X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

מהו שוויון חברתי?
המילה שוויון מתייחסת לשווה. שווה פירושו זהה. האם אנחנו זהים? התשובה היא, שאנחנו לא זהים. האם אנחנו שווים? התשובה היא, שאנחנו לא שווים. ולכן הסיסמה שוויון חברתי אינה יכולה להתקיים במבחן המציאות האמיתית. כלומר, התייחסות חברתית שוויונית, שהיא זהה לכולנו, אינה יכולה להתקיים באף שיטת מחיה, שתאפשר את אורח-החיים הרגוע והשלו, ואת החיים הבריאים.
שיטה שוויונית שזהה לכולם, ניתנת ליישום באמצעות חינוך, תכנות, אילוף בן האנוש, ואפשר לראות זאת בשיטות מחיה הקיימות גם כיום. עלינו להתאים לעצמנו אורח-חיים, שיקנה לנו את אפשרות החקירה, הלמידה וההתפתחות האישית והחברתית.
כלומר, אין אנשים שהם זהים, אולי יש דומים, שהם מאותו הזן. כדי לתכנן אורח-חיים בריא, צריך להבין איך להפעיל, להזין ולתחזק את הגוף הפיזי שלנו, רק אז נוכל להתאים לעצמנו את אורח-החיים הבריא. כאשר הגוף הפיזי שלנו יהיה מתאים לאורח-החיים הבריא, תתאפשר לנו יכולת ההתאמה למימוש מהות ומטרת חיינו, ויצירת מציאות מתאימה לכך.
ההתייחסות האישית ו/או החברתית, צריכה להתבסס על אורח-חיים בריא. כלומר, לחיים יש מהות ויש להם מטרה, וכל אחד בוחר לעצמו את הדרך למימוש עצם קיומו.
צריך לזכור, שבשלב זה עדיין לא ידוע לנו מה הן מהות ומטרת חיינו, הן מהבחינה האבולוציונית, הן מהבחינה הקוסמית והן מהבחינה הרוחנית. חוסר ודאות זה יוצר בלבול, והבלבול משתקף בשיטות המחיה למיניהן שיצרנו לעצמנו לאורך כל ההיסטוריה האנושית. כלומר, אנחנו צריכים ליצור לעצמנו מציאות, שבה אורח-החיים שלנו יהיה בריא, ויתאים למהות ולמטרת החיים. ללא התובנות בנושאים אלו, כל שיטה שניצור, תתנפץ לנו במבחן המציאות האמיתית.
מה הם החיים הרגועים והשלווים, ומה מהות ומטרת חיינו, הן מהבחינה האבולוציונית, הן מהבחינה הקוסמית, והן מהבחינה הרוחנית? ניתן לקרוא את התובנות שלי במגוון הרשימות שכתבתי בנושאים אלו.
תמצית מנושאים אלו: רוגע הוא מצב שבו אנחנו לא מייצרים ומפעילים את הרגשות הפנימיים שבנו, לא את הרגש הטוב ולא את הרגש הרע שבנו. הרגש הטוב שבנו כולל את הרגשות אהבה, אושר, שמחה, צחוק, תשוקה, תאווה, יצרים ועוד. הרגש הרע שבנו, כולל את הרגשות פחד, חרדה, דיכאון, ייאוש, כעס, לחץ ועוד. הרוגע מאפשר לנו להתחבר לזהותנו האמיתית.
שלווה משלימה את הרוגע הפנימי, וכוללת בתוכה את הנושאים הבאים: תזונה, שינה, פעילות גופנית, היגיינה אישית וסביבתית, נשימות סדירות, שמירה על טמפרטורת הגוף, חיים ללא לחץ של זמן ועוד.
מהות ומטרת החיים - לתהליך האבולוציה יש מטרה, וכדי לממש את המטרה, נוצרו החיים, ולכן לחיים יש מהות. המהות היא, שבן האנוש יעבור תיקון, טרנספורמציה, שינוי ומעבר מבן אנוש שאינו מודע לעצמו ולעצם קיומו, שנולד וחי מתוך אינסטינקט ומתנהג באופן אוטומטי, לבן אנוש שמודע לעצמו ולעצם קיומו, האחראי הבלעדי לתכנון חייו, כשהמטרה היא להכיר ולהביא את הגוף הפיזי שלנו להיות נצחי. מצב זה יאפשר לנו להיות נצחיים גם לאחר התרחשות תופעת המוות מבחינה קוסמית, וגם את הנצחיות כנשמה מבחינה רוחנית. כדי לממש זאת, עלינו להתאים לעצמנו אורח חיים שמתאים לגוף הפיזי שלנו, ותואם למהות ולמטרת החיים, וזו תהיה המציאות האמיתית.
מסקנה:
שוויון חברתי - משמעות הדבר זהות שהיא זהה לכולם. אבל כיוון שאנחנו לא זהים, אלא דומים ומאותו הזן, לא ניתן ליצור שיטה שמתאימה לכולנו כאחד. שיטות משטר שמתאימות לכולם כבר נוסו בעבר ואף קיימות כיום, מתוך מחשבה שניתן לחנך, לתכנת ולאלף את בן האנוש, באמצעות חוקים ו/או מצוות ו/או פקודות. צריך להבין מהו אותו אורח-החיים הבריא לנו, שמתאים לזהות האמיתית שלנו. כשנגיע לשלב התפתחותי שפוי ומתקדם זה, נוכל להבין מהי המציאות האמיתית שבה אנחנו חיים, ובכך להתאים את עצמנו למציאות זאת ולממש את חיינו, הן מהבחינה האבולוציונית, הן מהבחינה הקוסמית והן מהבחינה הרוחנית.

תאריך:  02/06/2010   |   עודכן:  02/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוויון חברתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
יוסי קרמר  |  13/10/14 09:28
2
תגובה
יוסי קרמר  |  19/10/14 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארנון אשרי
האומנם טחו עיניהם מראות את האיום האיסלאמי?
ארנון אשרי
עידן סובול
צו איסור-פרסום גורף מפתח-תקוה עד כפר-סבא ועד בכלל חל על המסמך שלהלן, וד"ל
משה אדרי
ארנון אשרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il