X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים
כך נראה העוני פנים אל מול פנים
▪  ▪  ▪

בת-שבע בת השישים עדיין יפה לגילה, עיניה הכחולות נוצצות באור שמשי בהיר ומפני שבעברה הייתה עשירה היא תמיד מגיעה לעבודה לבושה בהידור מוקפד מאד.
בעלה, כפי שסיפרתי עשק אותה וגזל ממנה את כל ממונה ולמרות שהיא קשה עבדה לאורך כל ימי חייה, מעכב הביטוח הלאומי את תשלום קצבת הבטחת ההכנסה שלה.
עבדנו יחד ויצא לנו להרבות בשיחה והסתבר לי שמצבה גרוע ממה ששיערתי מלכתחילה. ידעתי שאין לה ילדים ושארי משפחה והדבר היחיד שמנחם אותה הוא שיעורי התורה של הרב פלד. כאן המקום לציין שבת-שבע גדלה בבית חרדי עשיר, למדה בבית-יעקב, הוסמכה לאחיות, אך עזבה הכל והתאהבה באיזה יצור מופקפק שניצל את יופייה ועושרה. היא חזרה לדת וזה עוד מעודד אותה, כי לפחות בשיעורי התורה יש נשים חביבות שמשוחחות איתה והרב אף הוא מתייחס אליה בכבוד ומתפלל עבורה.
היא חיה בקראוון ומתקלחת בדרך כלל בחצר הבניין. היא מבצעת את הטקס באישון לילה כשכולם ישנים, זאת מפני שזרם המים בקראוון חלש מאד. בחורף היא מרתיחה סיר עם מים חמים מעמידה אותו על הרצפה ומשפשפת את עורה עם ספוג שקנתה בשוק. אין ברשותה מקרר, תנור אפייה, ומכונת כביסה. יש לה גזייה קטנה שמונחת על הרצפה והיא נמנעת מלהשתמש בה מטעמי היגיינה. במהלך היום היא אוכלת לחם שחור עשיר ובשבת היא מקנחת בסלט.
בת-שבע בת השישים עובדת מידי פעם בניקיון ומבשלת עבור זקנה עשירה שמאשרת לה לטעום מן העוגות שהיא מכינה ולהכין מידי פעם עוגות דומות עבור עצמה.
הזמנתי את בת-שבע שתתארח אצלי בשבת, כי המחשבה על האישה הזאת שיושבת רעבה וקוראת את כל ספר התהילים בגפה, שבת אחרי שבת, כאבה לי.
בת-שבע גאוותנית, אומנם הצלחתי לשכנע אותה בכך שאני זקוקה לכישורי הבישול שלה, אך עדיין היא לא מיהרה להתחייב על אירוח שכולו על "חשבוני". שאר הבנות שעובדות איתי מזמינות אותה לשמחות שלהן אך לא די בכך.
איך יראו חייה של בת-שבע כשתזדקן באמת?
עלה בליבי הרעיון שאתרום לה אישית את כספי המעשר שלי, כי הרי גם אם המדובר בסכומים נמוכים זה עשוי לעזור לה. הבעיה היא שאם אבקש את מספר חשבון הבנק שלה היא עלולה להפגע ורוב הסיכויים הם שהיא תתעלם מההצעה. אולי כדאי לי להיות ערמומית ולהפציר בה שתראה לי מסמכים מהבנק או צ'קים (אם יש לה כאלה) ואז לשנן את מספר החשבון בעל-פה. הלוואי שאצליח.
כך למעשה נראה העוני פנים אל פנים ומי יודע כמה אנשים כמו בת-שבע חולפים על פנינו ברחוב ומותירים אותנו בשלנו.

רשום ברשימות קודמות.
תאריך:  06/07/2008   |   עודכן:  10/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שנער
מילים שכתבתי בחוברת שיצאה לזכרו של אבי ז"ל מתוך הנחה ששמע אותן שם למעלה
רחל כהן
"פתאום בא הבכי מעצמו והיא עמדה כך, מול פיסת ראי שהייתה שם עוד מימי שלמה לוי, הסתכלה בעצמה ברחמים. היא חשבה על חייה הקודמים והצטערה שיצאה מתוכם אל בדידות. בקיבוץ, חשבה, לפחות נגעתי באנשים, אבל פה חתיכות חיי אובדות בתוך מחסור."
רחל כהן
אביטל קשת
אני לקויית למידה בעלת הפרעות קשב וריכוז ומזמינה את כולנו להרים ראש ולצעוק "לא עוד"
אלכס לוין
חולים רבים משלמים בממון רב וגם בחייהם - עבור "תרופות" לסרטן ולמחלות אחרים שמוכרים להם נוכלים    גונבים להם את התקווה ואת החיים    יש לקבוע בחוק ענישת מינימום, כדי למנוע מהשופטים גזירת עבודות שירות בלבד על הפושעים האכזריים הללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il