X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
ד"ר משה דודאי, פרופ' משנה לכירורגיה ובעל למעלה מ-30 שנות ניסיון בתיקון בקע, החל לטפל בחודשים האחרונים בבעיית היפרדות שרירי הבטן בשיטה החדשנית "ELAR Glue": מדובר בשכלול של דרך ניתוחית שפותחה בגרמניה לאחרונה, המגביר את חוזק תיקון הבקע ומקטין את הסיכוי לחזרת הבעיה בעתיד.
▪  ▪  ▪
ד"ר משה דודאי [יח"צ]

ניתוח ERAL - לפני/אחרי  [הדמיה]
הניתוח שפותח בשנה האחרונה ושוכלל על-ידי ד"ר משה דודאי, מספק מענה לאוכלוסיות רבות, הסובלות מהיפרדות שרירי הבטן, גם ללא בקע. למשל: נשים רבות שעוברות הריונות גדולים ונוטות להישאר עם בטן 'הריונית' זמן רב לאחר הלידה על-אף שהן אינן סובלות מעודף משקל, גברים בגיל העמידה המפתחים כרס, או נשים שעברו השמנה עם השנים.
במהלך השנים, היפרדות שרירי הבטן לא נחשבה לבעיה רפואית, אלא אסתטית בלבד - ורק לאחרונה החלה הקהילה הרפואית העולמית להבין שמצב זה מוביל להפרעות תפקודיות שונות, כמו כאבי גב, מיחושים בחלק העליון של הבטן ולעתים הפרעות נשימה במהלך השינה. היפרדות השרירים הופכת לחמורה יותר, במקרה שבו ישנו בנוסף בקע טבורי, בקע מעל הטבור, או בקע שנוצר מצלקת ניתוחית בקיר הבטן.
"במצב תקין, שרירי הבטן מחוברים באופן טבעי בקו האמצע במעין תפר שנקרא Linea Alba. במצבים מסוימים, התפר הזה נפרם, שרירי הבטן מתרחקים זה מזה ונוצר ביניהם רווח. ההתרופפות בדופן הבטן פוגעת בתפקוד שלה", מסביר ד"ר משה דודאי.
"עד לפני כשנתיים, הדרך לתקן את היפרדות שרירי הבטן, עם או בלי בקע, הייתה בניתוח פתוח הכולל חתך וצלקת", מוסיף ד"ר משה דודאי. "הניתוח חייב החלמה ארוכה וקשה יחסית והותיר צלקת לא אסתטית. אם לא די בכך, היה קיים סיכון מוגבר להתפרקות התיקון וצורך לחזור עליו פעם נוספת".
הדרך הניתוחית החדשה שפותחה בגרמניה נקראת ELAR ובאמצעותה ניתן כיום לבצע ניתוח אנדוסקופי בחדירה מזערית, לתיקון היפרדות שרירי הבטן ולבניית 'תפר' חדש. בנוכחות בקע, הוא מתוקן גם כן. התיקון מחוזק באמצעות רשת כירורגית ייעודית.
הרשת מודבקת לשרירים עוד לפני שהמטופל מתעורר.
ד"ר משה דודאי, הכירורג היחיד שמבצע ניתוח זה בישראל, הכניס לשיטה זו שיפור: הדבקת הרשת באמצעות דבק ביולוגי, המביא להדבקת כל שטח הפנים של הרשת לשרירים. "עוד לפני שהמטופל מתעורר מהניתוח, הרשת מודבקת כולה לשרירים, והשיטה הזו מקטינה משמעותית את הסיכויים להיפרדות חוזרת של שרירי הבטן", מציין ד"ר משה דודאי. "יתרה מזו - יש בה יתרון אסתטי גבוה והמטופלים מחלימים במהירות וחוזרים לשגרה".
לשיטה זו שפותחה לאחרונה חשיבות רבה במקרים של היפרדות שרירים הכוללת בקע. "מחקרים רפואיים הראו שאם מתקנים את הבקעים ללא סגירת שרירי הבטן, הסיכוי שהבקע יחזור גבוה יותר, מכיוון שהיפרדות השרירים תימשך", מציין ד"ר דודאי.
ד"ר משה דודאי, פרופ' משנה לכירורגיה, ירצה בנושא בכנס הקרוב של איגוד הכירורגים הישראלי, שייערך בין 10-13 במאי 2017, בכפר בלום.

ד"ר משה דודאי, פרופ' משנה לכירורגיה, ירצה בנושא בכנס הקרוב של איגוד הכירורגים הישראלי, שייערך בין 10-13 במאי 2017, בכפר בלום.
תאריך:  17/05/2017   |   עודכן:  17/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ד"ר משה דודאי: פתרון להיפרדות שרירי הבטן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טיפול אצל ד"ר משה דודאי
רונן  |  10/01/24 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
- הרצאתו של יואב יצחק, עיתונאי-חוקר, מו"ל ועורך אתר התחקירים News1 מחלקה ראשונה    יואב יספר על החשיפות והתחקירים שפרסם    ישתף את אורחיו באירועים שחווה ובנסיונות לסלקו מהתקשורת
אפק ראובן
אלעד עדן, בעלים של חברת 'עדן גרופ' ויזם נדל"ן העוסק בפתרונות דיור לצעירים, החל לשווק מיקרו דירות במודל של תשלום על-פי צריכה. על-פי שיטה זו, שכר הדירה ישולם בהתאם לצריכת השירותים שנרשמו במהלך החודש.
אבי רוזן
- הודעה מטעם מרכז שמעיה
סיגל אוברמן
שני סניפים ראשונים נפתחו בסינמה סיטי בגלילות ובמתחם אניגמה בראשון לציון
מרטין בוקסדורף
שירות חדש של חברת האינטרנט בול ניהול מוניטין, מתמקד במתן פתרונות ללקוחות עסקיים ופרטיים שמטרתו לשים סוף לבעיות הכתבות השליליות באינטרנט    מעכשיו קיימים פתרונות שיכולים לתת מענה לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il