X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

מתחת לפני השטח ומבלי שהיא זוכה לחשיפה תקשורתית פועלת תנועת "עורו" לייצוג הרוב הדומם במדינת ישראל. "עורו" הינה תנועה חברתית א-פוליטית אשר הוקמה במטרה לייצג את הרוב בישראל. חברי התנועה מאמינים שבעידן הטכנולוגי והחברתי שבו אנו חיים אזרחי ישראל מסוגלים וזכאים להשתתף בקבלת ההחלטות. לכן מנהלת עורו פלטפורמה לדיון ציבורי, יסודי ואפקטיבי. וזאת במטרה להוביל שינוי מהותי בסדר היום האזרחי.
עורו מאוגדת באמצעות התנועה האזרחית החדשה (חל"צ) שהינו ארגון חברתי הפועל ללא מטרות רווח. התנועה בחרה שלא לעסוק לעת עתה בנושאים המעוררים מחלוקת כבדה במגזרים השונים, כגון: דת ומדינה, כינון תהליך השלום, הסכסוך הישראלי-פלשתיני. כן היא עוסקת בנושאים בהם קיים קונצנזוס רחב בחברה הישראלית, כגון: יוקר המחיה, תמיכה בכלכלה חופשית ויצרנית, חיזוק הביטחון האישי של האזרחים, צמצום פערי השכר בין נשים לגברים, חיזוק שלטון החוק ועוד.
עורו מאמינה שלפי העיקרון הבסיסי של הדמוקרטיה יש לרתום אנשים ליצירת תוכניות פעולה מפורטות הנוגעות לנושאים הבוערים המטרידים כל אזרח ואזרחית בישראל. לאחר מכן, ייפרסו מתנדבים ופעילי שטח אשר יעבדו מטעם התנועה בצמתים המרכזיים בערים הגדולות. על כן, בתאריך ה-4 בספטמבר ערכה התנועה משאל בקרב אזרחי ישראל, בו נדרשו האנשים לבחור את הנושאים הבוערים בעבורם. במקומות הראשונים נבחרו יוקר המחיה, הביטחון האישי ונושא החינוך.
בנוסף לכך, התנועה תשתף פעולה עם עמותות וארגונים המתמחים בתחומים אשר הוצגו לעיל. כך, למשל, בעקבות המחאה החברתית אשר פרצה ביולי 2011 קיוו אנשי עורו לשלב בתוכם את מארגני המחאה, כסתיו שפיר, איציק שמולי, דפני ליף, אך הדבר לא צלח. במקום זאת זיהו אנשי התנועה את הרצון של אזרחי ישראל לדון בנושאים המעיקים עליהם, אם באמצעות פתיחת שולחנות עגולים או יצירת מעגלי שיח.
התנועה נוסדה על-ידי צוות המונה 30 אנשים אשר כל אחד מגיע מרקע אחר ונחשב כבולט בתחומו המשלב בין הצלחה מקצועית ופעילות חברתית ענפה. בין המייסדים ניתן למנות את איש העסקים מריוס נכט, רוני דואק, יובל אדמון, יצחק (ג'קי) אדרי, פרופסור יואב בן-דרור ודרור אלוני.
כמו-כן, בראש התנועה עומד המנכ"ל תומר טרבס אשר מתווה את האסטרטגיה עם פורום המייסדים. וזאת מתוך כוונה שהציבור יעמוד בעתיד בראש התנועה.
בימים אלו נאבקת התנועה בדרישה להשאיר את עתודות הגז ברחבי ישראל, וכן בביטול חובת גביית אגרת רשות-השידור שהינה מס מיושן תוך חיזור ושיפור השידור הציבורי.
חשוב לתרום לחברה הישראלית גם אם נדמה שהיא אינה תורמת לנו דבר.

הכותב פעיל ב"עורו".
תאריך:  17/06/2013   |   עודכן:  17/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
ארווין קליין
רועי אורן
רועי אורן
לא פעם אנו שומעים לצד הדברים הקשים גם דברים חיוביים אשר מרוממים את הלב והנפש בו-זמנית. כזה הוא סיפורו של הפרסומאי עמית וינדר אשר התנדב בתחילת חודש מאי ותרם מזמנו לקידום הילדים מעמותת "חינוך לפסגות"
ארווין קליין
יאיר לפיד ועניינים בוערים ומצחיקים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il