X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפרשנים בעולם הערבי חלוקים בשאלה מהו סוד כוחו של ארגון "המדינה האיסלאמית" ומי עומד מאחוריו. רבים מהם מתכחשים לעובדה כי מדובר בארגון איסלאמי אותנטי ומאשימים את ארה"ב וישראל בהקמתו
▪  ▪  ▪
האחים המוסלמים. איך הם קשורים

מעשי הזוועה האחרונים של ארגון "המדינה האיסלאמית" כמו שריפתו של הטייס הירדני מועז אלכסאסבה ועריפת ראשיהם של 21 פועלים מצרים בלוב יוצרים תחושה קשות בעולם הערבי של בלבול, מבוכה ואף של חוסר אונים מול תופעת טרור איסלאמי אכזרי וחדש שלא הכירו עד כה.
מוסלמים רבים טוענים כי הארגון הזה הצליח לעוות את מהותה של דת האיסלאם, שהינה לטענתם מתונה ביסודה, וליצור לה תדמית שלילית ברחבי העולם של דת אלימה ואכזרית השואפת להשתלט על חלקים נרחבים בעולם ולהשליט בהם משטר הלכה איסלאמי קיצוני בדמות "ח'ליפות איסלאמית".
הטלטלה שיצרה תופעת "האביב הערבי" שהחלה בדצמבר 2010 בגל חסר תקדים של התקוממות, מחאות, הפגנות ומעשי אלימות שהתפשטו מתוניסיה למרחבי העולם הערבי החלישה את מדינות ערב וחזקה את האיסלאם הקיצוני. בכמה מדינות ערביות היא הביאה למהפכות ובמדינות אחרות למלחמות אזרחים.
הטלטלה הענקית שנבעה מסיבות של עוני, רעב, אבטלה, שחיתות של המשטרים הערבים והפרת זכויות אדם יצרה תחושות כעס ותסכול חסרות תקדים בקרב האזרחים הערבים, אולם בחלוף ארבע שנים הם לא הצליחו להשתחרר מהן.
המצב בעולם הערבי רק המשיך להסתבך והתסכול גבר עם הופעת התופעה החדשה הנקראת ארגון "המדינה האיסלאמית" שבראשו עומד אבו בכר אלבגדדי.
נראה כי טיעון המאבק נגד ישראל שעליו נשענו רוב המשטרים הערבים כדי לשמור על כס השלטון תחת סיסמת "האחדות נגד האויב הציוני" כבר איננו מספיק יותר וייתכן כי הוא יתחלף בסיסמה חדשה של "המלחמה בטרור של ארגון המדינה האיסלאמית".
הארגון הזה הפך לסכנה המידית של המשטרים הערבים. פרשנים רבים בעולם הערבי מנסים לפענח מי עומד מאחורי ארגון "המדינה האיסלאמית" ומציגים שורה של שאלות מעניינות:
כיצד הצליח הארגון להתפשט במהירות גדולה יחסית לכמה מדינות ערביות? מהם מקורות המימון של הארגון ומאין הוא משיג את אמצעי הלחימה שלו? אם הארגון הוא אכן ארגון איסלאמי, מדוע אינו פועל נגד ישראל ומתמקד רק בפעילות במדינות ערב?
מדוע ארצות הברית איננה מוכנה לנהל מערכה יבשתית נגדו כדי להביסו?
ניתן לחלק לשני מחנות את האסכולות של הפרשנים בעניין הזה. האסכולה הראשונה מחזיקה ב"תיאוריית הקונספירציה" כי ארצות הברית וישראל הן העומדות מאחורי ארגון "המדינה האיסלאמית". המחזיקים בדעה הזו טוענים כי השיקול העיקרי המוביל את המדיניות האמריקנית במזרח התיכון הוא אבטחת קיומה של ישראל וביטחונה וכי ישראל היא המרוויחה העיקרית מהפעולות של ארגון "המדינה האיסלאמית". הם גורסים כי ארצות הברית הקימה את הארגון הזה כדי להרוס את העולם הערבי מבפנים ולחלק אותו מחדש.
לכן טבעה ארצות הברית מונח חדש הנקרא "המלחמה נגד הטרור" כדי לנגח את הערבים זה בזה כשמטרתה האמתית היא לנהל את הטרור ולא להילחם בו. לא מדובר בהמצאה חדשה, האמריקנים כבר עשו בעבר שימוש בתנועות איסלאמיות למטרותיהם. למשל באפגניסטן, דבר שהכשיר את הדרך להקמתו של ארגון אל-קאעדה. לדבריהם, ארצות הברית הצליחה כבר בחלק ממטרותיה, היא גרמה להריסתן של עירק וסוריה והפכה אותן למדינות כושלות בעלות עתיד לא ברור ועכשיו היא מנסה להביא את מצרים, ירדן ולוב למצב דומה.
האסכולה השנייה גורסת כי תנועת "האחים המוסלמים" שנוסדה במצרים ב-1928 על-ידי האימאם חסן אלבנא היא שורש הרע במזרח התיכון. מחזיקי האסכולה הזו טוענים כי המתרחש בעולם הערבי כיום נובע מרצונה של התנועה לתפוס את השלטון במדינות ערב כפי שעשתה במצרים, תוניסיה, סודן ורצועת עזה. התנועה ניצלה את תופעת "האביב הערבי" בתמיכתה של קטר ואת שיתוף הפעולה של ממשל אובמה עמה שמסרב להתייחס אליה כתנועת טרור.
היא הצליחה לסבך את סוריה ולוב במלחמות אזרחים וכמעט הצליחה גם במצרים אך הצבא המצרי בראשותו של הנשיא א-סיסי הצליח לעצור בעדה.
לדבריהם, כל הגופים האיסלאמיים הקיצוניים שצמחו מאז החל "האביב הערבי" כולל ארגון "המדינה האיסלאמית", מקורם בתנועת "האחים המוסלמים" שכל מטרתה היא להשתלט על חלקים נרחבים בעולם ולהקים את "החליפות האיסלאמית". רק לאחרונה סיפר השיח' יוסף קרדאווי, אחד המנהיגים הבולטים של התנועה, כי אוסאמה בן-לאדן צמח וגדל בתוך התנועה.
שתי האסכולות האלה מתקיימות זו בצידה של זו, אולם הנטייה הגוברת היא לאמץ את "תיאוריית הקונספירציה".
תמיד נוח להאשים את ישראל בכל האסונות והצרות של העולם הערבי.

תאריך:  20/02/2015   |   עודכן:  22/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי עומד מאחורי דאעש?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
התיאוריה הנכונה
אהרון שחר  |  20/02/15 07:17
 
- צ'רצ'יל אמר ש90% מהאנשים בעולם
מטומטמים ו10%  |  22/02/15 02:45
2
נו, מי עומד?
א.ש.  |  20/02/15 11:53
 
- גדול"; שהעזת להכליל את "עוז":) ל"ת
א. וינשטיין  |  20/02/15 22:05
3
מאחורי דאעש עומדת ארה"ב
חשדנית  |  20/02/15 18:01
 
- אכן תגובתך מעניינת.
nnbh  |  21/02/15 23:04
4
ארדואן מחזיר האיפריה העותומנית
קפה טורקי  |  21/02/15 22:20
5
לא ניתנה תשובה לשאלה עניינית.
ממני  |  21/02/15 23:13
6
אירגוני הריאקציה והאנדרלמוסיה.
ידען  |  22/02/15 01:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
רפאל בוכניק
קהילת המודיעין האמריקנית מתייחסת ברצינות לתסריט אפשרי של שימוש בחומרי לחימה כימיים ע"י ארגון "המדינה האיסלאמית" ומבחינתה המדובר ב"תרחיש בלהות". בתוך כך, יש להכיר בעובדה הלא מעודדת כי תופעת "דאעש" במזה"ת, אינה בגדר אפיזודה חולפת אלא בבחינת יישות הצוברת עוצמה ותאוצה
יוני בן-מנחם
מצרים מנסה לגייס את מדינות ערב ומועצת הביטחון של האו"ם למלחמה שלה בארגון דאעש. הנשיא א-סיסי יוזם הקמת כוח צבאי ערבי שיגן על ירדן ומדינות המפרץ מפני התקפות הטרור של דאעש
אריאל י. לוין
השבוע האחרון מדגים עד כמה המזרח התיכון הפך להיות מקום מורכב מאין כמותו, ובמיוחד אלו דילמות וסכנות ניצבות בפני הרמטכ"ל החדש. זה מתחיל ברמת הגולן ונמשך עמוק לתוך עירק, וכמובן שגם אירן בוחשת בקדירה
יוני בן-מנחם
שלטונות ירדן מתחשבנים עם תנועת "האחים המוסלמים" בגלל העמדות שנקטה לאחר שריפת הטייס הירדני למוות בידי אנשי דאעש. פרשנים ירדנים מעריכים כי ירדן לא תצא למתקפה יבשתית נגד דאעש ותסתפק בצעדים צבאיים אחרים
איציק וולף
עבד אל פתח א-סיסי הצהיר כי מצרים תגיב על רצח 21 המצרים הנוצרים הקופטים בידי חמושי המדינה האיסלאמית בעיתוי המתאים    הבית הלבן: הרצח מדגיש את הצורך לפתרון פוליטי לקונפליקט בלוב, המצב הנוכחי משרת את קבוצות הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il