של עיתונים יחסית, ויש האומרים כי מדובר על תכנים שהרמה שלהם היא גבוהה גם כאשר היא מותאמת לקהל יעד מסוים. אולם בסופו של דבר מדובר יותר על עיתונות אינפורמטיבית ופובליציסטית.

תאריך:  10/11/2014   |   עודכן:  10/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי מדלעי
דוד גולדברג
- הודעה מטעם נשיא לשכת רואי החשבון
מרטין בוקסדורף
כך תחסוך מאות שקלים בכל חודש:– אתר אייקופונים בעולם כולו, מיליוני בני אדם, עבר עברו להשתמש באתר קופונים. הקופונים הנרכשים דרך אתר אייקופונים מאפשרים לאנשים מכל העולם ליהנות ממגוון מוצרים אותם הם קונים בכל חודש במחירים נמוכים בהרבה
גל נעים
גל נעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il