X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומנים אישיים
נסיבות מקצועיות הביאו אותי לסין, שנזן, וסין מכאן נראית הרבה יותר טוב מאשר סין משם, מהארץ
▪  ▪  ▪

אני כבר למעלה משבועיים בארץ נכר, סין הרחוקה, טיסה של 18 שעות ברוטו הביאתני הלום.
ומה שהכרתי עד היום מסין, זו חבורת הפועלים העומדים מידי בוקר בנקודות איסוף של קבלנים ברחבי הארץ, בתקווה שאיזה שיפוצניק יאסוף אותם והם יגמרו את היום עם כמה שקלים ועל בטן מלאה, ופעמים רבות הולכים הביתה (ככל שמגוריהם יכולים להיקרא בית) דווקא על בטן ריקה.
והמציאות, לפחות כאן בשנזן היא לגמרי אחרת. שנזן אומנם נחשבת אחרת גם בקריטריונים סיניים, היא ממש ממש גובלת בהונג קונג, ולכן הייתה כל הזמן קרובה פיזית לעושר המערבי של הונג קונג, אבל מספרים לי שגם בערים הראשיות האחרות של סין העולם נראה לגמרי אחרת מאשר בהתיישבות הכפרית המתפרנסת בעיקר מגידולי אדמה, ואשר היא כנראה המקור העיקרי לפועלים הסינים בישראל.
הבוקר שלי מתחיל ביציאה ממלון הדירות בו אני משתכן, ועם היציאה החוצה אני ממש צריך להיאחז בקירות על-מנת שלא להיסחף בנהר האדם השוטף את הרחוב בדרכו מאזורי המגורים לאזורי העבודה, ומתועל כולו לגשר רחב ממדים אשר עוברים בו לדעתי בשעה אחת בבוקר עשרות אלפי אנשים, בצפיפות של אוטובוס אגד/אשד בשנות החמישים.
מספרים לי שמילא בימי אביב/חורף כמו היום, אך התמונה הזו חוזרת על עצמה גם בימיות הקיץ, עם 35 מעלות בצל ועם לחות של קרוב ל-100%.
והעובדה שלא תמצאו אותי מוטל שבור עצמות על הגשר נובעת מסיבה אחת, אני יוצא כעת בשעה 09:00 והפער הוא עצום, יש הרבה פחות אנשים "זורמים" מיד בסיום ה-RUSH HOUR.
אומרים לי שבמרבית התעשיות המקומיות שעת תחילת העבודה היא "ייהרג ובל יעבור" ומכך נובע העומס הענקי הזה בשעה מאוד מאוד ספציפית.
האנשים מאוד נעימים וקומוניקטיביים על-אף פערי השפה, לבושים היטב, בסופי שבוע רואים בפארק המרכזי של העיר הרבה משפחות עם ילדים, ממש כמו בארץ, הרבה אופניים, מנגלים לא ראיתי, אולי זה אסור, אולי לא אופנתי כאן.
חציית כביש וחציית מעבר חצייה על-ידי רכב זה בדיוק כמו בסרטי המערב הפרוע, מי ילחץ ראשון על ההדק, כלומר האם הנהג יהיה אשם בתאונה או שמא הולך הרגל, הזהירו אותי מראש שלא לנהוג כאן, ואני משתמש בשירותי המוניות (המחירים נמוכים משמעותית מהמחיר בארץ), וכמו שכבר אמרנו, לתפוס מונית לפני 09:00 זה כמו הוציא מים מאבן, אחרי 09:00 קלי קלוטו.
את שנזן מרשתים כעת ברשת של רכבות תחתיות, יש אזורים בהם הרכבת עובדת, נראה כמו תחנת חלל בערך, כאן לידי מתבצעות עבודות, יש קצת רעש יום ולילה אבל לא מפריע לישון.
מספרים לי שהרכבת היא סממן בולט של שלטון אסרטיבי אם לא נוקשה, הרכבת נוקבת את ההר גם אם יש לה בדרך בתי עסק, כנראה שהאינטרס הציבורי גובר כאן באופן מאוד מאוד נוקשה על האינטרס הפרטי.
לא שאלתי ואיני יודע אם השלטון הנוקשה קיים גם בחיי היום יום של האנשים, מה שבטוח הוא שאת אימת השלטון ראיתי על אנשים במזרח אירופה בסוף המאה הקודמת ובתחילת המאה הנוכחית, גם כאלה שהייתה להם פרנסה סבירה ומובטחת, וכאן לפחות על-פי הרושם החיצוני, לא ניכרת כל אימת שלטון על פני האנשים.
זהו, עד כאן. אולי אכתוב עוד פרק על הפן האנושי של העבודה, אולי אטייל ואתאר לי ולכם מה ראיתי, ועד אז להתראות לכולם מסין הרחוקה, מכאן כולכם דומים, ימין ושמאל, מזרח ומערב, וכמה חבל שצריך להתרחק כל כך הרבה על-מנת לראות אתה זה.
כתבה זו מוקדשת לא.ש. על כך שכתב לי והזכיר לי שהוא מתגעגע לכתיבתי.

תאריך:  13/03/2016   |   עודכן:  14/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אגד
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
חיים שטנגר
יש משהו מרגיע ומשובב נפש, במקום החמוד הזה, הממוקם שתי קומות, מתחת לפני הקרקע ובצד ציור של עלה שלידו מופיע המשפט: "טיליה קליניקה טיפולית", מסתיר בתוככי תוכו, שפע של מטפלים ומטפלות, מיומנים בתחומי מומחיותם, כאשר לא הייתה - ולו גם פעם אחת - שלא יצאתי בתום טיפול של מי מהם, כשפניי קורנות
שרה אהרונוביץ קרפנוס
יצחק מאיר
רועי אורן
כאשר בישראל אין אולם אירועים נורמלי שניתן לקיים בו הופעות פופ ורוק עכשוויות, ניתן ליהנות ממוזיקה שקטה ורגועה של ג'אז ובלוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il