X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוזס. מתנהל באלימות. ביצע עבירות על החוק
נתניהו. לא הלך "בתלם" [צילום: AP]
הבחירות הנוכחיות יקבעו לא רק מי יעמוד בראש ממשלת ישראל, אלא גם מי יהיה בפועל ראש המדינה: בנימין נתניהו או ארנון (נוני) מוזס מוזס נהג שנים רבות להטיל חיתתו על בכירים בדרך זו שלט במוקדי כוח בישראל באמצעות "הארגון" - הוא ידיעות אחרונות בכוחו הוא השפיע על הרצת מפלגות, מינוי שרים ובכירים, וגם על הכרעות של גורמי האכיפה והשפיטה בישראל
▪  ▪  ▪
וינשטיין. "אין ראיות לעבירות מצד בנימין נתניהו" [צילום: פלאש 90]

אדלסון. נוגס במעמדו של מוזס [צילום: AP]

הבחירות הקרובות יכריעו לא רק את גודלן של המפלגות שיאיישו את מליאת הכנסת, ומי מבין חברי הכנסת יקים את הממשלה הבאה. בבחירות הקרובות יכריעו אזרחי ישראל מי יעמוד באמת בראש המדינה: האם האיש החזק בישראל יהיה ראש הליכוד, בנימין נתניהו, שירכיב את הממשלה הבאה מטעם הליכוד; או ארנון (נוני) מוזס, העומד בראש ידיעות אחרונות ("הארגון") - אם יצליח במעלליו ובבחישותיו בניסיונו להטות את תוצאות הבחירות ולהשתלט מחדש על מוקדי כוח. אם חלילה יצליח, יוכל מוזס לחדש את מעמדו כקדם: להשפיע ואף להכריע בהחלטות ממשלה וגופים ציבוריים, ולהיות מעורב ואף להטות הליכים המתנהלים ברשויות האכיפה והמשפט.
הקרב הגדול עוד לפנינו. נסביר זאת: לכאורה, נראה כי דרכו של נתניהו לראשות הממשלה גם בכנסת ה-20, מובטחת. שכן, על-פי הסקרים האחרונים, גוש הימין, בראשו עומד נתניהו, מצליח לגייס לפחות 65 מנדטים, בעוד שגוש השמאל מגייס, יחד עם המפלגה הערבית, כ-55 בלבד. למעשה, המשחק האמיתי עתיד להתחיל למחרת הבחירות.
מוזס, יחד עם כמה גורמים פוליטיים בכירים, טומן מארב לנתניהו. מטרתו: להוביל מהלך פוליטי גדול, שיערבב מחדש את הקלפים ואת המפלגות מיד לאחר הבחירות, ויביא לסילוקו של נתניהו. הרעיון הוא לשכנע/ללחוץ על כמה מראשי המפלגות להציע לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, להפקיד את מלאכת הרכבת הממשלה בידי חבר כנסת אחר, זולת נתניהו.
נעלה מכל ספק: מוזס מנצל לרעה את כוחו הדורסני באמצעות עיתונו, ידיעות אחרונות, ובאמצעות ynet, וכן את האינטרסים הצרים של כמה מראשי המפלגות. הוא משתמש בהם, בראש ובראשונה, לתועלתו הפרטית והעסקית. למוזס יש קשרים בעייתיים גם עם עיתונאים בכלי תקשורת אחרים, שנוהגים "ליישר קו" עם ידיעות אחרונות. ל-News1 ידוע היטב על שרים שסרו למרותו האישית של מוזס, כולל בהצבעות בישיבות הממשלה, וכן על חברי כנסת שהצביעו בוועדות ובמליאה כרצונו, בעקבות לחציו. חלק מהם נהג כך גם עקב חשש ממוזס ומעיתונו. לח"מ ידוע גם אפילו על שרים שבחרו להימנע מהשתתפות בישיבת ממשלה מסוימת, ואפילו "להתחלות", כדי להימנע מהשתתפות בהצבעה מסוימת בישיבת הממשלה שבה היה לנוני עניין מיוחד.
מוזס מתכנן את מהלכיו קדימה. לשנים הקרובות. ל-News1 נודע, כי הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, הגיע לאחרונה מספר פעמים לבית ידיעות אחרונות לפגישות עם בכירים. כולל עם מוזס. התוכנית היא להריצו בבחירות הבאות, היה ואלה ייערכו בעוד כשנתיים.
פרופגנדה מגמתית ונכלולית
בשנים האחרונות הפעיל ארנון מוזס את תותחיו הכבדים ביותר. לאחר שנחל תבוסה מוחצת - גם מ-News1 - בניסיונו להריץ מחדש את אהוד אולמרט (גם לאחר שזה הורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים), החל מוזס לפעול בלא עכבות. קודים בסיסיים בעיתונאות, נדחקו הצידה. חובת האמונים לציבור הקוראים, לדבוק באמת, נזנחה. עמודי החדשות שימשו ככלי משחית במטרה כמעט מוצהרת: להפליל את נתניהו ואנשיו, בכל מחיר, ולהביא להחלפת השלטון. מוזס לא נמנע מפרסום דברי רכילות נגד נתניהו ולהציגם בכותרות מפלילות משל נתפס ראש הממשלה בהסגרת סוכנים ישראלים.
מוזס, שהגן בלהט על אולמרט במשך שנים רבות, יחד עם כתבי חצר בכירים בידיעות אחרונות (בהם: נחום ברנע, שמעון שיפר, סימה קדמון ואח'), למרות פשעיו החמורים של אולמרט בפרשות רבות וגדולות (כרמיה, לאומי, מרכז ההשקעות, טלנסקי, ראשונטורס, הולילנד וכו' וכו', שמרביתן נחשפו ב-News1), בחר לפרסם בכותרות ראשיות בידיעות אחרונות אפילו זוטי דברים נגד נתניהו ורעייתו, ולהציגם כעדות לעבירות פליליות הטעונות חקירה, גירוש ואולי גם צליבה.
בד-בבד עם-כך הריץ מוזס לפחות שלושה אישים פוליטיים: ציפי לבני, יאיר לפיד ומשה כחלון. שלושתם לא הצליחו להעפיל למעמד אלקטוראלי שיסכן את מעמדו של נתניהו כראש הממשלה הבא. מוזס יודע זאת היטב. בלטה גם ההגנה שסיפק לאביגדור ליברמן, כשזה האחרון תקע את המסמר האחרון לפירוק הממשלה הנוכחית. לכן אין פלא, כי מוזס בוחר - ביודעין, לשקר שוב ושוב לציבור הרחב, לפרסם בדותות, לנפח שטויות (על בקבוקים, רהיטי גן ושאר מצרכי מכולת), ומאוחר יותר להסתיר מהקוראים מידע קריטי על החלטות שיפוטיות שהפריכו את הפרסומים בידיעות אחרונות.
מוזס פועל באופן מגמתי ומעוות, המזנה את העיתון ואת עיתונאיו. כל זאת משיקולים מסחריים ועסקיים ונוכח ניסיונו לכפות את מרותו ועמדותיו של "הארגון". המטרה מקדשת את האמצעים. עיתונאים בכירים מטעמו, כמו נחום ברנע, הפכו לספסרי שקר. הם מגויסים במטרה להפליל את נתניהו או לפגוע במעמדו, בכל מחיר, גם מדובר בפגיעה באינטרסים החיוניים ביותר של ישראל - כמו פרויקט הגרעין האירני.
דוגמה מיום שישי (27.02.15) להצגה מעוותת ומופקרת של הליך משפטי בעניין נתניהו:
  • הפרסום המעוות - בעמודו הראשון פרסם ידיעות אחרונות כותרת ענקית, בהתייחסו להודעת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מיום 26.02.15: "וינשטיין: המשטרה תבדוק פרשות נתניהו רק אחרי הבחירות". ובכותרת מישנה: "היועץ המשפטי קבע אמש: הראיות לגבי ההוצאות וההתנהלות הבעייתית במעונות רה"מ מעלות חשד לפלילים ומצדיקות בדיקה משטרתית, אך בגלל העיתוי הרגיש היא לא תתחיל מיד".
  • האמת שהוכחה - היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אומנם הורה, לאחר שנועץ בפרקליט המדינה שי ניצן, ולאחר שהובאו בפניו ממצאי בדיקה משטרתית, על המשך בדיקה משטרתית (לאחר הבחירות) לגבי כמה אישים בבית ראש הממשלה, אך קבע, וזה העיקר, באופן ברור ונחרץ, באותה הודעה רשמית ומיוחדת מטעמו, כי אין ראיות לעבירות מצד בנימין נתניהו. וינשטיין ציין זאת פעמיים בהודעתו הרשמית לעיתונות/לציבור: "כאן המקום לציין כי בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים"; ועוד: "לכך יש להוסיף כי כאמור, בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים". למרות זאת, כאמור, בעמודו הראשון של ידיעות אחרונות לא ניתן ביטוי להחלטה מהותית זו.
אופן התנהלותו המופקרת של מוזס מקוממת ועולה כדי ניסיון להטעות באופן חמור את הציבור בכלל ואת מנויי העיתון בפרט (המשלמים כסף כדמי מנוי ומקבלים שקרים, מה שחושף את נוני מוזס לתביעות אישיות וייצוגיות), ערב הבחירות לכנסת ה-20. הדבר בולט דווקא מחמת זאת שמוזס, באמצעות עיתונו, נמנע מדיווח על ההחלטה המטהרת, וזאת לאחר שהאשים את נתניהו במשך חודשים באופן מובלט וסנסציוני בעבירות פליליות חמורות באותן פרשות - חשדות שהופרכו, כאמור, בהודעת היועמ"ש.
מוזס: עבירות פליליות
נעלה מכל ספק כי חובת העיתון לעדכן את קוראיו, כדבעי, בהתפתחויות, קל וחומר בנושאים בהם הוא לקח צד התקפי ברור. מדוע מוזס מסתיר ו/או מעוות את האמת? הסיבה המרכזית לכך: התחרות מצד עיתון ישראל היום (ובעליו שלדון אדלסון), המזוהה עם נתניהו - שפוגעים במעמדו הדורסני של ידיעות אחרונות, מעבירה את מוזס על דעתו. הפגיעה באה-לידי ביטוי לאו-דווקא מהשפעתו הזניחה יחסית של ישראל היום על מקבלי החלטות בישראל, אלא בעיקר בירידה במספר הקוראים של ידיעות אחרונות ובהכנסותיו מפרסום.
יודגש: מוזס נודע בעצמו במעשיו הפליליים הרבים. האזנות סתר, עבירות מס, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, עבירות בנייה בחווילתו בסביון ועוד. הוא נחלץ בעבר, בעור שיניו, בזכות עוצמת ידיעות אחרונות ועקב מידע בעייתי ורגיש שהחזיק על בכירים מקרב גורמי האכיפה. סחיטה באיומים, פשוטו כמשמעו. עמדנו על-כך רבות ב-News1. גם בתקופה האחרונה ביצע מוזס עבירות מס, הטעונות חקירה, ורישומים בעייתיים בספרי ידיעות אחרונות הטעונים אף הם חקירה (מ'). כולל בעניינים הקשורים לאינטרסים כספיים של עובדי ידיעות אחרונות. סחיטה באיומים, כולל של מפרסמים, הפכו לדבר שבשיגרה מצד האיש המתנהל כאילו חסינותו הידועה היא זכות אבות ולא ניתן יהא להביא לבטלותה. קשוט עצמך תחילה, מר ארנון מוזס, בטרם יבולע לך.

תאריך:  28/02/2015   |   עודכן:  02/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יהיה ראש המדינה: ביבי או נוני
תגובות  [ 93 ] מוצגות  [ 93 ]  כתוב תגובה 
1
ושכחת את איילת שקד
אהוד פרלסמן  |  28/02/15 12:33
 
- שקד הייתה רק שליחה של בנט
תורמוס  |  28/02/15 18:17
 
- תורמוס אתה צודק בהחלט,ומצביעי
צדק צדק תרדוף לעד  |  28/02/15 19:07
 
- צדק, עליך לרדוף אחרי בריאותך ה
דוד איש  |  28/02/15 23:04
 
- פרלסמן אל תלך בדרכו של השקרן
קורצ'אק  |  28/02/15 19:37
 
- אני שמאלני גאה! (לפחות לעומתך)
אהוד פרלסמן  |  28/02/15 23:27
 
- אהוד אינך חייב דין וחשבון לאיש
צדק צדק תרדוף לעד  |  1/03/15 07:32
 
- בא לקלל את רב רונצקי?נמצא מברך
ע_הראל  |  2/03/15 07:59
 
- ע_הראל עובד אולי עובד מטעם
צדק צדק תרדוף לעד  |  2/03/15 10:05
 
- גרימת מוות ב תאונת דרכים על זה
ישע  |  1/03/15 11:47
2
יואב יצחק אדלסון מנהל ולא ביבי
קיקו  |  28/02/15 12:56
 
- הוכחת צרות המוח של שמאלן!
אין לך מושג  |  28/02/15 14:32
 
- ולך יש מושג?
יוסי פלס  |  28/02/15 23:54
 
- אמת אמרת
אראל  |  1/03/15 06:29
 
- טעות
מנדל  |  28/02/15 14:34
 
- צודק במאה אחוז
שלמה10  |  28/02/15 15:08
 
- צודק במאה אחוז
s  |  28/02/15 18:20
3
טוב שנותרו עיתונאים אמיצים
דוד_1  |  28/02/15 13:03
 
- נא לא לערבב אולמרט=לא שייך כאן
ע_הראל  |  2/03/15 14:06
4
נוני תמנוני - סרטן בקרבנו ל"ת
ריקוטק  |  28/02/15 14:04
5
יואב יצחק נקודת אור בתקשורות
מכביסט  |  28/02/15 14:08
6
האמת לאמיתה
מעורבת  |  28/02/15 14:12
7
העם עיוור מלראות את המציאות
נוני יצליח לצערנו  |  28/02/15 14:14
8
הקטע שביבי נוני רוצים למסור את
הארץ לג'יהאד.  |  28/02/15 14:24
9
היתה לי עצירות..הייתי בשירותים
הגוי..  |  28/02/15 14:26
10
אסון צהוב.ידיעות
איצקו  |  28/02/15 14:32
11
שאלה אמיתית
יוסי מ  |  28/02/15 14:35
12
איכזבת, יואב יצחק
יוסי פלס  |  28/02/15 14:39
 
- יואב אמיץ אמיתי ואמין
asfr  |  28/02/15 14:57
 
- ליוסי פלס !!! פתח את הראש !!!
אדיר 1  |  28/02/15 21:28
 
- על מה מסתמך סמולן
יוסי פלס  |  1/03/15 00:05
 
- סמולן אמיתי-קשרת כתרים LOL! ל"ת
ROFLMAO  |  1/03/15 00:48
13
החברה ממטוס השוקולד עברו ל
איריס ב.  |  28/02/15 15:08
 
- שאלי את אביב קיבינימט גפן
איציקב  |  28/02/15 15:40
 
- איריס המתלהמת
מבשרת   |  1/03/15 16:18
14
מוזס בחר בריבלין כנשיא המדינה
שבץ חלובה  |  28/02/15 15:21
15
יואה התגלתה ערוותך
זאב12345  |  28/02/15 16:46
16
בסוף יסתבר שנוני מוזס הוא זה
סתם 1  |  28/02/15 18:34
 
- רק בסוף יסתבר? ל"ת
סייג לחכמה שתיקה  |  28/02/15 19:20
 
- בסוף מסע הבחירות וקיומן בפועל
סתם 1  |  28/02/15 20:37
17
כל מילה בסלע כתבה מעולה ונכונה
מחרימים את ידיעות  |  28/02/15 18:54
18
בר
כרתה  |  28/02/15 19:20
19
תגובה ל- זאב 12345
מעורבת  |  28/02/15 19:23
 
- מעורבת חסר לך חמצן
זאב12345  |  28/02/15 21:56
20
חולי רוח
יוסי מהמרכזיה  |  28/02/15 19:30
 
- יוסי מהמזבלה=קח התרופה למחלתך!
ע_הראל  |  2/03/15 09:50
21
לנוני יש שומרי ראש...? ל"ת
1  |  28/02/15 19:54
22
איך אפשר להגן על נוכל כמו ביבי
ויוי4545  |  28/02/15 19:57
23
נוני מוזס מפחיד אותי
עובדה  |  28/02/15 20:02
24
Ynet מצנזר תגובות שלא נגד ביבי  ל"ת
סייג לחכמה שתיקה  |  28/02/15 20:15
25
האמת תיראה גם הפעם לבנה כשלג
יעקב יעקב   |  28/02/15 20:20
26
Ynet מצנזר תגובות שלא נגד ביבי  ל"ת
סייג לחכמה שתיקה  |  28/02/15 20:22
27
נוני מוזס או מלך ההימורים
הילוש  |  28/02/15 20:32
28
כתבה שגויה
דובר אמת  |  28/02/15 20:50
29
יוצא כי אלי ישי הצדיק...
אדיר 1  |  28/02/15 21:20
30
לשמור על יואב יצחק שלא יחוסל ל"ת
דן אבני  |  28/02/15 21:54
31
ראש המדינה הוא הבג"ץ
שמואל פישר  |  28/02/15 22:28
32
זה בוזי או שלדון
שדי  |  1/03/15 00:32
33
אם זאת לא מאפיה. אז מה היא כן?
אופיר  |  1/03/15 04:05
34
ביבי ואשתו דואגים רק לעושרם
שושפרי  |  1/03/15 06:27
35
מוזס עוד ישפט..
שפכטל  |  1/03/15 07:19
36
למה שהיועץ ויינשטיין לא יבדוק
הענק  |  1/03/15 08:34
37
יואב, אם יש לך מידע תחשוף אותו
דניאל19741  |  1/03/15 08:44
38
פוקח עיניים ודורש המשך חקירות! ל"ת
רונית יער  |  1/03/15 09:07
39
הפיתרון: לא לקנות את העיתון
חשדנית  |  1/03/15 09:45
40
מר יואב יצחק (שחזר תודה לאל
ימשיך להנהיג  |  1/03/15 11:17
41
אשרינו שיש את יואב יצחק האמיץ
גלית חדרה   |  1/03/15 11:26
42
נוני בצ.ה.ל
חייל אלמוני  |  1/03/15 12:00
43
רחל שבי
זוכר  |  1/03/15 13:36
44
יואב יצחק-העיתונאי האמיתי היחי ל"ת
יישר כח !!!  |  1/03/15 15:16
45
נוני עבריין אדם מאוס שקרן ובלת
כ.א  |  1/03/15 22:57
46
ידיעות וביבי ראש אחד כלכלית
שמרלינג   |  2/03/15 05:46
47
כל הכבוד יואב יצחק, מוזס הוא
גל2  |  2/03/15 10:48
48
תיקון הכותרת:אדלסון או נוני?
רון וייס  |  2/03/15 12:11
49
למה אצביע ליכוד ורק ביבי
afw  |  6/03/15 18:19
50
לדעתי נוני עדיף על ביבי
ישראל אזרחי  |  15/03/15 09:05
51
ישראלים
בורק  |  2/05/15 17:42
52
דרעי ושיטת הבחירות הנוכחית
אורג  |  2/05/15 22:10
53
מוזס לא האמין שיקלע לבעיות
אורי יהודה  |  16/01/17 10:04
54
מעניין ש...
אלברט שהות  |  16/01/17 11:57
55
יואב לבדו עדיף על כל העתונאים
שלום.  |  16/01/17 23:43
56
ליואב ולקוראים.. לא זה ולא זה
הגוי..  |  19/01/17 09:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יוסי דר
אני אישית מפקיד ללא היסוס את גורלם של ילדיי ונכדיי, ואפילו את החתולה שלי, בידיו האמונות של הפלמ"חניק הזה שכך ממקד מבטו באופק הוורוד הבלתי נגמר
צבי גיל
בשעה שתלמידי כיתה א' בבית הספר להסברה של הליכוד לומדים מן הספר 1984 של ג'ורג' אורוול כי "מלחמה היא שלום, חרות היא עבדות, בערות היא כוח" - המוחות של "המחנה הציוני" צופים בסרט משנת 1982 "קצין וג'נטלמן"
עידן יוסף
ראש המוסד לשעבר אמר כי העימות עם הממשל האמריקני עלול להביא לכך שיסיר את מטריית ההגנה מעל ישראל
איתמר לוין
כמה פשלות יכולה לעשות המשטרה    כמה נאשמים לא מתייצבים לדיונים    איזו רשות ממשלתית לא שמעה על דוא"ל    מי יכול לקבל חשמל למרות שאינו משלם    לאן מגיעה עזות המצח של עורכי דין    מי צפוי לפעול ההפך מכפי שהוא מבטיח לנו
אריה אבנרי
אחרי שאיתן כבל קיבל הבטחה ממנהיג מפלגתו ח"כ יצחק הרצוג לקבלת תפקיד של שר בכיר אם יהיו חילופי שלטון, הוא מקדיש את כל מרצו לעשות סדר במטה הבחירות    הסקרים מנבאים כישלון לרשימת ליברמן למרות נסיונה של דליה איציק לגייס קולות בחוגי בית. על-ידי כך נטרף חלומה של איציק להתמנות אחרי הבחירות כשגרירת ישראל באו"ם    גלעד שרון טוען שההוצאות השנתיות של חוות השקמים לצרכי מילוי תפקיד רה"מ שרון היו צנועות מאשר אלה של נתניהו
רשימות נוספות
מרצ נאבקת על שרידותה  /  עידן יוסף
איל ארד בסרטון חדש נגד נתניהו  /  עופר וולפסון
בג"ץ אישר: 5 דקות השהיה בנאום נתניהו  /  איתמר לוין
מדריך לנסיעה חינם ביום הבחירות  /  עידן יוסף
נתניהו, לך הביתה  /  צ'לו רוזנברג
רק לא מפלגה גדולה  /  חן בן אליהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il