X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המלצה לקריאת הספר "ברית מילה" של יוסף באו ברית מא' ועד ת' בליווי איורים מצחיקים
▪  ▪  ▪
[כריכת הספר ברית מילה]

יוסף באו היה חלוץ בהרבה תחומים במדינת ישראל, הוא היה חלוץ האנימציה הישראלית, בין חלוצי הגרפיקה והשרטוט הישראלים ודברים רבים נוספים, יוסף באו למעשה היה איש רב-יצירות, אשר יצר בדרכים רבות ומגוונות, אחד מתחומי היצירה שלו היה הספרות- יוסף באו כתב מספר ספרים בשפות שונות, אחד הספרים שהוא כתב הוא "ברית מילה".
בספר "ברית מילה" מזמין אותנו יוסף באו למסע מרתק אל עבר השפה העברית מימיה המוקדמים ועד ימיה אלו, מסע מלא בצחוק, באיורים ובכפל משמעויות- יוסף, למעשה מנסה להראות לנו עד כמה השפה העברית יפה ושנונה, עד כמה היא חכמה ומלאה בתוכן. יוסף, נכנס עמוק לתוך הקרביים של השפה, המילים והאותיות.
להלן מספר דוגמאות למשחקי המילים ולמסע המרתק אל עבר השפה העברית:
מבנה המשפחה בראי האלפבית העברי
כבר בתחילת הספר תחת הכותרת "כך נברא האלפבית(?)" מביא לנו באו הצצה להלך מחשבתו, באו מראה לנו שסדר האלף-בית מקביל למעשה למבנה המשפחה המסורתי.
באו לוקח את כל האלפבית בצורתו המלאה:, ב,ג,ד,ה,ו,ז,ח,ט,י,כ,ך,ל,מ,ם,נ,ן,ס,ע,פ,ף,צ,ץ,ק,ר,ש,ת (כ-27 אותיות) ומתחיל לשחק איתו את משחקיו.
אם נסתכל על שתי האותיות הראשונות של האלפבית נראה שהעומד בראש הוא האב, אם נמשיך ונסתכל נראה שהבאה בתור על-פי האלפבית(וגם על-פי המסורת) היא לא אחרת מאשר האם, אגב אותה האם שהיא במקרה גם המרכזית בציר המשפחה עוד מימי קדם וגם המרכזית באלף-בית(שכן, לפני ואחרי האות "מ" יש בדיוק את אותו מספר האותיות- 13 במספר).
דברי אמת ושקר
תמיד אמרו לנו שמדברי שקר צריך להתרחק כמו מאש ולעומת זאת אחר האמת והצדק צריך לרדוף, תמיד צריך להגיד אמת או לפחות להשתדל ככה. אם נסתכל באלף-בית נראה שגם הוא דיי מצודד בגישה הזאת:
אם נלך על-פי סדר האותיות נראה כי האמת "גונבת" את ההצגה מהשקר ועומדת איתנה באלף-בית, הא' היא הראשונה, המ' היא בדיוק באמצע והת' היא האחרונה. השקר לעומת זאת, השקר תופס את מקומו בבושת פנים בסוף האלף-בית.
המלחמה על המחייה
מה הוא לחם? הלחם הוא מוצר בסיסי שמסמן את המזון שלנו- מזון שאנחנו צריכים בכדי להמשיך להתקיים.
ומה אנו עושים כל חיינו בשביל להשיג את הלחם? נלחמים עליו.
או כפי שאמר יוסף באו: "לחם, כי צריך להי(לחם) עליו".
הנופש לנפש
נפש האדם רגישה לסביבתה, היא יכולה להיות תשושה ועייפה, היא יכולה להיות כואבת ובוכייה- אך המצב האהוב ביותר על האדם היא כשנפשו מאושרת ושמחה. איך גורמים לאותה הנפש להיות מאושרת ושמחה? האמת שזה דיי פשוט מוציאים את האדם לנ(ו)פש.
חלוקת ירושלים?
באופן רשמי באו לא לקח שום צד פוליטי, אם זאת- עלתה בראשו שאלה האם צריך לחלק את ירושלים, האם צריך לתת את חלקה המזרחי לגויים? גם כאן, באו החליט לגשת אל האותיות בכדי למצוא תשובה לשאלתו.
באו החליט לשים גבול באמצע המילה ירושלים ולהחליף את האות י' באות ג' (שכן, במידה וירושלים תחולק מי שיקבל את החלק המזרחי שלה יהיה גוי).
התוצאה של הניסוי של באו היא שאם נחלק את ירושלים כולנו נמצא את עצמנו בים: "גירוש לים".
על מחדלי מנהיגנו
לפעמים קורים מחדלים, דוגמה לאחד מהמחדלים שקרו כאן היה מחדל יום הכיפור, מחדל שבו לקחו חלק גם הצבא וגם הממשלה- אך האם היינו יכולים לצפות למשהו אחר מאותם האנשים שגרמו לאותו המחדל? ובכן, לא בטוח שכן- אם נחלק את המילה "מחדל" לשתי חלקים נקבל, "מח" "דל".
לסיכום, ניתן למנות עוד דוגמאות רבות, הספר כולו מלא בהן- מא' ועד ת' בליווי איורים מצחיקים ונחמדים הקריאה בספר יכולה להיות חוויה מעניינת.

תאריך:  25/02/2015   |   עודכן:  26/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברית מא' ועד ת'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מצטרף וממליץ!
א. וינשטיין  |  11/03/15 14:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפה רזיאל
גם בדירה שכורה אפשר להשקיע על-מנת לגור בסביבה נעימה ואסתטית    דרכים לשיפור המראה במחיר סביר
גבי סיבוני
בחינה בדיעבד של פיגועים ספונטניים וחקירה של מספר מחבלים שנתפסו הצביעה על קיומם של שני מאפיינים עיקריים שיוכלו לסייע בגיבוש התפיסה העדכנית. המאפיין הראשון, הוא הפרופיל הבסיסי של המחבל. המאפיין השני, הוא התנהלות המחבל קודם לפיגוע ובסמוך לו
חובב לויטס
רק הפחתה של מעורבות הממשלה במשק או במילים אחרות החלת עקרונות השוק החופשי בישראל, תביא להפחתת הנטל על מעמד הביניים בישראל. מפלגות המתיימרות להציג קו חברתי באמצעות התערבות ממשלתית בוטה בכלכלה, משרתות את רצונן של קבוצות אינטרסים - כך מצהיר ד"ר מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי במשרד האוצר
מאורי הירש
הספר "סדקים באקדמיה", מאת פרופ' אמנון רובינשטיין ועו"ד יצחק פשה, יצא לאור    הספר עוסק בבעיות המרכזיות של האקדמיה בישראל ומעמיד על סדר היום שאלות וסוגיות מהותיות בהשכלה הגבוהה
נעמה בן-דוד-טרבלסי
אוזן המן, המתוק הנבחר בפורים, יש המתמוגגים מהפריכות ויש שלא סובלים אותה, אבל איכשהו תמיד אוכלים עד שנגמרת החבילה    איך נבחר בחוכמה את "האוזן" האידיאלית ומהו המילוי המומלץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il