X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
רבים מאיתנו מצליחים להתנתק מהמיטה בבוקר, בזכות המחשבה על ריח הקפה הראשון של הבוקר אצלי זה במיוחד אם הוא טרי וחזק בדיוק כמו שאני אוהבת, וממש לא משנה אם זה ממכונה, פילטר, נמס, מפונפן או לא, העיקר שאני אקבל אותו ישר כאשר אני פוקחת את העיניים - נשמע לכם מוכר?
▪  ▪  ▪
ריח הקפה בבוקר [צילום: פלאש 90]

לבטח נתקלתם באמירות במקומות שונים, כי מדובר בהרגל מגונה, משתן, גורם לאיבוד נוזלים, צובע את השיניים, מעלה את לחץ הדם... וגורמים לנו אוהבי הקפה, לחשוב שמדובר בעוד הרגל בעייתי.
כמובן שכאשת מקצוע אני יודעת שהקפה השייך למשפחת המעוררים, צריכתו בכמות גבוהה יכולים להזיק ברמה התאית, וכמובן שלקפה יש השפעות מזיקות שונות כגון העלאת הסיכונים להפלות, לסוכרתיים יש סכנה בהעלאת ערכי הסוכר, העלאת לחץ הדם, החמרה של צרבות או הפרעות בשינה אשר כולם משויכים לשתיית קפה. כיום הרוח המחקרית נושבת לכיוונים חדשים ונותנת לנו, למכורים לקפה, תחושה כי יש תקווה.

קפה וסוכרת

צוות חוקרים מאוניברסיטת הארוורד בדק ב-2005 תשעה מחקרים שעסקו בקשר בין סוכרת מסוג 2 לשתיית קפה. המחקרים שיתפו בסך-הכל יותר כ-193 אלף איש.
נמצא, כי שתיית שש-שבע כוסות קפה ביום, הפחית את הסיכון לחלות בסוכרת ב-35%. עוד נמצא, כי שתיית ארבע-שש כוסות ביום, הפחית את הסיכון לחלות בסוכרת ב-28%.
נכון שקפה מעלה במעט את לחץ הדם, אבל אם נבחן את יכולותיו ביחס לתסמונת המטבולית (שהיא שילוב של גורמי הסיכון הבאים: לחץ דם גבוה, ערכים גבוהים של סוכר בדם, היפרליפידמיה (רמות גבוהות של שומנים בדם) והשמנת יתר (בעיקר השמנה בטנית). גילו שהקפה דווקא מוריד את הסכנה לתסמונת.

ידעתם שקפה עוזר לכם לרזות?

הקפה מכיל חומצה כלורוגנית - שהיא חומצה בעלת תכונות נוגדות חמצון שככל הנראה מפחיתות את ספיגת רמות הסוכר בגוף. הקפה שלנו משביע, אבל האם הוא מכיל הרבה קלוריות? תלוי מה תוסיפו לו.
כוס קפה מכיל רק שבע קלוריות (בלי חלב וסוכר). כוס חלב 3% שומן מכיל 120-100 קלוריות וכל כפית סוכר מוסיפה כ-20 קלוריות. תכפילו את כמות הקפה ביום ותעשו את החישוב האם זה יוצא לכם משמין. כמובן שאפשר לחסוך בקלוריות בכך שנשתמש בחלב 1% ובממתיק דל קלוריות.

הקשר בין הקפה למצב רוח טוב על הבוקר

הקפה כמפחית דיכאון - מחקר מצא כי נשים ששתו שתיים-שלוש כוסות קפה ביום, נהנו מירידה של 15% בסיכון לדיכאון ונשים ששתו ארבע כוסות, נהנו מהפחתה של 20% בסיכון לדיכאון. יתרון זה מיוחס ככל הנראה לתכונות נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות שבקפה.
היתרונות מיוחסים גם לדיכאון בטווח הקצר על-ידי העלאת רמות הסרוטונין והדופמין במוחנו. הקפה מגן עלינו מסרטן - נמצא ששתיית קפה מגנה מפני סוגי סרטן שונים. בימים בהם נראה כי כל דבר מסרטן וכי אפילו מסוכן לנשום. מחקרים רבים הראו, כי צריכה של קפה קשורה לירידה בסיכון ללקות בסרטן הכבד וכן בשחמת הכבד.

קפה וספורט

כבר ידוע שהקפאין משפיע על המערכת העצבית המרכזית. הקפאין הוא חומר אֵרגוֹגֵנֲי - כלומר, חומר המשפר יכולות. במחקרים רבים, מומלץ למי שעוסק בספורט לשתות כוס קפה טורקי לפני הפעילות הגופנית, קצרת טווח או ארוכת טווח. המחקרים נעשו בעיקר בספורטאים מקצועיים.
אמנם השפעת הקפאין מיטיבה יותר לענפי ספורט אשר דורשים מאמץ ממושך לאורך זמן, אך ישנם יתרונות גם לפעילות קצרת טווח. אז לכל אוהבי הקפה ונמנעי הקפה, אין זה אומר שכולם יכולים להתחיל לשתות ללא בקרה. מי שיודע כי לא מומלץ שישתה קפה, מוטב שיתייעץ עם רופא המשפחה שלו לפני שישנה הרגלי צריכה או להעלות בכמויות, אבל כנראה שהשד אינו נורא כל-כך ושאפשר להתחיל ליהנות עם קצת פחות רגשות אשמה.
כדי שלא תרגישו שלקפה אין עוד שימושים מועילים, חוץ מלשתות אותו, אני מצרפת מתכון לעוגת קפה ליד הקפה.

עוגת קפה וחלבה

המצרכים:
4 ביצים
1/2 כוס מים
1/2 כוס שמן קנולה
1 כוס קמח לבן
1 כוס קמח מלא
1 כוס סוכר חום
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1 אבקת אפייה
1 כוס אספרסו קצר
1/2 כוס חלבה מפוררת
2 כפות סילאן
הוראות הכנה:
מקציפים את החלבונים עם חצי כוס סוכר. בקערה נפרדת מערבבים את הרטובים: החלמונים, מים, חצי כוס הסוכר, שמן ואת האספרסו. מערבבים את היבשים שני סוגי הקמח עם אבקת האפייה והסודה. מוסיפים לקצף החלבונים לסירוגין את הקמח ואת תערובת החלמונים. מעבירים את הבלילה לתבנית אפייה משומנת. מעל מפזרים את החלבה והסילאן ומערבבים בעדינות בעזרת מזלג. אופים בחום של 180 מעלות כ-30 דקות.
בתיאבון.

הכותבת היא דיאטנית קלינית B.SC ברשת סטודיו C
תאריך:  19/02/2015   |   עודכן:  19/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המון קפה - למה ולמי זה טוב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קפה טוב לסכרת?
אהרון שחר  |  20/02/15 22:35
 
- ללא סוכר  ל"ת
הכי טוב  |  7/03/15 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוזי מילר, יעל אברהם
יום המשפחה הוא תזכורת למקומה של המשפחה כמקור לתמיכה    התמודדות משפחתית נכונה עם המחלה יכולה לחזק את הדינמיקה ולגרום להתלכדות המשפחה    בנוסף למשפחה, ישנם חברים טובים, שיכולים גם הם לסייע לעבור את המסע
יהודית מליק-שירן
גל ואור בארץ סבבא, דורה גלאור, ספרי צמרת 2014. ספר שמחבר את הרגשות של הילדים ופותח מקום לחברות ולסליחה
רועי אורן
תמיד אומרים שלמידה חייבת להיות יעילה ומרתקת. בגבעת שמואל החליטו ללמד את נושא בטיחות בדרכים בדרך יצירתית של הפיכת חצר הגן לכביש סואן עם מכוניות ומעברי חצייה
חיים נוי
הלהיט של ענת גוב חוזר ומטפל בטייס שפורש לגמלאות ומהווה בעיה בבית - "עקר בית" - בית ליסין
עו"ד חיים שטנגר
המון דברים ראו עיני וזה לא היה בהיאחזות הנח"ל בסיני. זה היה ממש קרוב לבית. כאן בנחלת יצחק, 10 מטר מבית הקפה, הפטיסרי והבלונז'רי של ארז גולד. מאז עשיתי לי מנהג קבוע וכשאני פוקד את בית הקפה של ארז, בכל שבוע, אני יוצא לטיול בארץ הפלאות של מיה ואורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il