הכמיהה התהייה והאכזבה של אזרח אוויר.
להאמין שהוא בו יבוא גם אם הוא מתמהמה, [הצדק, השלום, ה-ואהבת לרעך כמוך ועוד קלישאות נבובות. המשיח אם תרצו]. כל אלה הם בבחינת מורפיום לנרפים. ואני לא מצליח להיפטר מן ההרגשה שאני בעצם עובד על עצמי בעיניים, אשכרה בעיניים.
וברמ"ח ובשס"ה אני רוצה להאמין שכל מעשיי בטוב הם, ולכן הטוב עוד יגיע, בחזקת מה שלימדוני רבותיי, שלח לחמך על פני המים ובבוא העת תמצאנו. למרות שיצרי רוצה שהעושה רע יבוא על עונשו ובמיידי, אני נכון גם לוותר לו, בבחינת, "מודה ועוזב ירוחם". אבל המושחתים למינם, וביניהם שרים, חברי כנסת, רבנים, שופטים, ובעיקר בנקים. הם אינם עוזבים למרות שנתפסו פעמים הרבה בקללתם, בבחינת ויאחזו בקרנות המזבח. גם אז יש עדיין סיכוי להינצל.
כמאמר החכם מכל אדם, "ויגד לשלמה לאמר הנה אדניהו ירא את המלך שלמה והנה אחז בקרנות המזבח לאמר ישבע לי כיום המלך שלמה אם ימית את עבדו בחרב ויאמר שלמה אם יהיה לבן חיל לא יפל משערתו ארצה ואם רעה תמצא בו ומת וישלח המלך שלמה ויורדהו מעל המזבח ויבא וישתחו למלך שלמה ויאמר לו שלמה לך לביתך".
ויש כאלה שחטאתם הגדישה סאה. ועליהם גם החכם מכל אדם איבד סבלנותו, וציווה. "וינס יואב אל אהל יהוה ויחזק בקרנות המזבח ויגד למלך שלמה כי נס יואב אל אהל יהוה והנה אצל המזבח וישלח שלמה את בניהו בן יהוידע לאמר לך פגע בו".
שופטנו בהניחם כי האזרח אוויר, ועל כן האמת מבחינתם היא בחזקת, [ראה דברי
אהרן ברק] אני ואפסי עוד. "האמת איננה הערך היחיד. המשפט אינו מבוסס על הגישה כי תתגלה האמת, גם אם ייחרב העולם. האמת איננה הערך היחיד אשר התהליך השיפוטי צריך להגשימו. במקרים מסוימים עלול גילוי האמת לפגוע קשות בפרט, בכבודו, בחירותו, בשלמותו הגופנית והנפשית, בפרטיותו ובשמו הטוב - עד כי המשפט מוכן לוותר על גילוי האמת".
ההתחשבות בערכים אלה אינה נעשית בדרך של העדפתם על פני האמת. ההתחשבות נעשית בדרך של איזון בינם לבין האמת. המשפט מתרחק מערכים מוחלטים ומחפש פשרה המשקפת את מלוא המורכבות של הקיום האנושי - בין ערכים מתנגשים. דווקא החיפוש אחר ערכים - ובהם החיפוש אחר האמת - מביא את המשפט לצורך לאזן בין ערכים מתנגשים. במקום בו קיים ערך, קיים גם ערך נוגד. התזה מלווה תמיד על-ידי האנטיתזה. המשפט מחפש את הסינתזה".
תוצא מאיזון אינטרסים מעוות זה.
וכדי שהעלית תמשיך לחגוג כל הדרך אל הבנק,
מה יותר פשוט מאשר לבוא לנבערי העם היושבים בכנסת ובממשלה,
ולכבס במלל סופיסטי חסר משמעות מחד וכבגדי המלך החדשים מאידך.
למשל לא לחייב שופטים להגיש הצהרת הון. "דברים שהשתיקה יפה להם"
והנגזרת היא:
שהבנקים יחגגו כרצונם, על גב אזרחים חסרי חוליות - [רוב העם] בין השאר, בריביות מפליגות להנציח ולהצדיק הוצל"פ מושחת לא פחות.
ודרוש בדיקה. האם הבנקים נותנים הנחות מופלגות לבני משפחות השופטים בקבלת משכונתא.
ודרוש בדיקה בחשבונות הבנקים המוצפנים של שופטים האם הם מקבלים דמי לא יחרץ מהבנקים.
אחרת כיצד ניתן להסביר שהבנקים זוכים מול אזרחי האוויר ב-99.9% מהתביעות. מאותו בית משפט.
ומכאן גם הדרישה לקיום בתי משפט עם חבר מושבעים.
אני אזרח אוויר שלא סופרים אותו, כבר נטחן בין בתי המשפט 11 שנה וכבר יותר, כמחפש צדק פואטי. הגם שלציניקנים שבינינו יראה פתטי.
משה חזן יש מיש
אזרח אוויר?