X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים
כיצד מקבלים מראות חיוביים, תפנית או התעלמות
▪  ▪  ▪

הפכנו ציניים ולא בכדי, כשכל פרסומאי סוג לא יודע איזה, מבצע בנו מניפולציות, קשה קצת לנקות את ערימות הרפש מהעיניים ולראות את החיים נכוחה, ללא כל מעטה של שקר צבוע או הטעיה.
רבים נופלים קורבן לאלה וגם הטוב, הישר המזין והבונה נעטפים בסחי, וההפסד רב, משום שגם מי שתרומתם אם במחקר ואם בעשיה ממשית, ולא רק בגיבוב מילים רבות, הולכים לאיבוד.
רק אם נרים את הראש מתוך הערימה, ננקה את העיניים קצת, נוכל להבחין בחוקרים, בחקלאים או בתעשיינים שהם, הם בגופם, כספם ותושייתם, הם אלה שעושים את המדינה למה שהיא, מקום רב תושייה שיודע להיות חדשן, שיודע ליצר שיאים של יכולת אנושית ומלאת השראה. גם אנשי רוח יש בנינו ואינני חלילה מקטין מחשיבותם, אבל תמיד ימצא צדקן מטעם עצמו, או מומחה מטעם עצמו שידאג להטיל רפש או להכניס ספקות.
כן, בוודאי שבין העושים יש גם שגיאות וטעויות, אבל כך זו הרי הדרך, ואינני טוען שמי שלא עושה לא טועה, בדרך כלל מי שלא עושה טועה, כן כן, חכם תאורטי גרוע מפתי כבר אמרו לפנינו, אז טוב שיש ביקורת שיודעת לבנות, אבל בדרך כלל השמחה הגדולה אחרי שמחת בית השואבה הנה השמחה לאד. כמה קל להעביר בקורת ולרמוס את העושים, אבל היי, זה לא פשוט לעשות, יבואו המבקרים וינסו.
בדרך כלל לרובנו לא יוצא לחוות את הפליאה של מבקרים זרים הבאים ללמוד ולהחשף להישגי התחומים השונים. לי בעוונותיי יוצא מידי פעם לראות מבקרים שכאלה, שקשה להם להאמין לנתונים אליהם הם נחשפים. במקרה שלי בחקלאות, ברפת, הצלחנו בזמן לא רב ליצור כאן ענף מפואר שאין כדוגמתו בעולם. אגב גם אנשי מקצוע ישראלים שיוצאים ללמד ולהעביר ידע לארצות שונות בעולם, חוזרים ומטעימים לנו, היושבים בציון, שאיננו יודעים להעריך את היכולת המופלאה של התעשיה הישראלית, אבל כל זה כאמור אינו מעניין ובוודאי לא יזכה בכותרת העיתון.
דבר זה מזכיר לי סיפור שסיפר לי אחד מאנשי המקצוע הטובים בענף, שיום אחד התבקש ללוות עיתונאי בסיור בענף, וכך עשה, לקח את העיתונאי לביקור בכל אחת מהתחנות של ייצור החלב, מהרפת דרך המעבדה ועד המחלבה וכל מה שבדרך, ובאמת העיתונאי סיים את היום מוקסם מהישגי הענף ומהקדמה. למחרת מספר לי אותו חבר, הוא פותח את העיתון והנה חשכו עיניו, מיד התקשר לעיתונאי כדי לוודא ששניהם היו באותו הסיור ואכן כך אישר העיתונאי, אז מדוע פרסמת את מה שפרסמת אם כל כך מרשים היה הסיור? ותשובתו של העיתונאי משקפת כנראה את הדרך שבה העורכים עובדים, מסתבר שבעיני העורך הסיכום החיובי של העיתונאי מהסיור לא מצא חן ולכן זרק את הכתבה וחיפש ואף מצא נתונים כלשהם מאיזה אתר שטורח לחפש דרכים להשמיץ את ענף החלב ואותם פרסם, אין כל קשר כמובן לסיור המדובר מה שנאמר חיים והמוות ביד הלשון.
אבל, אפילו שכך, אנחנו הרי נמשיך לעשות את המיטב, והנובחים ימשיכו לנבוח מפני...

תאריך:  06/10/2010   |   עודכן:  06/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דני דנקנר  הלל צ'רני
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
פירוש הגיוני של הראב"ע לעקידת יצחק משחרר את המאמין מהצורך להתמודד עם שאלות תמוהות שאינן נפתרות על-פי פירושים אחרים. פירושו של הראב"ע תואם להפליא את הטקסט התנ"כי
מאיר אינדור
ראינו הרבה אורות בהרי חברון, ונמשכים האורות עד כניסת היום הקדוש ביום הכיפורים
שאול דישי
"ניין-אילבן" והפגישה המטומטמת עם "נון-גימל" בעשירי או האחד-עשר בינואר 2002    טיוטא של סיפור עם סליחה קבועה שחוזרת על עצמה לפני יום כיפור
יהודית מליק-שירן
נשים שעמדו על המדרכה סיפרו אחת לרעותה על הרבנית שהלכה בדרך. הלכה והסתבכה. כמו סחרחרת הסתחררה הדרך, מושכת אותה פנימה בתנועות של בליעה...
יואב לוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il